וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסוחרים יושבים ומתים מפחד": הדף פרשת טלגראס מראה את סימניו הראשונים

12.3.2019 / 16:06

לאחר מבצע שערכה במשך חצי שנה, משטרת ישראל עצרה יחד עם רשויות בינלאומיות 42 חשודים שהפעילו את פלטפורמת טלגראס לסחר וצריכת סמים בעולם. גורם חושף כי בשרתי אפליקציית המסרים ישנה רשימה עם אלפי הסוחרים שפעלו בטלגראס. "זהו יום מכונן בתעשיית הסחר בקנאביס"

צילום: דוברות משטרה', עריכה: ניר חן

הבוקר (שלישי) נעצרו 42 חשודים שהפעילו את טלגראס, פלטפורמה להפצה וסחר בסמים. על פי החשדות שחשפה המשטרה, כ-10,000 סוחרים בעולם ובישראל סיפקו סמים למיליוני צרכנים באמצעות האפליקציה. בשבועות האחרונים פעלו שוטרי משטרת ישראל בסיוע גופי ביטחון אוקראינים, גרמניים ואמריקניים. במהלך גל המעצרים, נעצר באוקראינה מי שחשוד כמנהל הקבוצה ובשעה זו נחקר על ידי הרשויות האוקראיניות. בימים הקרובים צפויות הרשויות המקומיות להסגירו לישראל. במשך חצי שנה ניהלה משטרת ישראל באמצעות יחידת להב 433 ואנשי ימ"ר צפון את החקירה שהובילה לגל המעצרים הבוקר. גורם בכיר בטלגראס אמר לוואלה! TECH: "בשרתי טלגראס יש מידע על עשרות אלפי סוחרים ויש שם פרטים של מעל 4,000 סוחרים. עכשיו יושבים סוחרים ומתים מפחד ממה שיקרה אם המשטרה תשים את ידה על הרשימה הזו".

"יש שם פרטים של מעל 4,000 סוחרים. עכשיו יושבים בישראל סוחרים ומתים מפחד"

לדבריו, הרשימה המכילה את פרטי הסוחרים בטלגראס מוצפנת, ופיענוחה אמורה להיות משימה לא קלה לביצוע. "ההדף של הסיפור יותר גדול מהפלטפורמה עצמה, כיוון שזה גרם לזעזוע הנחת היסוד שהסחר בטלגרם אנונימי. המשטרה הצליחה לקעקע את האמינות שלנו. ישנן עשרות קבוצות שעדיין פעילות בטלגרם למכירה והפצה של קנאביס, אולם בעקבות הפרשה שהחלה הבוקר, גם הן לבטח יושפעו מכך", הוסיף.

תפיסת ראשי טלגראס. יח"צ,
ראשי הארגון "טלגראס" על פי המשטרה/יח"צ

הרשימה המוצפנת שבשרתי טלגראס מונה את שמותיהם של 4,000 הסוחרים שהובילו את האופרציה וסייעו בשימור האימפריה. אותם אלפי סוחרים עבדו עם שליחים שגם נמצאים כעת תחת סכנה. "יותר מזה, הם אומרים שהם הכניסו סוכן סמוי. המערכת הייתה בנויה כך שאף אחד לא הכיר שמית את הגורמים האחרים שפעלו בה, כך שאני לא יודע באיזה אופן הסוכן שהם טוענים שהכניסו יודע את הדברים", סיפר לנו גורם בטלגראס. "העולם הזה עובר זעזוע ונפל דבר", הוסיף.

עוד באותו נושא

"גן עדן לסחר בסמים": כל מה שאתם צריכים לדעת על טלגרם וטלגראס

לכתבה המלאה

"בקבוצה נערכו ליום שאחרי"

אותו גורם שיתף גם כי ישנה מערכת התאוששות מאסון ופרוטוקולים בטלגראס לבמידה ויום הדין יגיע. "במערכת הזו עובדים גורמים שהיו בכירים בחברות הייטק. הכניסו לה מתודות ניהוליות של חברה עסקית לכל עניין ודבר. במובן הזה, אתה יכול להיות בטוח שיש פרוטוקולים לכל תרחיש". אותו גורם שיתף גם כי בטלגראס כנראה לא היו מוכנים לגודל הפרשה שהתפוצצה הבוקר ובטח שלא להשלכות שלה: "אני לא חושב שהם לקחו בחשבון תרחיש קולוסאלי באופן הזה. אבל תשמע, המערכת יודעת לנתק משתמשים אחרים באופן יזום וחד צדדי. אני נותקתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשלום בביטקווין או בסמים. הזמנות סמים בטלגרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הנתונים שנמסרו בסוף השנה שעברה, לטלגראס יש יותר מ-4,000 סוחרי קנאביס וכיום מנויים 200 אלף משתמשים בערוץ המרכזי. בטלגראס מסרו כי במהלך השנה האחרונה, בוצעו כחצי מיליון עסקאות מכירה של קנאביס, במסגרתם נמכרו למעלה מ-4 טון, כלומר ממוצע של 1,369 עסקאות ביום. היקף המסחר בקבוצת הטלגראס הסתכם בלמעלה מ-282 מיליון שקלים לשנה, או במילים אחרות: היקף העסקאות היומי עמד על 700 אלף שקלים בממוצע.

"הכוונה הייתה לצאת הרחק מגבולות ישראל ואותו פיילוט הצליח בצורה פנומנלית ואין לו אח ורע בעולם"

המטרה של ראשי טלגראס הייתה ברורה - להפוך את הקבוצה לבינלאומית ולאו דווקא לשמור עליה בגבולות ישראל. "טלגראס לישראל היה פיילוט. הכוונה הייתה לצאת הרחק מגבולות ישראל ואותו פיילוט הצליח בצורה פנומנלית ואין לו אח ורע בעולם". למעשה, טלגראס הייתה הראשונה לבנות את הבוט המתוחכם ביותר ש"דיבר" עם הצרכנים ולמעשה הציע הפעלה אוטומטית של העסק. הבוטים שהם למעשה רובוטים, שלחו את "התפריט", הצרכן בחר ובתוך כמה שעות הוא קיבל את הסמים באמצעות שליח עד לדלת ביתו. בין היתר, הסוחרים הפעילו קבוצת בוטים רבות כמו צריכת סמים ברחבי העולם, כך שהצרכן יכול להיכנס לקבוצה, להזין את שם המדינה ולקבל בתוך שניות בודדות את הסוחרים הרלוונטים. עוד הפעילו הסוחרים קבוצת דירוגים, מעין שימוש בחוכמת ההמונים שמדרגים את איכות הסמים שהתקבלו, כשהכל נעשה באמצעות בוטים וללא התערבות של בני אדם.

ג'וינטים של מריחואנה. ShutterStock
"מערך השירות שלהם עבד יותר טוב מכל מערך שירות אחר"./ShutterStock
"זה יום מכונן בתעשיית הסחר בקנאביס בישראל. זה יום שיספרו אותו בעוד כמה שנים"

"מערך השירות שלהם עבד יותר טוב מכל מערך שירות אחר. אין דבר כזה שהיית פונה עם בעיה ולא מקבל מענה יעיל. המערכת הזאת הנחילה שירותיות ומערך יעיל באופן מעורר השראה. עבדו שם אנשים מאוד מאוד אינטליגנטים ומיומנים שעשו שם סוג של מהפכה". אנחנו עדים למעשה לנפילתה של אימפריה - זהו יום מכונן בתעשיית הסחר בקנאביס בישראל, שידברו עליו לא מעט בשנים הקרובות. "מעניין לראות כיצד זה יתפתח באבולוציה, שכן המערכת לא יכולה ללכת אחורה יותר, אלא רק קדימה".

ישנם לא מעט תרחישים שצפוים להתפתח עכשיו אחרי שהפרשה הכתה בטלגראס. הראשון הינו כניסה של גורמים אחרים לתחרות. "עקומת הביקוש לקנאביס נמצאת ברף של עלייה, כך שלתוך הוואקום הזה סביר להניח שיכנסו גורמים אחרים". התרחיש השני הוא שהתחום הזה יעבור זעזוע ונחזור לימים של מציאת סוחרים באופן עצמאי בשיטה שאינה דיגיטלית, אולם הגורם טוען שמדובר בתרחיש פחות סביר. כך או כך, המשתמשים לא יפגעו באופן ישיר מפרשת טלגראס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully