וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "טלגראס": המשטרה הסירה את האתר והשתלטה על אחד מהבוטים בטלגרם

17.3.2019 / 7:00

במשך שנים הפעילה טלגראס אתר יעודי שעוסק בתכני מגזין ומדריכים כיצד לגדל קנאביס ומדריכים על הפרחים השונים. בשבוע שעבר עצרה משטרת ישראל 42 חשודים ואת מי שחשוד כראש רשת הטלגראס וכעת גם הסירה את האתר ואף השתלטה על בוט בטלגרם

צילום: דוברות משטרה', עריכה: ניר חן

לא רק 42 חשודים: אלא גם אתר טלגראס והבוט בטלגרם על הכוונת. בשבוע שעבר נעצרו 42 חשודים שהפעילו את טלגראס, לרבות מי שחשוד כראש רשת הטלגראס, עמוס דה סילבר שנעצר במהלך ביקורו באוקראינה. הפרשה מכונה "420" והגיעה לשיאה בשבוע שעבר, אחרי חודשים של איסוף ומעקב מודיעיני באמצעות יחידת להב 433 ואנשי ימ"ר צפון. גורם בכיר בטלגראס אמר לוואלה! TECH: "בשרתי טלגראס יש מידע על עשרות אלפי סוחרים ויש שם פרטים של מעל 4,000 סוחרים. עכשיו יושבים סוחרים ומתים מפחד ממה שיקרה אם המשטרה תשים את ידה על הרשימה הזו". כעת נראה שמאז שנעצרו החשודים, המשטרה השתלטה גם על האתר טלגראס שאוחסן על גבי שרתים ישראלים ועל בוט ישן בטלגרם. "ערוץ זה הוסר על ידי משטרת ישראל עקב פעילות פלילית", נכתב בעת שמנסים להשתמש בבוט.

אותם בוטים מאפשרים סחר חופשי וכמעט בלתי מוגבל וללא ידי אדם. נכנסים אל הבוט, מקבלים תפריט קנאביס וההזמנה עוברת אל הסוחר, אולם נראה כי הבוט המרכזי של טלגראס אינו הוסר ומדובר בבוט ישן שכבר אינו היה פעיל. לצידו, גם אתר טלגראס שנראה כי עסק בתוכן מגזיני לרבות מדריכי גידול ומידע כללי, הוסר על ידי משטרת ישראל. "טלגראס ימשיך והסחר ימשיך גם בלי טלגראס. זהו. יש קנאביס בישראל, עובדה מוגמרת. המשטרה הם המעוז האחרון שעוד נלחם בזה. בתוך שבוע הצרכנים לא יבינו שהיה פה משהו", אמר לנו בכיר בטלגראס בשיחה שקיימנו עמו בימים האחרונים.

אתר טלגראס. צילום מסך, צילום מסך
״אתר זה הוסר על ידי משטרת ישראל״./צילום מסך, צילום מסך

חשוב לציין כי ככל הנראה השרת שבו אוחסן האתר, אינו מכיל פרטים אנונימים או פרטים רגישים על סוחרים או רוכשים, כך שלא נשקפת להם סכנה כלשהי. למעשה, באמצעות צו בית משפט, המשטרה יכולה להסיר כל אתר שמאוחסן על גבי שרתים ישראלים ואין זה דבר חריג. בעבר הסירה המשטרה אתר שהציע שירותי מין ומעת לעת, צווי בתי משפט הסירו אתרים אחרים. אולם מה שעשוי להדאיג הוא דווקא הבוט בטלגרם שלמרות שהוא ישן ואיננו פעיל, נראה כי משטרת ישראל הצליחה להשתלט עליו ולהסיר גם אותו.

בוט טלגראס. צילום מסך, צילום מסך
אומנם מדובר בבוט ישן, אך גם עליו משטרת ישראל הצליחה להשתלט./צילום מסך, צילום מסך

"אם למישהו נדמה כי קריסת מערך טלגראס וביצוע המעצר ההמוני ישאיר ואקום בתחום הסחר הדיגטאלי בקנאביס, הרי שהמציאות מוכיחה אחרת לגמרי", אמר פלג פסטיג, מנהל אתר קאנה העוסק בסיקור תחום הקנאביס. "ראשית, עם כל הכבוד לטלגראס ולבכירותה בתחום, יש בישראל עוד עשרות קבוצות דומיננטיות שמאפשרות רכישת קנאביס בקליק. הנחת היסוד כאילו התפיסה תשמוט את הקרקע מתחת למעטה הסודיות ותפחית את תחושת הביטחון - מתבררת כשגויה. הקבוצות שוקקות פעילות וההצעות לרכישה עולות בזו אחר זו. למעשה, מאז התפיסה, אנו רואים יותר ויותר קריאות בקבוצות השונות להשיב מלחמה באמצעות גידול לצורכי צריכה עצמית".

עוד באותו נושא

"גן עדן לסחר בסמים": כל מה שאתם צריכים לדעת על טלגרם וטלגראס

לכתבה המלאה

ממשטרת ישראל נמסר: "האתר שימש את ארגון הפשיעה והיווה חלק בלתי נפרד מפעילותו הפלילית. באתר ניתן היה למצוא הפניות לפלטפורמת הסחר בסמים מסוכנים בטלגראס וכן הנחיות והסברים כיצד לבצע עבירות פליליות שונות והסברים כיצד לשבש ראיות בעת ביצוע אותן עבירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully