וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה בולט לדייסון: בדקנו את שואב האבק של AEG

14.4.2019 / 7:30

ענקית מוצרי החשמל האירופית AEG שיגרה את ה-FX9, שואב אלחוטי עוצמתי עם המבנה החזק ביותר בין השואבים הקיימים. הוא עושה את העבודה ויש לו גם לא מעט שכלולים פורצי דרך שקנו לו מקום של כבוד בצמרת, אבל בכל זאת גילינו כמה חסרונות

שואב אבק אלחוטי AEG FX9. אתר רשמי
האם אתם באמת צריכים נורות לד בשואב אבק? תתפלאו כמה שזה משנה חיים/אתר רשמי

לפעמים אנחנו מעדיפים לא לרוץ מהר מדי עם הטכנולוגיה. כשהרובוטים השואבים נכנסו לחיינו, מגמת ההיפטרות משאיבה ידנית נראתה מובנת מאליה. ואז הגיע השואב האלחוטי שהקסים את הדור הצעיר. זה אולי מוצר שבניגוד לרובוט מכריח אותך לעבוד, אבל הרבה יותר נוח לשימוש ופחות מעיק מהשואב הקלאסי עם החוט, המכל העצום והשקית המאובקת. אז בניגוד לרובוט אי אפשר לעזוב את הבית ולתת לו לעשות את העבודה, ועדיין, השואבים הידניים צברו מעריצים מושבעים שטוענים שהמכשיר הזה שינה להם את החיים.

אל המותגים המוכרים כמו Dyson, Shark ו-Jimmy של Xiaomi הצטרף לאחרונה שחקן חדש: AEG FX9, שבתוך זמן קצר הפך ללהיט היסטרי באירופה. יש לכך מספר סיבות, בעיקרית שבהן ניתן להבחין כבר עם שליפת המכשיר מהאריזה: החומרה שלו. בניגוד לרוב השואבים האחרים, לא פלסטיק הוא הדבר הראשון שקופץ לעין, אלא שלדת אלומיניום תעופתי מאסיבית, שלא רק משווה למכשיר מראה יוקרתי, אלא גם נוסכת הרבה ביטחון. המוצר הזה עמיד בטירוף, Built to last, ומצדיק לחלוטין את המוניטין של ענקית הייצור האירופית (המכשיר מיוצר בהונגריה תחת פיקוח כבד ולפי התקנים של האיחוד האירופי).

אז מה גילינו ב-FX9? הרבה טוב, אבל גם כמה דברים שהציקו לנו. בואו נתחיל.

שואב אבק אלחוטי AEG FX9. אתר רשמי
5 ק"ג של חומרה איכותית/אתר רשמי

אהבנו: מותאם לשטח, מאובזר, סוס עבודה

ורסטיליות. ל-FX9 יש שלוש עוצמות וגם מצב אוטומט שמאפשר למכשיר לנתב את העוצמה לפי הצורך (פיצ'ר פשוט נהדר). לחיצה אחת על כפתור ההפעלה ועוד אחת על כפתור העוצמה מספיקה, כך שבניגוד לשואבים רבים אחרים, אין צורך להשאיר את האצבע לחוצה על המתג. אם עד כאן הכול נשמע טריוויאלי - זה ממש לא. העבודה הופכת לנוחה בהרבה בזכות האופציות הללו.

נוחות בשאיבת הרצפה. יתרון נוסף של המכשיר הוא האפשרות להגבהת המוט ולהנמכה של מיכל האשפה, כך שהוא הופך ליעיל ביותר לשאיבה מתחת למיטות ולספות. המוט נע בהתאם לתנועת הידיים (בניגוד לשואבים אחרים שבהם הוא סטטי), כך שהוא מקל באופן משמעותי על משקל האחיזה בזמן שאיבת הרצפה. ספות הן סיפור אחר, ואליהן נגיע בהמשך.

מתחת לאור הזרקורים. בראש המברשת המרכזית של המכשיר יש שורה של נורות לד. בהתחלה זה נראה לנו כמו סתם גימיק נחמד, אבל גם פה מדובר באחד היתרונות המשמעותיים ביותר של ה-FX9. במיוחד אם יש לכם בעלי חיים. הנורות מבליטות את השערות והפרווה שאינן נראות בעין בלתי מזוינת. במידה מסוימת ניתן לומר ששאיבה בחושך אפילו יותר יעילה מהבחינה הזאת, כך שלא מדובר בשמונצעס ראוותניים אלא בכלי עזר של ממש.

עוד באותו נושא

ממש לא בייבי: בדקנו את שואב האבק "שארק" והתאהבנו

לכתבה המלאה

אבזור טוב. לכאורה, המכשיר דל בחלקים להתאמת הניקוי, אבל זו רק מראית עין, שכן אחד מהם מכיל בתוכו שלושה אביזרים שונים (3 ב-1). המכשיר מספק מענה דומה לזה שנותנים המתחרים וניתן לשאוב באמצעות האביזרים הנלווים הכול, משטיחים דרך ספות ועד מושבי הרכב.

משך עבודה. ה-FX9 עובד כ-60 דקות במצבים הסטנדרטיים ואף למעלה מזה, ומגיע לכ-17 דקות במצב הטורבו. זה הספק יפה וגבוה מהממוצע. בנוסף, הטעינה שלו נוחה והוא עומד יציב בתחנת העגינה, בלי צורך בקיבוע אל הקיר - עוד יתרון שלא קיים אצל המתחרים.

מיתוג, טקסטורה והנדסת אנוש. ל-AEG אין שום ניסיון להתייפייף, משחקים שם במגרש של הגדולים. המכשיר מתחיל ב-1,990 שקל, מחיר הגיוני לחברה עם מוניטין של קרוב ל-140 שנה. המיתוג הולך יד ביד עם הנדסת האנוש של המכשיר, שזוכה לציון גבוה. מיכל האשפה נשלף בקלות והקיבולת שלו, 0.7 ליטר, נמנית עם הגבוהות יותר בשוק. בעיני, זהו ללא ספק השואב היפה והיוקרתי ביותר מבין השואבים האלחוטיים.

שואב אבק AEG. דוד רוזנטל
עומד עצמאית בלי הברגות לקיר/דוד רוזנטל

פחות אהבנו: כבד, שקע טעינה לא ידידותי, לא אבסולוטי

מזיעים על הספה. המשקל בשאיבה נישאת הוא נקודת התורפה הגדולה ביותר של ה-FX9. כבר ציינו שהחזות הראשונית שלו מרשימה, זהו ללא ספק המרצדס של השואבים, אבל תמיד חשוב לזכור ששלדה כוחנית באה עם משקל כבד. ה-FX9 שוקל למעלה מ-5 ק"ג, כמעט כפול מה- V10של דייסון (2.6 ק"ג) וכבד יותר גם מה-IF250 של שארק (3.9 ק"ג). למרות ידית הנשיאה הנוחה, למשקל יש משמעות רבה כשמרימים את המכשיר לצורך ניקוי הספות או הווילונות. אפילו בפעולות של החלפת האביזרים נתקלנו בקשיים, וכשמדובר בשואב שאמור לתת פיתרון לא רק ביבשה אלא גם באוויר, החיסרון הזה שם ברקס גדול.

שקע טעינה. משך הטעינה המקסימלית של השואב הוא 6 שעות. זה לא מעט, אבל גם לא מאוד משמעותי בהתחשב בזמן השאיבה שלו. מה שכן בעייתי הוא שקע הטעינה של המכשיר, שלא נמצא על השואב עצמו אלא מוצמד לתחנת העגינה. זאת, בניגוד לשואבים אחרים שיכולים להיטען ישירות, בדומה ללפטופ או לשואבים קטנים, ולכן ניתן להניחם בכל מקום שבו יש שקע.

מלחמה עיקשת. אף על פי שברוב המקרים הוא עובד היטב, המכשיר מתקשה להתמודד עם גרגרים עיקשים של אוכל לכלבים אפילו במצב הטורבו. לא אחת מצאנו את עצמנו משחקים תופסת אחרי גרגר בודד ומשכנעים אותו להיכנס (בסוף כולם משתכנעים כי כאלה אנחנו, אנשים שיודעים לדבר ללב של גרגרי אוכל). בגדול, ה-FX9 נמדד על פי התקן האירופי של שואבים חוטיים ולכן שווה להם בעוצמתו, אבל התחושה שלנו הייתה שהוא לא יעיל יותר מהמתחרים הישירים שלו.

seperator

השורה התחתונה

חבלי הלידה עם ה-FX9 לא היו פשוטים. ההסתגלות, בעיקר למשקל, הקשתה עלינו להאמין לסרטוני ההדרכה מחו"ל שהיללו אותו. עם זאת, כשמתחילים לעבוד אתו מגלים שהמכשיר הזה בהחלט איכותי ובעל שאיפות הגיוניות לעמוד בחוד החנית. תג המחיר שלו (החל מ-1,990 שקל) מציב אותו בתחרות ישירה עם ה-Dyson, וגם אם הכניסה המאוחרת לשוק לא תעשה לו חיים קלים, הוא עדיין יכול לתת פייט, במיוחד אם אתם מחפשים מוצר איכותי שיחזיק לכם שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully