וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל דבר בפרויקט הוא היסטורי": ההצלחה המסחררת של בראשית

8.4.2019 / 13:43

לזה הם לא ציפו: החללית "בראשית" הפכה למותג של ממש. חולצות, תחפושות, סווצ'רטים, ספר ואפילו מותגים מסחריים שהחלו לייצר מהדורות מיוחדות של "בראשית". הביקוש לאביזרים של החללית עולה ו-SpaceIL נותרו בהלם לנוכח הביקוש

עריכה: איתי עמרם

במשך שמונה שנים שעמותת SpaceIL גייסה כספים וחלמה על שיגור החללית לירח. לאורך השנים העמותה לא זכתה לפופולריות רבה ואף במהלך הדרך, נקלעה לקשיים בגיוס כספים עבור שיגור החללית. אך נראה שמקימי וחברי העמותה לא העלו על דעתם ש"בראשית" תהפוך למותג ואזרחי ישראל יגלו עניין סביב השיגור לירח. לפני יותר משבועיים, הקימו ב-SpaceIL אתר סחר מקוון המאפשר רכישה של חולצות, סוויטשרטים במידות לילדים ולמבוגרים ואף בגדי גוף לתינוקות. "ראינו המון ביקוש, אלפי בקשות במייל ובפייסבוק, שנמכור חולצות ואנשים נורא רצו להתגאות בזה", אמרה דפנה ג'קסון, מנכ"לית קרן קאהן.

"רק אתמול התקשר אליי כתב מארצות הברית שמוריס התראיין אצלו כמה וכמה פעמים. הוא שאל אם שמתי לב לזה שהסיקור על בראשית זהה לסיקור הבחירות בארץ. מצד אחד דבר שהוא מאוד מפלג ומצד שני דבר שהוא מאוד מאחד. אף פעם לא חשבו שזה יקרה בו זמנית", אמרה ג'קסון. "זה הדברים אותי ולא חשבתי בחלומות הכי טובים שלנו, שאנשים ירצו ללכת עם הלוגו בגאווה. אנחנו שמונה שנים בפרויקט ופתאום אנשים נורא מתגאים, מתעניינים זה משהו שאנחנו המומים וגאים מזה".

רגע לפני שהחנות עלתה, נראה כי את הפופולריות של החללית "בראשית", היה אפשר לראות כבר בפורים, כשעשרות ילדים התחפשו לחללית. "הכנו וחילקנו את התחפושת, אבל אנשים הכינו את החללית בעצמה ואני בעצמי לא הייתי מצליחה לבנות. זה מאוד הפתיע אותי. יש כיתה שציירה את בראשית על כובעים והלכה עם זה, זה רק מעיד על זה שהם הולכים עם SpaceIL בגאווה. גם במהלך השיגור, קיבלנו לא מעט סרטונים של כיתות שהתארגנו לראות את השיגור ביחד, ילדים קמו בלילה וצפו בשיגור עם פיג'מות".

בנוסף לחולצות, החלו למכור בעמותה, ספר המיועד לילדים בגילאי 3 ומעלה. "דמותה של גיבורת הסיפור מבוססת על בראשית, החללית של SpaceIL (ספייס אַי אֶל). מייסדי עמותת SpaceIL הם שלושה יזמים עם חלום - להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. דרך סיפורה של החללית הקטנה הזו, מקווה צוות SpaceIL לעודד את הדור הבא בישראל ובעולם להעז, להתרגש מתחום חקר החלל ולבחור במקצועות המדע, ההנדסה, הטכנולוגיה והמתמטיקה". אחד מהדברים שמייסדי העמותה הדגישו לאורך כל בניית החללית, היא שכל אחד צריך להעז לחלום. "העמות תמשיך בתחום של החינוך ובמסר 'תעזו לחלום'. אני כל הזמן חשבתי שמעולם לא הייתי הולכת ללמוד הנדסה, אבל זה כן לימד אותי להעז לחלום ולעשות את מה שהייתי רוצה", אמרה ג'קסון.

עוד באותו נושא

"ימים מאוד צפופים": החללית "בראשית" נערכת לנחיתה על הירח

לכתבה המלאה
הספר "בראשית". יח"צ,
בראשית בחלל./יח"צ

"צריכת התוכן לקראת הנחיתה גדולה כמעט פי שניים מלפני ההמראה"

לקראת הנחיתה של "בראשית" על הירח, חברת Amobee ערכה סקירה של התעניינות בחללית הישראלית באינטרנט וברשתות חברתיות בעולם. הפלטפורמה של החברה מנתחת התנהגות דיגיטלית של צרכנים, מציפה תובנות ומזהה טרנדים ותחומי עניין חמים ברשת. על פי הנתונים של החברה, האירוע הכי פופולרי היה שיגור החללית כשאחריו התקלה שהחללית חוותה בסוף פברואר. אחריהם, הסלפי של החללית יחד עם כדור הארץ וחשיפת קפסולת הזמן שהוכנה לחללית טרם ההמראה. בין המדינות בעולם, האזרחים בארצות הברית היו הכי מחוברים לסיפור ברשתות החברתיות ואחר כך בריטניה, קנדה, אינדונזיה וגרמניה.

הירח, כפי שצולם בחללית "בראשית", 5 באפריל 2019. בראשית, אתר רשמי
הנחיתה צפויה להתקיים ב-11 באפריל בשעה 23:00./אתר רשמי, בראשית

"עד גיל 21 תגיע לירח"

ההצלחה והאפקט של בראשית לא פסחה על המותגים המסחריים. כך לדוגמה חברת שטראוס השיקה מהדורה מיוחדת למסטיק בזוקה שמותג סביב החללית "בראשית". בזוקה החליטה להקים מתחם שיגשים את משפט העתידות המיתולוגי "עד גיל 21 תגיע לירח". במשך ימי החג יכלו העוברים ושבים בדיזינגוף סנטר, להצטלם במתחם ירח 360 מעלות המאפשר לכל מצטלם להפיק תמונה כאילו הוא על הירח. בשטראוס אף ציינו כי לאור ההצלחה, ב-SpaceIL הביעו נכונות לקדם שיתופי פעולה נוספים.

אף על פי שתרם בסך הכל סכום פעוט בסך של 7.5 מיליון שקלים, משרד המדע והטכנולוגיה יקיים אירועי "ליל בראשית", ברחבי הארץ ובחינם. האירועים יתקיימו ביום החמישי ה-11 באפריל ויתקיימו בכמה מוקדים: קריית שמונה, הוד השרון, ירושלים, גבעתיים ומצפה רמון. בין האירועים ניתן למצוא עמדות תצפית אסטרונומיות, חידון חוויתי במציאות רבודה, המספר את התפתחות חקר החלל מהאדם הראשון בחלל, צילום סלפי על הירח, מסיבות הורים וילדים ועמדות איפור מיוחדות. האירועים פתוחים לכל המשפחה ללא תשלום וללא רישום מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully