וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקיון פסח בסמארטפון: כך תחזירו את המהירות כמו ביום הראשון

8.4.2020 / 7:12

הסמארטפון שלכם כמו ארון הבגדים והרכב, אוגר לא מעט אפליקציות מיותרות ולסוללה יש בלאי יחסית גבוה. קבצים ישנים, אפליקציות שפועלות ברקע, ווידג'טים ועוד. כך תעשו סדר בסמארטפון שלכם ובמקום לרכוש אחד חדש, פשוט נקו את שלכם והחזירו לו את המהירות

הסמסונג גלקסי פולד בפתיחת קופסה/צילום ועריכה: עמית לגו
אישה צועקת על סמארטפון תקול. ShutterStock
לפני שאתם רוכשים סמארטפון חדש, בצעו ניקוי יסודי/ShutterStock

אין דבר יותר כיף מסמארטפון חדש: המהירות, חיי הסוללה הארוכים, זמן תגובה מהיר, וכל אפליקציה עלתה מייד ולא היה צריך לחפור בתיקיית ההורדות כדי למצוא תמונה. שנה אחר כך והמצב שונה לגמרי: אפשר ללחוץ על אפליקציה, ללכת להתקלח וכשתסיימו היא תפתח. שלא נדבר על מבול התמונות והאפליקציות שמציפות את הסמארטפון. הסמארטפונים שלנו חכמים ומגיעים עם בינה מלאכותית שחוזה את הפעולות שלנו ומשפרת את איכויות הצילום, אך טרם מצאו פתרון לקבצי הזבל שנאגרים בהם. הקבצים האלו ממלאים את הזיכרון, מעמיסים על המעבד ופוגעים ביכולותיו להריץ אפליקציות במהירות המרבית.

הסירו אפליקציות מיותרות

כמו ארון בגדים, כך גם תנהגו עם הסמארטפון: את האפליקציות אי אפשר באמת לתרום כמו בגדים, אבל כן אפשר להסיר ברגע שמסיימים להשתמש. גם אם מתישהו תצטרכו את האפליקציה שוב, היא עדיין תהיה זמינה להורדה דרך חנות האפליקציות. הודות לנפח חבילות גלישה שעומד על 100 גיגה, תוכלו להוריד אותה בכל הזדמנות ובלי להרגיש רגשות אשם שאתם מבזבזים את חבילת הגלישה. ברגע שתנקו את הסמארטפון מאפליקציות מיותרות, כך המהירות תחזור והאפליקציות הללו יפסיקו לפעול ברקע ולזלול כוח עיבוד וזיכרון.

עוד באותו נושא

החל מ-1,990 שקלים: מכשיר הדגל החדש של שיאומי נוחת בישראל

לכתבה המלאה
האייפונים החדשים אייפון Xs אייפון Xr. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מתי בפעם האחרונה מחקתם אפליקציות מיותרות מתוך מסך הבית?/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

נקו זיכרון מטמון

הדפדפנים נוהגים לאחסן את האתרים שאליהם אתם נכנסים בתכיפות, כך שיוכלו לעלות במהירות. למעשה, זיכרון מטמון הוא אוסף של נתונים שהמכשיר שלכם שומר. אם זיכרון המטמון של הדפדפן שלכם לא נמחק מזה זמן מה, הדבר עלול לגרום לדפדפן לפעול בצורה לא יעילה. כדי למחוק את הזיכרון באייפון, היכנסו להגדרות ולחצו על "Safari" לאחר מכן, הקישו על "נקה היסטוריה ונתוני אתר" ובמסך שנפתח לחצו על האופציה הזו שוב. חשוב לציין כי אם תנקו את ההיסטוריה שלכם במכשירי האייפון, זה יעשה זאת גם בכל שאר מכשירי אפל שברשותכם. באנדרואיד המצב שונה ושם ניתן למצוא לא מעט אפליקציות שעושות את הפעולות האלו ואף יותר. בחנויות היישומים ניתן למצוא לא מעט אפליקציות שיעשו עבורכם ניקוי כללי ויסודי.

גיף מחיקת היסטוריה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
כמה לחיצות והאייפון יגיב הרבה יותר מהר./צילום מסך, צילום מסך

נקו את מסך הבית והסירו ווידג'טים

ככל שתעמיסו על מסך הבית, כך גם הוא יגיב לאט יותר ויתקשה לסחוב את הסמארטפון. אם יש לכם אנדרואיד, מומלץ שתסירו את הווידג'טים, למעט כאלו שימושיים במיוחד. אם יש ווידג'טים שאתם יכולים להסתדר בלעדיהם, עדיף שתסירו ותשאירו את מסך הבית נקי ככל שאפשר.

עדכנו את גרסת הסמארטפון

משתמשי האנדרואיד מקבלים עדכונים אחת לכמה חודשים, אבל כשהם מגיעים מומלץ להתקין אותם כמה ימים אחרי שהם מופיעים. ככלל, מומלץ שלא להתקין עדכון מיד כשהוא יוצא אלא להמתין. עם זאת, כדאי גם שלא תמתינו שבועות. אם העדכון תקול, ככל הנראה שאחרי כמה שעות הוא יוסר. אם הוא תקין, הוא יופיע לאורך זמן. גם באייפון וגם באנדרואיד, כדאי שתעדכנו את התוכנה. לא רק שתשמרו על המהירות, אלא גם תשמרו על האבטחה שלכם.

בצעו טיפול 60,000 לסמארטפון

בדומה לרכבים שנהוג להחליף שמנים וחלקים ברכב, כך גם יש לנהוג בסמארטפון: אין באמת כלל לגבי חיי הסוללה, אך נהוג שאחרי שנה וחצי (תלוי בהתנהגות המשתמש), יש להחליף את הסוללה. אפל מורידה את הביצועים באייפונים עם סוללות חלשות כדי לשמור על יציבות האייפון. אם אתם מתכננים לשמור את הסמארטפון לטווח ארוך, החליפו לו את הסוללה ועשו זאת במעבדה רשמית. מרבית הסמארטפונים שהושקו בשנים האחרונות, מגיעים עם עמידות מפני מים. בצעו את ההחלפה במעבדה רשמית וכך שמרו על העמידות מפני מים.

סוללה אייפון ביצועים האטה אפל. צילום מסך, צילום מסך
ככל שתטעינו יותר את הסמארטפון, כך קיבולת הסוללה תרד וגם הביצועים./צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully