וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לקונים ברשת: אושר ייבוא אישי לטלוויזיות, שואבי אבק, מחשבים ועוד

12.5.2019 / 17:01

משרד הכלכלה והתעשייה הכריזו על צו יבוא אישי שכולל מגוון רחב של הקלות ביבוא מוצרי צריכה רבים ומסדיר את הרגולציה בתחום. מעתה ניתן יהיה לייבא בקלות מוצרים רבים כמו חלפים לרכב, מחשבים ועוד. הצו יכנס לתוקפו במהלך החודש הקרוב וינסה להוזיל מחירים בתחומים רבים

שופינג אונליין. ShutterStock
בשורה צרכנית אדירה./ShutterStock

בשורה צרכנית: שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, חתם היום (ראשון) על צו יבוא אישי שמטרתו להקל על היבוא האישי ולקבוע נורמות חדשות שיבהירו ויסדירו את הרגולציה בתחום. צו זה תואם את מדיניות משרד הכלכלה לעודד יבוא אישי - כאחד הכלים להגברת התחרות והפחתת יוקר המחיה. למעשה, בצו החדש נראה כי אומרים במשרד הכלכלה כי לא הצליחו להביא להוזלה במחירים של המוצרים בצו, וכך אולי מקווים כי הצו יוזיל מוצרים רבים כמו תוספי מזון, חלפים לרכב, כיסא תינוק לרכב ועוד. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "הקלות ביבוא האישי למוצרים מיובאים לשימוש אישי תפחית את הרגולציה, תמנע תשלום עלויות נוספות ביבוא אישי, תגדיל את מגוון המוצרים ותסייע בהוזלת יוקר המחיה".

הצו החדש קובע נורמות כלליות רוחביות בהתאם להחלטת הוועדה המשותפת של משרדי הכלכלה והאוצר. בצו הגדירו כי ניתן יהיה לייבא תוספי מזון, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, חלפים לרכב ומוצרי תעבורה דוגמת כיסא תינוק לרכב, קסדות, מוצרים למערכת בלימה, שואבי אבק, מקררים, מגהצים, מדיחי כלים, תנורים, ציוד אלחוטי לרבות מחשבים, טלוויזיות, טאבלטים ומדפסות. הגדרת יבוא אישי עומדת על צרכן שמייבא מוצר ביבוא אישי שכוללת עד חמש יחידות או 1,000 דולרים, כל עוד מדובר ביבוא לצריכה אישית בלבד.

עם זאת, הצו אינו פוטר אישור עבור מוצרים מיוחדים וזמן מקסימלי למתן אישור למוצרים מיוחדים כאלו יעמוד על יומיים, למעט בתחום התקשורת והתחבורה, שם יעמוד הזמן על 14 ימים בשנתיים הראשונות ולאחר מכן על חמישה ימים למעט מוצרים בעלי סימון תקינה בינלאומי בתחום התחבורה בהם יעמוד הזמן על ארבעה ימים בלבד.

עוד באותו נושא

בלי אותיות קטנות: כך תקבלו מוצרים בחינם מאמזון

לכתבה המלאה

"מדובר בצו חשוב המקיים את הבטחות משרד הכלכלה שנדונו בשנים האחרונות מול נציגי הצרכנים. חסמי הייבוא העיקריים שהוקלו הם בזמני קבלת אישורים לייבוא והורדה למינימום בירוקרטיה וטפסים", אמר מיניב קוטר, מבעלי חברת השילוח DealTas, המספקת כתובת לישראלים בארה"ב. "עם החלת הצו צפויים להישלח לישראל מוצרים רבים בקטגוריות שעד כה היו בעיתיות לשילוח כמו כסאות תינוק, ציוד אלחוטי, חלפי רכב וכמובן הבשורה בתחום השיפוץ הביתי שניתן מעטה לשלוח פריטים רבים יותר בהתערבות נמוכה ובזמן קצר יותר. אני מקווה שאכן לאורך זמן ישפיע הצו גם על המחירים בארץ, מניסיון זה תהליך שלוקח זמן ובינתיים שמורה לישראלים האפשרות לייבא אישית יותר מוצרים אם דרך חברות שילוח או ישירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully