וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 100 שקלים לגרם: מחירון הגראס מתייקר בגלל מעצר פעילי טלגראס

14.5.2019 / 7:00

ואנחנו חשבנו שהמחירים רק ירדו: חודשיים אחרי מעצר חברי טלגראס, נראה כי מחירי הקנאביס בישראל במגמת עלייה. בדיקה ראשונה מצאה כי מחירי הקנאביס עלו בכ-19 אחוזים בגרם, כלומר גרם אחד בכמעט 100 שקלים, עלייה משמעותית לעומת לפני חודשיים

שימוש בקנאביס (אילוסטרציה). GettyImages
כמעט 100 שקלים לגרם: מעצר חברי טלגראס משפיע על מחירי הקנאביס בישראל./GettyImages

מעצר בכירי טלגראס משפיע על מחירי הקנאביס: בדיקה חדשה מראה כי חודשיים אחרי מעצר חברי טלגראס, מחירי הקנאביס בישראל עלו בשיעור של 19 אחוזים, עלייה של 15 שקלים בקניית גרם אחד בודד. כזכור, לפני חודשיים נעצרו 42 חשודים שהפעילו את טלגראס, פלטפורמה להפצה וסחר בסמים. על פי החשדות שחשפה המשטרה, כ-10,000 סוחרים בעולם ובישראל סיפקו סמים למיליוני צרכנים באמצעות האפליקציה.

טלגראס העניקה גישה ליותר מ-4,000 סוחרי קנאביס, ובשיאה, הגיעה ל-200 אלף משתמשים בערוץ המרכזי. בטלגראס מסרו בסוף שנת 2018 כי בשנה האחרונה, בוצעו כחצי מיליון עסקאות מכירה של קנאביס, במסגרתם נמכרו למעלה מ-4 טון, כלומר ממוצע של 1,369 עסקאות ביום. היקף המסחר בקבוצת הטלגראס הסתכם בלמעלה מ-282 מיליון שקלים לשנה, או במילים אחרות: היקף העסקאות היומי עמד על 700 אלף שקלים בממוצע.

הבדיקה הינה בדיקה השוואתית שבמסגרתה נותחה העלות הממוצעת של רכישת קנאביס בקבוצות השונות בטלגרם, קודם לנפילת הטלגראס ואחריה. המעבר לשלב החקירה הגלויה ומעצר 42 החברים בארגון, התרחש בתאריך ה-12 במרץ. על מנת לבחון את ההשפעה של המהלך על מחירי השוק, בחן אתר קאנה העוסק בסיקור שוק הקנאביס בישראל, כ-709 הצעות לממכר קנאביס שפורסמו בקבוצות השונות בטלגרם בפרק הזמן שבין נובמבר 2018 לינואר 2019 ומספר זהה של הצעות שפורסמו כיום לאחר המעצר ועד לתאריך הראשון במאי 2019. המחקר לא סקר את איכות הקנאביס, אלא רק את מחירו. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בקנאביס באיכות טובה ולא בקנאביס הזול ביותר שניתן להשיג.

עוד באותו נושא

"הסוחרים יושבים ומתים מפחד": הדף פרשת טלגראס מראה את סימניו הראשונים

לכתבה המלאה

מעיבוד תוצאות הבדיקה עולה כי מאז נפילתה של טלגראס, חלה עליה בשיעור של 19 אחוזים בעלות של רכישת גרם קנאביס בטלגרם, מעלות של 80 שקלים בממוצע ששולמו במרוצת המחצית השניה של שנת 2018 למחיר של 95 שקלים בממוצע , אותם משלמים הצרכנים בחודשיים האחרונים. עליה בלתי מבוטלת בשיעור של 13 אחוזים נרשמה גם גם בתמחור של קנאביס במשקל של 5 גרם. נכון להיום, המחיר הממוצע כפי שעולה מהצעות הסוחרים בטלגרם עומד על 450 שקלים במקום 400 שקלים שדרשו קודם לכן.

מחירי קנאביס בישראל. צילום מסך, צילום מסך
״ להיום, המחיר הממוצע כפי שעולה מהצעות הסוחרים בטלגרם עומד על 450 שקלים במקום 400 שקלים שדרשו קודם לכן״./צילום מסך, צילום מסך

מה הביא לעליה במחיר הקנאביס?

לדברי פלג פסטיג, הבעלים של אתר קאנה: "טלגראס היוותה פלטפורמה בטוחה יחסית לרכישת קנאביס בה לצרכנים היתה כתובת אליה יכלו לפנות במקרה של עקיצה. לאחר נפילת הטלגראס רבים נפלו קורבן לעקיצות ולפיכך חלק מקבוצות הגדולות בהן המסחר בטוח יחסית, מרשות לעצמן להעלות מחירים. בגדר, "עבור סחורה בטוחה אתה תשלם יותר". כמו כן, סוחרים רבים שעבדו ללא חשש קודם לכן, יצאו מהתמונה מאחר ונתונים לגביהם הגיעו למשטרה במהלך חקירות בכירי טלגראס. כמובן שבמקומם נכנסו אחרים, אולם לוקח זמן לבסס תיק לקוחות משמעותי. אין ספק שיקר יותר לצרוך קנאביס בישראל אחרי נפילת טלגראס. צרכן שמעשן גרם ליום מוצא את עצמו משלם סכום שמגיע גם ל 2,500 שקל, לבטח כאשר מדובר על קנאביס מגידול פנים באיכות מצוינת. כפועל יוצא - צרכנים רבים עוברים לגידול ביתי. ההבדל בין רכישה קנאביס לגידול - תהומי, גם מבחינת האיכות וכל שכן בעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully