וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד טראמפ הכריז מלחמה נגד וואווי, וגם אתם על הכוונת שלו

20.5.2019 / 14:55

גוגל נגד וואווי: בעקבות צו ממשלתי, ענקית החיפוש עשויה להפסיק את התקשורת בינה לבין ענקית הסמארטפונים וואווי, כחלק ממלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין. מה זה אומר למי שיש ברשותו סמארטפון של וואווי או למי שמתכנן לרכוש? ומה לגבי רוכשי הסמארטפונים האחרים?

וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה
גוגל נגד וואווי: חלק ממלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין./מערכת וואלה, מייקי לוי

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה (שני) כי ענקית התוכנה גוגל תשהה את העסקים עם חברת וואווי, במסגרת מלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין. כבר לפני ארבעה יימם חתם טראמפ על צו נשיאותי נגד וואווי ו-69 חברות סיניות אחרות. בהן הורה על חברות אמריקאיות להשתמש בציוד שיוצר על ידי חברות זרות המאיימות על ביטחונה של המדינה. רוב החברות לא השפיעו על פעילות וואווי וחברות סיניות אחרות, למעט ענקית התוכנה גוגל. למעשה, הצו החדש עשוי להפסיק את שיתוף הפעולה בין וואווי לגוגל, כך שישפיע על מערכת ההפעלה אנדרואיד בסמארטפונים הקיימים ובעיקר בסמארטפונים העתידיים.

ממשלת ארצות הברית "סימנה" את וואווי על הכוונת, מחשש שציוד התקשורת שמוכרת יעזור לה לרגל בארצות הברית ובעולם. רק לאחרונה דווח כי רשת התקשורת BT בבריטניה, הסירה את אנטנות הדור השלישי והרביעי של וואווי, מחשש לריגול וביטלה חוזי רכש עתידיים. עוד עצרה לפני חצי שנה את בתו של מייסד החברה וסמנכ"לית הכספים בוואווי, מנג וואנז'ו שנעצרה בדצמבר 2018 בקנדה, לבקשת ארצות הברית.

וואווי מייט X סמארטפון מתקפל. מייקי לוי, מערכת וואלה
הסמארטפון המתקפל של וואווי./מערכת וואלה, מייקי לוי

בחודשים האחרונים וואווי חזרה לשוק הישראלי, אחרי שנעדרה ממנו למשך תקופה ארוכה, בעקבות סכסוך משפטי עם חברת אלקטרה, יבואנית וואווי לשעבר. וואווי פתחה לראשונה נציגות רשמית בישראל שכוללת מנכ"ל משותף לקפריסין, יוון וישראל ומערך שיווק מקצועי הכולל מובילי דעה מפורסמים כמו צחי קומה, גל זהבי, איתי לוי, לצד פעילויות שיווק ברשתות החברתיות. וואווי רוצה להתברג בישראל כאחת מיצרניות הסמארטפונים המובילות בעולם, אולם ההודעה של גוגל היא גם בשורה צרכנית ויש לשים אליה לב ולקחת אותה ברצינות.

אנדרואיד הינה מערכת הפעלה פתוחה וכל יצרנית יכולה להשתמש בה, אך כדי להשתמש בשירותי גוגל יש לשלם לענקית החיפוש תמלוגים. כך גוגל נוהגת עם כל היצרניות המובילות וכך היא גם נוהגת עם וואווי, אולם הצו הממשלתי אוסר על גוגל לעבוד עם חברת וואווי, לרבות שיתופי פעולה עתידיים. גם בעדכוני אבטחה, גוגל מודיעה ליצרניות ואילו הן מתאימות את העדכון ומשחררות אותו. הפעם נראה כי גוגל כבר לא תעביר את עדכוני האבטחה לוואווי, כך שמכשירי וואווי עשויים להישאר מאחור.

סמנכ"לית חברת וואווי מנג וואנז'ו בכנס ברוסיה, 2014. רויטרס
סמנכ"לית חברת וואווי ובתו של מייסד החברה, נעצרה בקנדה./רויטרס

מה זה אומר למי שיש ברשותו סמארטפון של וואווי?

אז הכל צפוי להמשיך לעבוד כרגיל: גוגל, יוטיוב, חנות האפליקציות וכל הפונקציות במכשיר. מה שכן עשוי להיפגע אלו עדכוני התוכנה שפשוט יגיעו באיחור או שבכלל לא יגיעו. אחת לחודש גוגל משחררת עדכוני תוכנה שזמינים מיד בסמארטפונים של נוקיה שמשווקים בישראל ובמכשירי הפיקסל של גוגל. מדובר בעדכוני אבטחה שנועדו כדי לחסום פריצות ולמנוע גניבת מידע. עם זאת, וואווי אחת מיצרניות הסמארטפונים המובילות בעולם, ונראה כי היא תעשה כל מה שהיא יכולה על מנת להתגבר על המכשול. בין אם לפתור את המשבר החמור דרך הממשל האמריקאי, למצוא דרך לעקוף את החסימה עם גוגל או שפשוט היא תשחרר עדכוני תוכנה עצמאיים, כדי להשאיר את הצרכנים נאמנים.

עוד באותו נושא

גוגל נוקטת צעדים נגד וואווי: עשויה למנוע גישה לשירותי גוגל

לכתבה המלאה

תכננתי לקנות סמארטפון של וואווי, האם עדיין כדאי לקנות?

לא. התשובה הפשוטה היא לא. אנחנו עדיין לא יודעים האם מדובר במשבר זמני שיפתר בעוד מספר שעות, ימים, שבועות, חודשים, או שזו המילה האחרונה בנושא וגוגל תפסיק לעבוד עם וואווי. גם לא ברור האם וואווי תצליח להתגבר על הפסקת שיתוף הפעולה, מכיוון ואנדרואיד זו מערכת הפעלה פתוחה שכל יצרנית יכולה לעשות בה שימוש חופשי. עם זאת, נראה שהסמארטפונים הבאים של וואווי, אלו שטרם הושקו, יגיעו ללא חנות האפליקציות של גוגל, יוטיוב ושאר האפליקציות הנלוות של החברה. מה שיקנה להם פונקציונליות נמוכה בהרבה.

מה לגבי שיאומי וחברות אחרות?

חברת וואווי על כוונת ממשלת ארצות הברית מזה זמן רב, מכיוון שהחברה מוכרת ציוד תקשורת באירופה וארצות הברית. לטענת הממשל האמריקאי, ציוד התקשורת עשוי לעזור לוואווי לרגל אחרי כל מי שהם חפצים בו ולנתר מיליוני שיחות, הודעות ותעבורת אינטרנט. כרגע שיאומי, OnePlus וחברות אחרות כמו Oppo ממשיכות לעבוד עם גוגל כרגיל, אולם נראה כי גם עתידן לא ברור ולא ידוע האם יוכלו להמשיך לעבוד עם גוגל. אם אתם מתכננים רכישה של סמארטפון יקר, מומלץ שתמתינו. אם מדובר במכשיר ביניים של שיאומי, נראה כי שווה יהיה לקחת את "הסיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully