וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נוקטת צעדים נגד וואווי: עשויה למנוע גישה לשירותי גוגל

20.5.2019 / 8:33

ענקית התוכנה מעמק הסיליקון הודיעה לוואווי כי תפסיק לתמוך בסמארטפונים הקיימים והעתידיים. ההודעה מגיעה על רקע מלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין. חברות תוכנה וחומרה נוספות מודיעות על ניתוק יחסים עם וואווי

וואווי מייט X סמארטפון מתקפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
פגיעה גם במשתמשי וואווי בישראל/מערכת וואלה!, מייקי לוי

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ענקית התוכנה גוגל תשהה את העסקים עם חברת וואווי, במסגרת מלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין. כבר לפני ארבעה ימים חתם טראמפ על צו נשיאותי נגד וואווי, שבו הוא אוסר על חברות אמריקאיות להשתמש בציוד שיוצר על ידי חברות זרות שמאיימות על ביטחונה של המדינה. משרד המסחר האמריקאי הכניס את ענקית הטכנולוגיה הסינית לרשימה שחורה, לצד 70 חברות סיניות נוספות. "אנו מצייתים להוראות ובודקים את ההשלכות", מסר דובר גוגל לרויטרס ואישר את הדיווחים האחרונים. "חנות האפליקציות והאבטחה הנלווית תמשיך לעבוד עבור משתמשי וואווי הקיימים", הוסיף.

עוד בנושא:

הסמארטפון עם המצלמה הטובה בעולם? וואווי השיקה את סדרת מכשירי ה-P30
הוא בידנו: הצצה ראשונה ואמיתית לסמארטפון המתקפל של וואווי
הפרה את הסנקציות על איראן: כתבי אישום בארה"ב נגד וואווי

seperator

ההשהייה של גוגל עשויה לחסל את עסקי הסמארטפונים של וואווי מחוץ לסין, שכן החברה תאבד את הגישה למערכות ההפעלה אנדרואיד העתידיות. גם גרסאות עתידיות של סמארטפונים מבית וואווי שטרם הושקו ופועלות על ידי אנדרואיד, עשויות לאבד גישה לשירותים פופולריים, לרבות חנות האפליקציות, ג'ימייל ויוטיוב. "וואווי תוכל להשתמש רק בגרסאות ציבוריות של אנדרואיד, ולא תוכל לקבל גישה לאפליקציות ושירותים מבית גוגל", הוסיף מקור בגוגל. השינוי אינו צפוי להשפיע באופן מיידי על משתמשי וואווי וכל שירותי גוגל צפויים להמשיך לעבוד ללא בעיה. בסין, לעומת זאת, אין לוואווי ממה לדאוג: ממילא מרבית משירותי גוגל לא פעילים במדינה, לרבות יוטיוב, ג'ימייל וגם החנות האפליקציות. למעשה, הסמארטפונים שנמכרים בסין מגיעים עם אנדרואיד, אך הם כוללים תחליפים למייל, חנות אפליקציות, יוטיוב ועוד.

מזה מספר חודשים שארצות הברית נוקטת בצעדים כלפי וואווי, כשרק לפני חצי שנה נעצרה בקנדה מנג וואנז'ו, סמנכ"לית הכספים ובתו של מייסד החברה. כבר לפני חצי שנה הודיעו בבריטניה על הסרת הציוד של וואווי שקיים ברשתות הדור השלישי והרביעי, והרשת הבריטית BT הודיעה כי תבטל רכישת אנטנות וציוד דור חמישי שתכננה לרכוש מהחברה. מהלך דומה בוצע בארצות הברית, שם ציוד של וואווי, כמו אנטנות סלולריות ומשדרים, כמעט ולא נמצא בשימוש.

עוד באותו נושא

"זה העיר אותי באמצע הלילה": המטרד החדש של תושבי תל אביב והסביבה

לכתבה המלאה
סמנכ"לית חברת וואווי מנג וואנז'ו בכנס ברוסיה, 2014. רויטרס
המעצר שלה היה יריית הפתיחה לקרב בין ארה"ב לוואווי. מנג וואנז'ו, הסמנכ"לית שנעצרה/רויטרס

גם המשתמשים בישראל עשויים להיפגע

כל עוד ההגבלות בתוקף, יצרנים שרכשו וואווי בישראל ובעולם ייפגעו באופן מיידי. כל השירותים ימשיכו לעבוד והסמארטפון ימשיך לתפקד כמו ביום הראשון, אך הם יפסיקו לקבל עדכוני תוכנה ואבטחה. כך, משתמשי וואווי ימצאו עצמם עם מכשירים ישנים, פגיעים ופריצים, בשעה שלוואווי אין גישה והיא לא מבצעת שום שיתוף פעולה עם גוגל בנושא עדכוני תוכנה. וואווי עדיין תוכל להשתמש בשירותי החברה ולשווק מכשירי אנדרואיד, אך אלו יגיעו ללא האפליקציות החשובות ביותר, לרבות חנות אפליקציות. עם זאת, מערכת ההפעלה אנדרואיד הינה מערכת בקוד פתוח, כך שכל יצרן יכול לעשות שימוש במערכת ההפעלה. לוואווי עדיין עשויה להיות גישה, אך קצב העדכונים צפוי להיות איטי הרבה יותר, עד כדי לא קיים.

אם חשבתם על רכישת סמארטפון מבית וואווי, מומלץ שתמתינו עד שהתמונה תתבהר. הצו נחתם רק בימים האחרונים וגוגל בוחנת את ההשלכות. אם אכן גוגל תחסום את הגישה למכשירי וואווי, הרי שהמכשירים העתידיים יפסיקו לקבל עדכוני תוכנה בקצב סביר, מה שיהפוך אותם לפגיעים במיוחד וישנים אחרי שנה אחת של שימוש.

מוואווי נמסר: "חברת Huawei תרמה רבות לפיתוח ולצמיחה של מערכת ההפעלה אנדרואיד ברחבי העולם. כאחת משותפות המפתח של אנדרואיד בעולם, עבדנו מקרוב עם פלטפורמת הקוד הפתוח שלהם כדי לפתח מערכת אקולוגית שהפיקה תועלת הן למשתמשים והן לתעשייה. וואווי תמשיך לספק עדכוני אבטחה ושירות לאחר קניה לכל משתמשי וואווי והונור (Honor) המחזיקים במכשירי סמארטפון ו/או טאבלט שנמכרו בעבר או שעדיין נמכרים במלאי הגלובלי. אנו נמשיך לבנות מערכת אקולוגית בטוחה ובת-קימה, על מנת לספק את החוויה הטובה ביותר עבור כל המשתמשים שלנו ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully