וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא בידנו: הצצה ראשונה ואמיתית לסמארטפון המתקפל של וואווי

הסוף לשמועות: וואווי הכריזה על הסמארטפון המתקפל במהלך כנס הסלולר שבברצלונה. הסמארטפון מגיע עם מסך בגודל 8 אינץ' ו-"מצלמת הסלפי הטובה ביותר בקטגוריה", כך לדברי החברה. קיבלנו את המכשיר להתנסות ראשונית

מערכת וואלה!

חברת וואווי הסינית הציגה ביום ראשון האחרון את הסמארטפון המתקפל, אולם במסיבת העיתונאים היא הציגה אותו כשמסביבו מעטפת פלסטיק שמונעת מהעיתונאים והמבקרים לגעת ולנסות אותו. ממש בדומה, חברת סמסונג הציגה בשבוע שעבר את הסמסונג Fold, אולם בחרה שלא להציגו כלל. הסיבה ברורה: נראה שהסמארטפונים המתקפלים לא באמת מוכנים או שמה החברות מפחדות שהעיתונאים ישברו אותם וייצרו תמונה שבו הסמארטפון שבור, מה שעשוי לגרום לנזק תדמיתי גדול. היום (שלישי) חברת וואווי נתנה לנו הצצה ראשונה לסמארטפון המתקפל. "אנחנו מסתמכים יותר ויותר על סמארטפונים, לתשלומים, טיולים, קריאה, חינוך, ניידות ועוד. אנחנו גם צריכים יותר מהסמארטפון שלנו, יותר מסך, יותר סוללה", אמר מנכ"ל וואווי במהלך המסיבת עיתונאים שקיים ביום ראשון.

עוד מתערוכת הסלולר בברצלונה:
גימיק או פריצת דרך? נוקיה מכריזה על סמארטפון עם לא פחות מ-5 מצלמות
החל ממאי גם בישראל: חברת LG משיקה בברצלונה מכשיר דגל חדש שכולל מחוות ידיים
כאב ראש לאפל וסמסונג? מכשיר הדגל של שיאומי יגיע לישראל בעוד מספר שבועות

הסמארטפון המתקפל כולל מסך בגודל 8 אינץ' כשהוא פרוס לגמרי. כשהוא מקופל, הוא כולל מסך קדמי בגודל 6.6 אינץ' ומסך אחורי של 6.3 אינץ', כשלצידו ניתן למצוא מערך צילום משולש. החברה כבר הספיקה לעקוץ את סמסונג כשהיא טענה שלסמארטפון המתקפל של סמסונג ישנה מגרעת ואילו לוואווי אין מגרעת ומדובר במסך אמיתי מקצה לקצה. וואווי הדגימה הפעלה של שתי אפליקציות במקביל, כששתיהן נפרסות לאורך המסכים הגדולים, מה שמאפשר ניהול משימות במקביל אמיתי. בחברה טוענים כי מדובר במצלמת הסלפי הטובה ביותר שיש בסמארטפונים ומדובר במערך צילום חדש בשיתוף Leica. וואווי לא חשפה פרטים רבים אודות מפרט הסמארטפון המתקפל, למעט העובדה שהוא מגיע עם ערכת השבבים Kirin 980 ומודם לדור חמישי "המהיר ביותר בעולם", כך טענה. מחירו של המכשיר המתקפל יחל ב-2,200 אירו, בזמן שבארץ הוא יעלה מעל ל-10,000 שקלים.

וואווי מייט X סמארטפון מתקפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
המכשיר המתקפל של וואווי/מערכת וואלה!, מייקי לוי

במהלך כנס הסלולר העולמי שבברצלונה, אפשרה וואווי תצוגה ראשונה ומהירה לסמארטפון המתקפל, ה-Mate X. במהלך ההדגמה החברה ביקשה שלא נקפל את הסמארטפון. בימים האחרונים החברה ביצעה הדגמות אצל כמה עיתונאים מהעולם וייתכן שאחת מהתגובות שקיבלו, היה כי המנגנון מרגיש עדין במיוחד ועדיין לא מוכן לגמרי. למרבה ההפתעה הסמארטפון קל ונראה כי החברה חילקה את משקל המכשיר בצורה חכמה, אולם ברגע שמקפלים אותו ממצב טאבלט למצב סמארטפון, העובי מוכפל פי שניים והוא גם מרגיש כבד יותר בצורה משמעותית. ל-X מסך AMOLED גמיש וניתן להבחין בצבעים העזים של המסך והבהירות הגבוהה. בשונה מהסמארטפון המתקפל של Royole, הסמארטפון של וואווי מספק צבעים עזים וחדים יותר.

קיבלנו הצצה של עשר דקות שבהן נציג וואווי החזיק את הסמארטפון והדגים את היכולות השונות: קיפול הסמארטפון ומעבר בין מצב "סמארטפון" למצב "טאבלט", הפעלת כמה ישומים במקביל, צפיה בסרטון ובמסך השני אפליקציה אחרת שפועלת ועוד. אחר כך, זכינו להתנסות במו ידנו, אולם אז ביקשו בוואווי שלא נקפל אותו כלל ונשאיר אותו במצב טאבלט. כשהסמארטפון מקופל, הוא מנסה להיראות כמו סמארטפון אמיתי, אולם הוא נראה עבה במיוחד ושוקל על פי הערכות יותר מ-350 גרם. רק לשם השוואה, האייפון xs שוקל 177 גרם והגלקסי S10 שוקל 157 גרם בלבד. כשהוא במצב פרוס לעומת זאת, החלוקת משקל הייתה נהדרת ויחסית לטאבלט של 8 אינץ', הוא קל ודק במיוחד.

עוד באותו נושא

תערוכת הסלולר בברצלונה: וואווי הכריזה על הסמארטפון המתקפל ומחשב נייד חדש

לכתבה המלאה
וואווי מייט X סמארטפון מתקפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"הסמארטפון המתקפל מגיע עם מסך 8 אינץ' מקצה לקצה"./מערכת וואלה!, מייקי לוי

העתיד כבר כאן

הקלישאה "העתיד כבר כאן" חוזרת על עצמה בשנים האחרונות, אבל הפעם מדובר בחוויה אחרת. לאורך השנים האחרונות, מוטורולה ו-LG ניסו לייצר סמארטפונים אחרים, כאלו שניתן להרחיב ולשפר באמצעות אביזרים שמתחברים אל הסמארטפון. זה היה ניסיון כושל לייצר סמארטפון היברידי, אולם נראה שכעת החברות הגדולות מרכזות את המאמצים בסמארטפון המתקפל. הצצה שקיבלנו הייתה מעט משונה: אפשר להתנסות בו רק כשהוא נמצא במצב פרוס, כלומר אסור לנו לקפל אותו. עוד צריך לזכור שהתחרות בין החברות הסיניות לקוריאניות הוותיקות, עלתה שלב: כולן מנסות לייצר סמארטפונים מתקפלים, גם על חשבון איכות היצור. זו גם אחת הסיבות שוואווי לא הציגה באופן מלא את הסמארטפון המתקפל במסיבת העיתונאים ואף סמסונג לא חשפה אותו בכלל, לרבות הצצה מבעד לזכוכית כפי שוואווי ביצעה.

וואווי מייט X סמארטפון מתקפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
המכשיר המתקפל של וואווי/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הכותב הינו אורח וואווי בברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully