וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשתי שהבן אדם גונב לי את החיים": נחסם על ידי פייסבוק כי דיווח על המתחזה שלו

23.5.2019 / 13:29

דביר שלום גילה כי משתמש אינסטגרם גנב לו את התמונות, מציג עצמו כתייר יווני ופונה לבנות בשמו. כשפנה ומסר פרטים מזהים, לרבות תעודת זהות, במקום לחסום את המתחזה, בפייסבוק בחרו לחסום אותו ולא סיפקו פרטים נוספים. פייסבוק: "כשהתוודענו למקרה החזרנו את הפרופיל"

החשבונות המזוייפים זה לצד זה. צילום מסך, צילום מסך
בצד ימין הפרופיל האמיתי, בצד שמאל הפרופיל המזוייף./צילום מסך, צילום מסך

"הרגשתי שהבן אדם גנב לי את החיים, משתמש בתמונות שלי וכותב לאנשים מה שהוא רוצה". דביר שלום בן ה-22 גילה לאחרונה כי מתחזה העתיק את עמוד האינסטגרם שלו ומתחיל עם נשים בשמו. כמו כל משתמש אחראי, דביר שלח הודעה לפייסבוק ועדכן אותם על המשתמש המזויף וצירף פרטים מזהים כמו תעודת זהות וצילום תמונה עם התעודה. אם לא די בעוגמת הנפש ובטרחה בלהוכיח שאין לו אחות, זה הפך להיות יותר הזוי. "הגשתי תלונה מסודרת עם טופס שנועד בדיוק לזה. מה אינסטגרם עשו? חסמו אותי והשאירו את המתחזה!", התפלא שלום. הנזק הוא עצום: שלום עשוי להיתפס כמטרידן, אף על פי שלא עשה דבר והכל בגלל המתחזה שאינסטגרם לא הסירה עד לפנייתנו.

"הוא עשה מה שהוא רוצה עם התמונות שלי במשך שבוע שלם, התחזה אליי ועשה לי שם רע, פשוט שבוע סיוט", אמר. עוד חייג ליחידה 105, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, אך שם נאמר לו כי הם עוזרים רק לבני 18 ומטה ואם יש חשש לפדופיליה. אלא שלדבריו של שלום, המטרה העיקרית של המשתמש המזויף הייתה להיפגש עם בנות בעזרת התמונות שלו, כשהוא מתחזה לתייר יווני שמגיע לארץ. אחרי שבוע שלם שבו נחסם מהאינסטגרם, פנה שלום בקבוצות בפייסבוק וביקש עזרה. רק אחרי שמערכת וואלה! TECH פנתה לפייסבוק, עמוד האינסטגרם שלו חזר. "אם הייתי לבד זה היה לוקח חודשים, מיליוני משתמשים בארץ ואין בן אדם אחד שיפתור בעיות בנושא הרשתות החברתיות!", התלונן.

מפייסבוק נמסר: "מייד כשהתוודענו למקרה החזרנו את החשבון האמיתי והסרנו את הפרופיל המתחזה מהפלטפורמה".

עוד באותו נושא

תנו לנו לשנות לכם את החיים: חמישה טיפים לווטסאפ שאתם חייבים להכיר

לכתבה המלאה

דווקא בימים אלו, בפייסבוק מקדמים את צוות הסינון שנמצא במטה בברלין וכולל מספר לא ידוע של ישראלים שמסננים תוכן ברשתות החברתיות. מפרסומים בתקשורת עולה כי הצוות כולל לפחות חמישה עובדים, מתוך מיליוני משתמשים ישראלים שמפרסמים מדי יום בפייסבוק. הפעם, נראה כי הצוות הישראלי או מי שעבר על ההודעות, כלל לא הבחין בקריאה לעזרה של שלום. מבחינה כרונולוגית, פייסבוק ידעה על המתחזה במשך שבוע, כששלום התלונן בפניהם ואף סיפק מסמכים שתומכים בזהותו. עוד בפייסבוק, יכולים להפעיל קצת יותר שיקול לדעת ולבחון איזה משתמש נפתח קודם, לרבות אילו תמונות פורסמו לפני.

עוד עמוד ישראלי הושבת בגלל "תקלה טכנית"

אמש הוסר עמוד הפייסבוק "פושטע", אחרי שפרסם פוסט "רגע לפני ששבוע האירוויזיון נכמר, אני לא יכולה להתעלם מכך שמדינת ישראל בחרה לשים בקדמת הבמה דמויות כמו אסי עזר, דנה אינטרנשיונל, ויזהר כהן, שמשתייכים בגאווה לאחת הקבוצות המדוכאות בחברה הישראלית. לאהוב את השונה, לקבל את האחר, ולא לשכוח שאף אחד לא בחר להיות תימני". זמן קצר אחרי שפרסם את הפוסט, העמוד, שמונה יותר מ-80 אלף עוקבים, נחסם ללא הסבר וללא כתובת שבה ניתן לערער או לכל הפחות, לקבל פרטים נוספים. "הבוקר העמוד נסגר, ללא התרעה מוקדמת וללא אפשרות ערעור", כתב בר אלימלך דונזוב, מנהל העמוד.

בעניין פושטע, מפייסבוק נמסר: "מדובר היה בטעות טכנית ואנו מתנצלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully