וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לנו לשנות לכם את החיים: חמישה טיפים לווטסאפ שאתם חייבים להכיר

21.5.2019 / 7:41

משתמשים בווטסאפ? פלטפורמת המסרים הגדולה בעולם מתעדכנת לעיתים תכופות ומביאה עמה פיצ'רים חדשים שמשנים ולפעמים גם מעט פוגעים בחווית המשתמש. גם אם אתם משתמשים בינוניים או כבדים, הנה חמישה טיפים שאתם חייבים להכיר

ווטסאפ. ShutterStock
ווטסאפ משתדרגת והטיפים נערמים. ווטסאפ/ShutterStock

מחיקת הודעות, סטיקרים ושיחות וידאו קבוצתיות; אלו רק כמה מהתכונות החדשות שבווטסאפ הוסיפו לאפליקציה במהלך השנה האחרונה. למען האמת, נראה שהעדכונים רק ממשיכים להגיע בקצב מסחרר, וכמעט בכל שבוע אנו זוכים לשמוע על שינוי חדש, לטובה או לרעה. כך, הסטיקרים שהשתלטו על אפליקציית טלגרם כבר לפני שנים, הגיעו לווטסאפ רק לפני כמה חודשים ומאז זוכים להצלחה מסחררת. כך גם אפשרות מחיקת ההודעות עבור שני הצדדים, נעילת האפליקציה במכשירי אייפון עם זיהוי הפנים וכן אפליקציית Whatsapp Business, שפתחה אפשרויות נוספות עבור עסקים.

כל התכונות הללו מגיעות תחילה לנסייני גרסת הבטא של האפליקציה, שזוכים לנסות אותן לפני שאר המשתמשים בעולם. כך ווטסאפ אוספת פידבק בנוגע לפיצ'רים חדשים שהיא מתכננת להציע למשתמשים, ולמעשה בוחנת גם האם הם עובדים כשורה. לווטסאפ כבר מיליארד משתמשים פעילים והיא נחשבת לאפליקציית המסרים הפופולרית בעולם. בחודשים האחרונים דיווחנו לא מעט על הטיפים שישפרו לכם את חווית השימוש בפלטפורמת העברת המסרים. במידה ופספסתם את אחת הכתבות - הנה חמשת הטיפים הגדולים ביותר לשימוש בווטסאפ.

אפשר לקרוא הודעות בלי שידעו גם בלי לבטל את הוי הכחול

אז כן, זכינו לראות לא מעט עדכונים במהלך השנים האחרונות, וביניהם גם חיווי האם הצד השני קרא את ההודעה, שעשוי מאוד לפגוע בפרטיות שלנו וליצור לא מעט ריבים. אנחנו כמובן מדברים על הוי הכחול שנותן חיווי לצד השני אם קראתם את ההודעה או לא. האפליקציה אמנם אפשרה למשתמשים לכבות את סימוני הקריאה במחיר שגם הם אינם יוכלו לראות מי קרא את הודעותיהם, אלא שמתברר שיש דרך לעקוף את סימון הקריאה בקלות, גם מבלי לבטל את התכונה לחלוטין. בין אם זה הווידג'ט באנדרואיד או זיהוי עוצמת הלחיצה באייפון - זה כנראה מדריך שלא תרצו לפספס.

לכתבה המלאה

ווטסאפ. ShutterStock
הטיפים של ווטסאפ שלא תרצו לפספס. ווטסאפ/ShutterStock

כך תהפכו הקלטות לטקסט - כי מי מקשיב להקלטות בימינו?

בדומה לכלי ההכתבה של גוגל ואפל, המאפשרים לנו לכתוב פסקאות שלמות רק באמצעות דיבור, אפליקציית Scriby הישראלית מנתחת את ההקלטות הקוליות שלנו ומציגה אותן כטקסט. וכיאה לאפליקציה ישראלית, היא תומכת בצורה מלאה בשפה העברית, ואני חייב לציין שהיא עושה זאת, באופן מפתיע, בצורה ממש טובה. Scriby מקבלת את ההקלטה הקולית שנשלחה מווטסאפ, או בעצם מכל אפליקציית העברת הודעות התומכת בשיתוף ההקלטות לאפליקציה אחרת, מזהה את מה שנאמר, בין אם בעברית, אנגלית או ספרדית ובתוך כמה שניות מתמללת את ההקלטה ומעלה את הטקסט על גבי מסך חדש. חשוב להבהיר כי העברת ההודעה לאפליקציית צד שלישי עשויה לחשוף את תוכן ההודעה בפני המפתחים או גורמים עוינים. אם נשלח אליכם מידע רגיש מוטב שלא תעבירו אותו לאפליקציות אחרות. עם המדריך הזה תוכלו לגלות כיצד ניתן להשתמש בה ולהיפטר, פעם אחת ולתמיד, מהצורך להקשיב להודעות של חברים חופרים.

לכתבה המלאה

עוד באותו נושא

הסוף להודעות הקוליות: כך תהפכו כל הקלטה בווטסאפ להודעה כתובה

לכתבה המלאה

גם הודעה שנמחקה אפשר לשחזר

למרות שרוב התכונות החדשות זכו זכו לסיקור מועט, תכונה אחת זכתה לסיקור נרחב במיוחד - מחיקת ההודעות. זו הייתה אבן דרך באפליקציית המסרים וגם עבור משתמשים שביקשו את התכונה במשך שנים, אך גם היום, ניתן לעקוף אותה בקלות. קיימות מספר דרכים לשחזר הודעות שכבר נמחקו, מלבד כמובן לא להיות זמינים במשך 13 שעות ויותר. האופציה הראשונה והפשוטה ביותר היא לשחזר גיבוי ווטסאפ והיא גם זו שמעלה הכי הרבה נורות אזהרה, ובצדק. זו פרצת אבטחה באפליקציה עצמה, ועל אף שמשתמשים פנו לווטסאפ לתקן את הנושא, נראה שהם טרם התייחסו לכך. אופציה אחרת היא היא אפליקציה ישראלית בשם Restory, שהופיעה בחנות האפליקציות בחודש ספטמבר האחרון. באמצעות מתן גישה להודעות הווטסאפ, היא שומרת תיעוד נוסף ומלא של כל הודעה, כך שבמידה ונמחקה, היא תתריע לכם באופן מיידי ותציע לכם לצפות בתיעוד שלה.

לכתבה המלאה

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
כן, גם ההודעות שמחקתם ניתנות לשחזור. ווטסאפ/ShutterStock

איך חיינו ללא הסטיקרים? כך תכינו אותם

בין אם אתם משתמשים באייפון או באנדרואיד, לבטח נתקלתם בעדכון הסטיקרים של ווטסאפ. האופציה זמינה כבר לכולם, גם למשתמשי האייפון וגם למשתמשי האנדרואיד ולאט לאט, ספריית הסטיקרים מתחילה להתמלא. עם זאת, יצירת סטיקרים בצורה אישית, זו תכונה שהייתה שמורה רק למשתמשי טלגרם האופציה זמינה כבר לכולם, גם למשתמשי האייפון וגם למשתמשי האנדרואיד ולאט לאט, ספריית הסטיקרים מתחילה להתמלא. עם זאת, יצירת סטיקרים בצורה אישית, זו תכונה שהייתה שמורה רק למשתמשי טלגרם, אולם גם בווטסאפ החלו לאפשר למשתמשים להכין כאלו מותאמים. התהליך פשוט משתחשבו וזמין באייפון ובאנדרואיד ותוכלו לקרוא עליו כאן.

לכתבה המלאה

וכך תוכלו לקבל את כל התכונות החדשות לפני כולם

מזה כמה שנים שמשתמשי האנדרואיד של שירות המסרים בווטסאפ נהנים מהתכונות הללו לפני כולם, על מנת שבווטסאפ יוכלו לבדוק שהפיצ'רים והתכונות החדשות עובדות בצורה תקינה. עוד משתמשי האנדרואיד גם זוכים למרבית מהחידושים עוד לפני משתמשי האייפון, כך לדוגמה הסטיקרים ששוחרו רק אחרי כמה שבועות אל משתמשי האייפון. אולם הסיבה שמשתמשי האייפון לא נהנו מהתכונות הללו לפני כולם, היא כי ווטסאפ לא הפעילה תכנית ניסוי (בטא) למשתמשי האייפון. כעת התכנית קיימת ועובדת טוב יותר מתמיד. אם אתם משתמשי אייפון או אנדרואיד שרוצים לקבל את התכונות החדשות הרבה לפני כולם, המדריך הזה מומלץ בחום.

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully