וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקתם הודעה בווטסאפ? מסתבר שאפשר לשחזר את ההודעות ובקלות

30.1.2019 / 8:25

לפני יותר משנתיים ווטסאפ הוסיפה את פונקציית מחיקת ההודעות והצילה לא מעט אנשים. הפונקציה מצילה לא מעט אנשים ממצבים מביכים, אולם נראה שמחיקת ההודעות לא עובדת בצורה יסודית. כך תוכלו לשחזר הודעות שאנשים שלחו ומחקו

ווטסאפ לוגו. AP, AP
האפליקציה לא בטוחה כמו שרבים מקווים. ווטסאפ/AP, AP

מחיקת הודעות, סטיקרים ושיחות וידאו קבוצתיות; אלו רק כמה מהתכונות החדשות שווטסאפ הוסיפו לאפליקציה במהלך השנה האחרונה. למען האמת, נראה שהמרווחים בין העדכונים רק הולכים וקטנים, וכמעט כל כמה שבועות אנו זוכים לשינוי חדש, לטובה או לרעה. כך, הסטיקרים שהיו קיימים בטלגרם שנים, הגיעו לווטסאפ רק לפני כחודשיים וזכו להצלחה מסחררת, כך גם אפשרות מחיקת ההודעות שהצילה לא מעט אנשים ממבוכה. לעומת זאת, בעדכון אחר עליו הכריזה החברה באוקטובר האחרון, הודיעה כי הודעות שנמחקו בעת שהנמען היה מנותק במשך 13 שעות ויותר, ישוחזרו.

עוד בנושא:

עוברים לסמארטפון חדש? כך תעבירו איתכם כל שיחות הווטסאפ
מעבירים פורנו וסרטוני עירום בווטסאפ? אתם עשויים להיכנס לכלא
שלכם ברשימה? ווטסאפ תפסיק לעבוד במעל למיליארד טלפונים

כל התכונות הללו מגיעות תחילה לנסייני גרסת הבטא של האפליקציה, שזוכים לנסות אותן לפני שאר המשתמשים בעולם. כך ווטסאפ אוספת פידבק בנוגע לפיצ'רים חדשים שהיא מתכננת להציע למשתמשים, ולמעשה בוחנת גם האם הם עובדים כשורה. לווטסאפ כבר מיליארד משתמשים פעילים והיא נחשבת לאפליקציית המסרים הפופולרית בעולם. לפני כחודשיים דיווחנו כי גרסת הבטא זמינה גם לאייפון וההצטרפות אליה פשוטה למדי. למרות שרוב התכונות החדשות זכו זכו לסיקור מועט, תכונה אחת זכתה לסיקור נרחב במיוחד - מחיקת ההודעות. זו הייתה אבן דרך באפליקציית המסרים וגם עבור משתמשים שביקשו את התכונה במשך שנים, אך גם היום, היא אינה בטוחה לחלוטין וניתן לעקוף אותה בקלות.

הודעה נמחקה ווטסאפ. צילום מסך
גם אם מחקתם הודעה, עדיין ניתן לשחזר אותה בקלות. ווטסאפ/צילום מסך

כך תעקפו את מחיקת ההודעות

למען האמת, קיימות מספר דרכים לעקוף את תכונת מחיקת ההודעות בווטסאפ, מלבד כמובן לא להיות זמינים במשך 13 שעות ויותר. האופציה הראשונה והפשוטה ביותר היא לשחזר גיבוי ווטסאפ היא גם זו שמעלה הכי הרבה נורות אזהרה, ובצדק. זו פרצת אבטחה באפליקציה עצמה, ועל אף שמשתמשים פנו לווטסאפ לתקן את הנושא, נראה שאף אחד מהעדכונים האחרונים התייחס לכך. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לשחזר את ההודעות המחוקות היא להסיר את האפליקציה מהסמארטפון שלכם, להוריד אותה מחדש דרך החנות ובעת הפעלתה מחדש, לשחזר את הגיבוי האחרון שלכם. כך, כל ההודעות שנשלחו לפני אותו גיבוי ונמחקו אחריו ישוחזרו במלואן. האפשרות הזו קיימת בעיקר הודות לגיבויים האוטומטיים של ווטסאפ מדי יום בשתיים בלילה, וכתוצאה מכך, מתעדת רשומות של כל ההודעות שנשלחו דרך האפליקציה.

עוד באותו נושא

עוברים לסמארטפון חדש? כך תעבירו איתכם כל שיחות הווטסאפ

לכתבה המלאה
גיבוי ווטסאפ באייפון. צילום מסך, צילום מסך
תוכלו לשחזר הודעות שנמחקו פשוט על ידי שחזור הווטסאפ לגיבוי האחרון./צילום מסך, צילום מסך

האופציה השנייה משחזרת את ההודעות שנמחקו דרך מסך ההתראות והיא פועלת רק במכשירי אנדרואיד. כשהודעה מגיעה למכשירכם היא מתועדת במסך ההתראות כמו כל הודעה אחרת. בעת השקת העדכון ב-2017, הודעות שנמחקו נותרו במסך ההתראות, אלא שמאז העדכונים האחרונים, ההודעות נמחקות גם משם. עם זאת, תוכלו להוריד מחנות האפליקציות יישום השומר את היסטוריית ההתראות שלכם וכך, גם לאחר שהודעה כלשהי נמחקה, עדיין תוכלו לצפות ב-100 התווים הראשונים שלה הנשמרים כתיעוד במסך ההתראות.

האופציה השלישית והאחרונה היא אפליקציה ישראלית בשם Restory, שהופיעה בחנות האפליקציות בחודש ספטמבר האחרון. באמצעות מתן גישה להודעות הווטסאפ, היא שומרת תיעוד נוסף ומלא של כל הודעה, כך שבמידה ונמחקה, היא תתריע לכם באופן מיידי ותציע לכם לצפות בתיעוד שלה. לעומת שאר האופציות, היא מציעה את הדרך הבטוחה ביותר לשחזר את כל ההודעות שנמחקו, אם כי היא מעלה לא מעט שאלות סביב הפרטיות שלנו, שכן היא דורשת גישה להודעות הפרטיות שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully