וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הענק של פייסבוק: תאחד לאפליקציה אחת את הצ'אט של אינסטגרם, פייסבוק וווטסאפ

27.1.2019 / 10:02

הרשת החברתית הגדולה בעולם עם תוכנית שאפתנית שלראשונה נחשפת לפרטי פרטים: עד שנת 2020 צפויה פייסבוק למזג את אפליקציות הצ'אט של אינסטגרם, פייסבוק מסנג'ר וווטסאפ לתוך אפליקציה אחת. המהלך יוזיל את עלויות הפיתוח של הרשת החברתית הענקית ויצור אחידות

ווטסאפ פייסבוק לוגו. AP, AP
שירותי המסרים הפופולריים בעולם בדרך לאיחוד./AP, AP

תוכנית הענק של פייסבוק: עד שנת 2020 צפויה הענקית לאחד את אינסטגרם, פייסבוק מסנג'ר וווטסאפ לתוך אפליקציה אחת. על פי הדיווחים, אלפי עובדי פייסבוק עובדים במרץ על תכנון מחשד של השירותים. למרות שהמטרה הסופית הינה להביא את כלל השירותים לפעול יחדיו, פייסבוק טענה ששירותי, אינסטגרם ווטסאפ ופייסבוק, ימשיכו לפעול באופן עצמאי. המטרה של פייסבוק היא להפסיק לתחזק שלוש אפליקציות מסרים במקביל, מה שדורש ממנה הוצאות ענק והעסקה של מאות אם לא אלפי עובדים שיתחזקו שלוש פלטפורמות שונות.

הליך האיחוד יבוצע רק עבור הצ'אטים של שלושת הרשתות החברתיות, כך שתוכלו לשלוח מאינסטגרם הודעה בווטסאפ למשתמש אחר. למעשה, תוכלו לשלוח למישהו הודעה באינסטגרם גם אם אין לכם חשבון אינסטגרם כלל. המהלך נחשף לראשונה על ידי הניו יורק טיימס ולאחר מכן אושר על ידי פייסבוק. כאמור, איחוד האפליקציות כנראה יעשה בתחילת שנה הבאה, כשחלק מהדיווחים טוענים שהמועד יוקדם כבר לסוף שנת 2019. העבודה על הפרויקט כבר החלה כדי לאחד את "תשתית העברת המסרים" בין האפליקציות השונות. זה גם אומר שכל השירותים יתמכו בהצפנת הודעות מקצה לקצה, תכונה שחסרה כיום באינסטגרם. כלומר, ההודעות שלכם יהפכו לג'יבריש בזמן השליחה ורק כשיגיעו למכשיר של האדם בקצה השני, הן יהפכו חזרה לטקסט רגיל על מנת לשמור על בטיחות.

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
גם אינסטגרם תהיה חלק מהמיזוג./ShutterStock

כפי שניתן לצפות, מיזוג שירותי המסרים לא יסייע לנו במיוחד לשמור על הפרטיות שלנו. ההיסטוריה של פייסבוק בנושא הייתה מאתגרת ומדובר בכמויות עצומות של מידע שיצטבר לתוך מאגר אחד, כזכור לנו מפרשות לדוגמת "קיימברידג' אנליטיקה". כעת היא תוכל למזג את המידע שלנו משלושה שירותים שונים במקום מאחד. באופן מדאיג אף יותר, מנהלי קמפיין לבטיחות ילדים הזהירו כי המהלך עלול לסכן אין-ספור ילדים המשתמשים בשירותים, שכן זרים יוכלו לפנות אליהם בפלטפורמות פרטיות יותר. בתקווה בעת המיזוג פייסבוק תתייחס גם לילדים וכיצד היא תפעל על מנת להגן עליהם במהלך. אולם דווקא בגלל הביקורת הזאת, פייסבוק לא תוכל להימנע מבדיקות איכות גבוהות ותנסה לייצר אפליקציה מאובטחת במיוחד.

על פי הניו יורק טיימס, המהלך הוא פרי יצירתו של לא אחר מאשר מייסד הרשת החברתית, מארק צוקרברג. מדובר בניסיון להשאיר אנשים בסביבת שירותי פייסבוק ובמקביל להרחיק אותם מהמתחרות, גוגל ואפל. על פי הדיווח, צוקרברג הציע את הרעיון במשך כמה חודשים, אך נתקל בהתנגדות כבדה מצד עובדיו. מייסדיה של אינסטגרם, קווין סיסטרום ומייק קריגר, נטשו את החברה בסוף השנה שעברה, על פי הדיווחים בגלל אחיזתו המוגברת של צוקרברג על האפליקציה. מייסדי ווטסאפ, ג'אן קום ובריאן אקטום עזבו גם הם מסיבות דומות.

עוד בנושא:

"עיריית ירושלים, ערה?": הפוסט הקורע של עיריית תל אביב ניצח את חגיגות השנה החדשה
שלכם ברשימה? ווטסאפ תפסיק לעבוד במעל למיליארד טלפונים
ביצה: זו התמונה שעקפה את קיילי ג'נר עם שיא הלייקים באינסטגרם

עוד באותו נושא

"הטיהור" גרסת פייסבוק: הסירה עד עשרות אלפי חברים מקבוצות וקהילות

לכתבה המלאה
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
מרארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, אחראי למיזוג שישפיע כנראה על כולנו./GettyImages

חלק מהבעיה נובע מכך שפייסבוק דורשת ממך לספק את זהותך, בעוד שווטסאפ מוערכת לעיתים קרובות יותר בגלל האנונימיות שלה. ועל כן, מיזוג שירותי העברת ההודעות עלול בהחלט לגרום לכאבי ראש בתחום הפרטיות. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם עם מעל ל-2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. ווטסאפ ואינסטגרם לא קטנות בעצמן ובאמתחתן קהל משתמשים פעיל של מעל למיליארד מדי חודש. שתיהן נרכשו על ידי פייסבוק בסכומי עתק במהלך העשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully