וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לסמארטפון חדש? כך תעבירו איתכם כל שיחות הווטסאפ

24.1.2019 / 7:38

הישראלים מחליפים בממוצע סמארטפון מדי שנה ובמקרים מסוימים, אחת לשנתיים או שלוש. בכל פעם שמחליפים סמארטפון, יש לגבות ולהעתיק את התוכן הישן אל הסמארטפון החדש, פעולה ארוכה וגם מפחידה שמה המידע האישי ימחק. כך תעתיקו את הווטסאפ לסמארטפון החדש ומבלי שהמידע ימחק

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
לגבות ולשחזר שיחות בווטסאפ - פשוט יותר משתחשבו./ShutterStock

קניתם סמארטפון חדש וכעת אתם צריכים להעביר את כל המידע בין המכשיר הישן שלכם למכשיר החדש? כולנו נאלצנו להתמודד עם הסיטואציה המייגעת הזאת אחת לכמה שנים, ברגע שאנחנו מחליפים סמארטפון. עם זאת, בעוד שפעולת החלפת הסמארטפון הייתה כזו בעבר, כיום היא פשוטה יותר באופן משמעותי. בין אם אתם משתמשים באנדרואיד או באייפון, מערכות ההפעלה השונות מציעות כלים חדשים שהופכים את המעבר לפשוט יותר וגם מקטינות את הסיכון לאבד מידע. למרות זאת, העברת השיחות בווטסאפ שונה ונוטה לסבך משתמשים רבים. הסיבה לכך היא שאפשר לאבד בקלות את כל השיחות הישנות בתהליך המעבר, ולמרות שלא מדובר בפעולה מורכבת מדי, היא דורשת סדר מסוים.

המעבר בין מכשירים עם אותה מערכת הפעלה מן הצפוי פשוט הרבה יותר מאשר מעבר בין מכשיר אייפון למכשיר אנדרואיד. יתרה מכך, במידה ותרצו לעשות העברה כזו, יש לנו חדשות מצערות עבורכם. למרות שיש לא מעט שירותים הטוענים לעשות בדיוק את זה, אף אחד מהם לא הוכח כעובד וווטסאפ בעצמה לא תומכת בכך באופן רשמי. מנגד, המעבר בין אנדרואיד לאנדרואיד או מאייפון לאייפון הוא אפשרי ולהפתעת משתמשים רבים, פשוט ממש ומהיר, הודות לאפליקציות ושירותי הענן של גוגל ואפל. אותן אפליקציות מאפשרות לעשות את המעבר יחסית במהירות וללא ידע טכני. עם זאת, גם עם הכלים הללו, ווטסאפ הפופולרית טרם פיתחה כלי מספיק יעיל שיאפשר לעבור ממכשיר למכשיר מבלי לקחת סיכון ולקוות לטוב.

עוד בנושא:

שלכם ברשימה? ווטסאפ תפסיק לעבוד במעל למיליארד טלפונים
משתמשי אייפון? החל מהיום גם אתם יכולים להכין סטיקרים בווטסאפ משלכם
עכשיו זה רשמי: הפרסומות בדרך לווטסאפ

ווטסאפ פייסבוק לוגו. AP, AP
שירות המסרים הפופולרי בעולם פיתח כלים שיאפשרו לכם לגבות את השיחות שלכם בצורה פשוטה יותר./AP, AP

לעומת טלגרם, מסנג'ר ובעצם רוב שירותי המסרים האחרים, ווטסאפ שומרת את כל המידע על השיחות שלנו על גבי האחסון הפנימי של הסמארטפון ולא בענן. יתרה מכך, מזה כשנתיים ווטסאפ מוסיפה הצפנה לכל השיחות והמדיה השמורים על המכשיר שלנו ולכן, אם בטעות כבר העברתם את כרטיס הסים למכשיר החדש והתקנתם ווטסאפ - המידע הישן שלכם נעלם. לכן, צריך קודם כל לוודא שאתם מגובים במכשיר הישן ורק לאחר מכן להתקין את האפליקציה על המכשיר החדש.

עוד באותו נושא

מחיקת הודעות וסטיקרים: כך תיהנו מהתכונות החדשות של ווטסאפ לפני כולם

לכתבה המלאה

כך תעבירו את השיחות שלכם לאייפון חדש

כאמור, ווטסאפ מאפשרת לכם לגבות שיחות בענן ולהעביר אותם בין מכשירים עם אותם מערכת הפעלה, מה שהפך בשנים האחרונות את תהליך המעבר לפשוט מאוד. כך לדוגמה, אם יש לכם אייפון, תוכלו ללחוץ על מקש ההגדרות בווטסאפ, לאחר מכן על שיחות ואז על גיבוי שיחות, ושם תוכלו לבחור את תדירות הגיבויים - האם זה יהיה על בסיס יומי, שבועי, חודשי או שמא תעדיפו שלא לגבות את השיחות כלל. בנוסף, תוכלו לבחור לבחור שם אם לגבות גם את סרטוני הוידאו, שכן האופציה הזו תדרוש מכם חיבור ל-iCloud ומספיק זיכרון אחסון בענן. בהפעלה מחדש של ווסטאפ על גבי אייפון חדש, תתבקשו לבחור בגיבוי האחרון שלכם.

גיבוי ווטסאפ. צילום מסך
וודאו שיש לכם מספיק שטח אחסון פנוי ב-iCloud לפני שאתם מגבים גם את סרטוני הוידאו./צילום מסך

כך תעבירו את השיחות שלכם לאנדרואיד חדש

לעומת שירות הענן של אפל, בגוגל הודיעו לאחרונה כי לא יחשיבו את הגיבוי של ווטסאפ בספירת שטח האחסון שנוצל בגוגל דרייב. משמע, תוכלו מעתה לגבות את הווטסאפ שלכם גם אם הוא כולל עשרות אלפי תמונות וסרטונים בלי לדאוג לשטח האחסון. וכפי שאתם בטח כבר יכולים להניח, פעולת הגיבוי והשחזור על גבי מכשירי אנדרואיד נעשית באמצעות גוגל דרייב. רגע לפני שאתם עוברים לסמארטפון החדש, גבו את הכול פעם אחת אחרונה (הגדרות > צ'אטים > גיבוי צ'אט) ולאחר העברת הסים והתקנת ווטסאפ במכשיר החדש האפליקציה תשאל אתכם האם לשחזר את הגיבוי האחרון? לחצו על Restore (או "שחזר") וכל השיחות שלכם מהמכשיר הישן יופיעו במכשיר החדש.

גיבוי ווטסאפ. צילום מסך, צילום מסך
גיבוי שיחות הווטסאפ על גבי מכשירי אנדרואיד מעולם לא היה פשוט יותר./צילום מסך, צילום מסך

יש פתרון נוסף למעבר בין מערכות הפעלה, אם כי הוא לא אידיאלי כמו הקודמים שציינו. הפתרון הוא מסורבל למדי והוא מאלץ לשלוח את ההודעות החשובות שלכם במייל כדי שיהיה לכם איזשהו גיבוי. על מנת לעשות זאת, החליקו את האצבע על השיחה מצד ימין לצד שמאל (אם אתם בממשק באנגלית) אם מצד שמאל לצד ימין ולחצו על More ואז על ייצא שיחה. למעשה, ניתן לשמור את כל השיחות שלכם על המחשב בקובץ טקסט פשוט. כדי לעשות זאת, היכנסו לתפריט ההגדרות > צ'אטים > היסטוריית צ'אט > שלח צ'אט בדואר. אחרי הלחיצה תוכלו לבחור את השיחה שתרצו לגבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully