וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירותים, בתאי הלבשה ובחו"ל: כך תזהו מצלמות ריגול

28.5.2019 / 7:44

כשמתעדים אתכם ברגעים אינטימיים ללא רשותכם: בעוד מספר שבועות תפתח עונת הנסיעות וישראלים רבים ישהו בדירות Airbnb ובתי מלון. אם לא תיזהרו, החופשה עשויה להיגמר אחרת לגמרי ורגע לפני שאתם מרגישים בנוח בתא ההלבש, הדירה או המלון, כדאי שתנקטו בכמה צעדים חשובים

צילום: youtube צילום תמונות: Calgary Herald

בווידאו: זוג השכיר את דירתו ב-Airbnb ומצא הרס כשחזר

בחודש אפריל האחרון, גילו בני משפחה ששכרו וילה באירלנד שחייהם מועברים בשידור חי ברשת באמצעות מצלמה נסתרת שהוחבאה בגלאי העשן בסלון הבית. זהו רק סיפור אחד מתוך אינספור אירועים דומים שהתרחשו בשנים האחרונות. חדרי מלון, דירות נפש, משרדים, בתחבורה הציבורית ולמעשה - בכל מקום מתעדות אותנו מצלמות נסתרות או גלויות. על אף שהשימושים האסורים והחריגים במצלמות אלו הגיעו לכותרות, שיטות הפעולה לא השתנו כלל וגם בחופשה שלכם, ייתכן כי מתעדים אתכם מבלי שאתם יודעים.

מעקב וריגול הפכו לסיכון שכיח יותר עבור תיירים ומטיילים. מלבד היותם חשופים להתמודד עם סיכון של פריצה למכשירים הניידים שלהם, בין אם לטלפון או למחשב, המצלמות הנסתרות מהוות סיכון נוסף שכדאי מאוד להיזהר ממנו. על מנת לסייע למטיילים לשמור על ביטחונם, יצרו חוקרי אבטחת המידע של מעבדת קספרסקי רשימה של סיכוני אבטחה מרכזיים על מטיילים והמכשירים הדיגיטליים שלהם וכן מציעים הסבר כיצד משתמשים יוכלו להתמודד עמם. "כחוקרי אבטחה אנו נמצאים בנסיעות רבות ומודעים תמיד לסיכוני אבטחה אפשריים. הסיפורים שהתפרסמו באחרונה על ריגול אחר אורחים בבתי מלון מראים כי מעקב חשאי כבר אינו משהו שרואים רק בסרטים, זה קורה בחיים האמיתיים", אמר מרקו פרואיס, חוקר אבטחה במעבדת קספרסקי.

זיהוי אינפרה אדום במצלמה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
כך אמור להיראות חיישן אינפרה אדום דרך מצלמת הסמארטפון בחדר חשוך./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

כדי להבטיח שאין מצלמות או מיקרופונים נסתרים בחדר המלון או בדירה המושכרת, החוקרים ממליצים לנסוע עם נורה המפיצה אור אדום. הכלי הזה מאפשר איתור של כל מקור הפולט את הגזים שרוב אמצעי ההאזנה והמצלמות האלחוטיות פולטים. הערכה מסתמכת על כך שעדשת המצלמה מחזירה אור טוב בהרבה ממשטחים אחרים, כך שאם מפנים אליה אור מדיודה, ומסתכלים דרך זכוכית אדומה, רואים נקודה אדומה בוהקת. אפשר גם להשתמש בטלפון הנייד כדי לזהות מצלמות המשתמשות בתאורת אינפרא אדום. זאת מכיוון שמצלמות בטלפונים ניידים יכולות לזהות פליטות אינפרא אדום. עם זאת, יש לזכור כי מסננים של אור אינפרא אדום בטלפונים מסוימים, כגון אייפון, חזקים מידי לשם כך. עדיין, כבו את האור בחדר ובדקו אותו באמצעות עדשת הסמארטפון שלכם. אם אתם רואים נקודות אדומות, ייתכן ומדובר במצלמה. אם אתם חוששים ממכשירי הקלטה, תוכלו לחקות רעש של מים זורמים או רעש אחר.

עוד החברה ממליצה לא להשאיר את החפצים האישיים, לרבות מכשירים דיגיטליים, ללא השגחה - בכל מקום. קחו עמכם את כל הציוד בעת עזיבת חדר המלון. ודאו כי המכשירים שלכם מוגנים בסיסמה, וכי המידע המאוחסן בהם מוצפן. מכשירים עם הגרסאות החדשות ביותר של אנדרואיד ו-iOS המוגנים בסיסמה כבר מוצפנים כברירת מחדל. כמו כן, רצוי שתשמשו ברשת וירטואלית פרטית (VPN) וזאת על מנת להצפין את כל המידע שאתם מעבירים על גבי רשת האינטרנט, במיוחד ברשתות האינטרנט האלחוטי הציבוריות שבמלון.

עוד באותו נושא

נחשף: כך אמזון משמידה מיליוני מוצרים שנמכרים באתר

לכתבה המלאה

לפי התקנון של Airbnb, בעלי הדירות מחויבים לציין בבירור האם יש מצלמות אבטחה בנכס והיכן הן ממוקמות. החברה ממליצה ללקוחותיה לקרוא את הביקורות על המארחים ולתקשר איתם לפני שמגיעים לדירה אבל יש גבול למידת הפיקוח של Airbnb ולכן חשוב לסרוק את הדירה לבד. אולם דיווחנו לא מעט בעבר על מקרים בהם התגלה כי בעלי הדירות נכשלו בלדווח לשוכרים על המצלמות ולמעשה עקבו אחריהם במהלך שהותם. לכן חשוב שתזכרו להישאר עירנים בכל מקום בו אתם שוהים. חפשו מצלמות בגלאי עשן, גלאי תנועה, בשעונים שתלויים על הקיר או מונחים על גבי השולחן וגם בשלט הטלוויזיה. עוד ייתכן שמותקנת מצלמה בתוך מנורה, מנורת לילה, שנאי חשמל, מערכת עגינה לסמארטפון, מודם ומסגרת תמונה. למעשה, כל מה שמחובר לחשמל עשוי להיות מקום טוב להתקנת מצלמה נסתרת, שכן הוא מספק חשמל באופן רציף. נקטו בכל פעולה שנדרשת לאיתור ומניעת המצלמות כמו הזזת חפצים, ניתוק שנאים, ניתוק מנורות שלא בשימוש וטלפונים נייחים ואף תחשדו בעטים שנמצאים במיקום חשוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמה נסתרת בתוך גלאי תנועה בודד./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully