וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את שיאומי Mi 9: ממשיך להיות הסמארטפון המשתלם ביותר

28.5.2019 / 9:32

חברת שיאומי השיקה לאחרונה את מכשיר הדגל Mi 9 החדש בישראל. בדומה לסמארטפונים האחרים, גם מכשיר הדגל מגיע עם יכולות גבוהות ומחיר נמוך. למרות שמדובר באחד מהסמארטפונים האטרקטיביים ביותר בישראל, יש לו גם חסרון אחד בולט. בדקנו האם הוא שווה את הכסף

שיאומי Mi 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שווה את הכסף?/מערכת וואלה!, מייקי לוי

חברת שיאומי מוכיחה את עצמה שנה אחר שנה כאחת מיצרניות הסמארטפונים המשתלמות ביותר עבור הצרכן הישראלי. למעשה, חברת שיאומי נמצאת במקום השלישי מבחינת היקף השימוש בישראל, כשלפניה סמסונג, אפל ואחריה במקום הרביעי וואווי. הסמארטפון האחרון שבדקתי מתוצרת שיאומי הצליח לאכזב אותי ובענק: ה-Mi Mix 3, מכשיר קונספט שסוף - סוף מגיע לישראל ביבוא רשמי. אך בעוד שבמכשיר הקונספט חברת שיאומי נוהגת "להתפרע" ולנסות דברים חדשים, במכשיר הדגל, ה-Mi 9, החברה הולכת על בטוח ושומרת על הקו: סמארטפון פרמיום במחיר ביניים. ה-Mi 9 הושק בסוף פברואר ואחרי זמן קצר יחסית של חודשיים, הוא נוחת בישראל. אז מה חשבתי על מכשיר הדגל החדש של שיאומי והאם הוא עדיין שווה את הכסף?

עיצוב

במכשיר הדגל בדימוס חברת שיאומי השלימה את הקפיצה: מעיצוב של מכשירי ביניים לעיצוב של מכשירי פרמיום, לרבות ההרגשה ביד. עם ה-Mi 9 החברה ממשיכה לשפר את העיצוב והנראות של הסמארטפון. נכון, על פניו מדובר בעיצוב בנאלי ודי משעמם שלא שונה בנוף הסמארטפונים; מצלמה קדמית המוטבעת בצורת "טיפה", גב אחורי וסולידי עם מערך צילום משולש שמזכיר את מערך הצילום באייפון ומסגרת אלומיניום. כאן אנחנו רואים כי השלם גדול מסך חלקיו, וה-Mi 9 מרגיש יוקרתי להפליא, עם כי לא תמיד נוח. העיקול שבגב הסמארטפון מרגיש תלול מדי, כלומר הוא לא מספק תמיכה ארגונומית לכלל היד, מה שיוצר תחושה שאוחזים את המכשיר בקצוות שמרגישים מחודדים ויחסית דקים. למרות זאת, הסמארטפון מרגיש דק במיוחד, קל ביד ולמי שמחפש מראה יוקרתי - ה-Mi 9 בהחלט עושה את העבודה.

שיאומי Mi 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מסגרת ״חדה״ ולעיתים גם לא כל כך נעימה./מערכת וואלה!, מייקי לוי

מסך

בחזית ניתן למצוא מסך בגודל 6.39 אינץ', נטול שוליים כמעט לחלוטין ועם פאנל מסוג SuperAmoled ברזולוציית FullHD+, ציפוי זכוכית גורילה 6 העדכני ותמיכה בתקני הצבע DCI-P3 ו-HDR10. מנסיוני, הסמארטפונים של שיאומי מעולם לא הצטיינו בביצועי מסך יוצאי דופן, כך שכל סמארטפון חדש שמגיע מתוצרת החברה, גורם לי להתפלל שהחברה סוף סוף שיפרה את ביצועי המסך. בנוסף לזה, אני פחות מחובבי הפאנל SuperAmoled המיוצר על ידי סמסונג. הפאנל נוטה להציג גווני מסך רווים ומלאכותיים מדיי. למרות זאת, נראה שבשיאומי ביצעו כיול צבעים נהדר שמציג צבעים מדויקים והמסך מסוגל לספק תמונה חדה ועשירה. זה עדיין לא המסך שכה קיוויתי ותליתי תקוות שיגיע סוף סוף במכשירי הדגל של שיאומי, אך זה בהחלט צעד שיפור. הבהירות מעט נמוכה, במיוחד בעבודה תחת השמש הישראלית במהלך חודשי הקיץ.

עוד באותו נושא

הסמארטפון המושלם לחובבי נטפליקס: בדקנו את ה-Mi Max 3 של חברת שיאומי

לכתבה המלאה

ביצועים

כמצופה משיאומי וכפי שקורה בכל מכשיר דגל, ניתן למצוא את החומרה העדכנית והטובה ביותר שיש בשוק: ערכת השבבים סנאפדרגון 855 העדכנית ו-6 או 8 גיגה זיכרון RAM בשידוך ל-64 או 128 גיגה לאחסון ללא אפשרות הרחבה. הסמארטפון של שיאומי הוא לא מיועד לגיימרים, אך הוא מיועד למשתמשים הכבדים שמחפשים סמארטפון שיספק שקט תעשייתי בכל מה שקשור למולטי - טאסקינג. עוד הוא כולל קורא טביעות אצבע מתחת למסך שעובד בצורה מדויקת ומהירה, אך עדיין במהירות איטית יותר מקורא טביעות אצבע מסורתי תמיכה בהטענה מהירה בתקן QuickCharge 4 והטענה אלחוטית מהירה של 20 וואט. הסוללה בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה מספקת חיי סוללה סטנדרטים לגמרי, ובשימוש סביר ניתן לסחוט יום שלם של עבודה. בשימוש מעט יותר אינטנסיבי, תתקשו לעבור יום שלם, אך כן שמחתי שהוא מגיע עם תמיכה בהטענה אלחוטית מהירה. אם בשולחן העבודה שלכם יש מטען מהיר, מספיק שתניחו אותו לרבע שעה - עשרים דקות ותוכלו לשרוד יום שלם של עבודה אינטנסיבית.

תוכנה

עוד שיפור שנרשם לזכות שיאומי, זהו קצב עדכוני התוכנה של החברה. למעשה, מרבית מהסמארטפונים שהושקו בשנה האחרונה, זכו לעדכון תוכנה לאנדרואיד 9, הגרסה האחרונה. ה-Mi 9 מגיע עם אנדרואיד בגרסה העדכנית ועם הממשק MIUI 10 מותצרת החברה. מדי שנה אני מרגיש הממשק עובר מתיחות פנים קלות והופך לקל יותר ופחות מורגש. עם זאת, הממשק מביא כמה פיצ'רים שאני ממש לא מחבב כמו הגיבוי בענן של שיאומי ולא מעט תוכנות כמו יומן, מזג אוויר, פתקים ועוד. היה עדיף וטוב יותר אם החברה הייתה נשענת על התוכנות המובנות של גוגל שמביאות פונקציונליות גבוהה יותר וחווית משתמש נוחה. במקום זה, האפליקציות של שיאומי מרגישות כאילו הן נטל על מפתחי החברה והם לא רוצים לעדכן או להתאים אותן לשנת 2019. אך גם את זה אפשר לפתור: פשוט להוריד את האפליקציות של גוגל. ברגע שעושים את זה, החוויה משתפרת ולמרות שלא מדובר בגרסת אנדרואיד נקייה, הממשק של שיאומי עושה את העבודה והחוויה בסך הכל היא חיובית.

אפליקציה mi 9. צילום מסך, צילום מסך
זה הרגיש שהמעצבים התעייפו ברגע שהגיעו לממשק./צילום מסך, צילום מסך

מצלמה

גם בתחום הצילום נראה ששיאומי מעולם לא הצטיינה, אך הצליחה לספק סמארטפונים עם מצלמות סבירות או לכל הפחות ממוצעות. החברה שילבה לראשונה מערך צילום משולש הכולל חיישן ראשי של 48 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם F/1.8, חיישן נוסף של 16 מגה פיקסל עם עדשה רחבה עוד יותר וחיישן אחרון של 12 מגה פיקסל המשמש עבור הזום אופטי. הבחירה בעדשה בזווית רחבה בחיישן הראשי מעט תמוהה בעיניי ולא מובנית, הרי רוב האנשים מעדיפים לצלם בעדשה הרגילה ובמידת הצורך, להחליף לעדשה הרחבה, ומה שמוזר עוד יותר, זו העובדה שהחיישן השני כולל עדשה רחבה יותר מהעדשה הראשית, כלומר יש עדשה רחבה או רחבה יותר. האפשרות של שיאומי פוגעת בצרכנים, שכשהם רוצים לצלם עם העדשה הרגילה, הם נאלצים "להתפשר" על תמונה באיכות מעט ירודה, ולמעשה מתפשרים על תמונה שעברה מניפולציות.

שיאומי Mi 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הסמארטפון הראשון של שיאומי שמגיע עם מערך צילום משולש./מערכת וואלה!, מייקי לוי

כצפוי, המצלמה של שיאומי מספקת תוצאות טובות בתנאי תאורה אופטימלים, אך ככל שהתנאים יורדים, כך גם האיכות ובצורה משמעותית. בעוד שסמארטפונים אחרים כמו וואווי וסמסונג מפיקים תמונות מצוינות בתנאי תאורה מאתגרים, המצלמה של שיאומי לא מצליחה להפיק תמונה טובה. התמונה שמתקבלת מלאה ברעשים, מגורענת ומטושטשת. אם אתם מצלמים בעיקר בלילה, ה-Mi 9 זה ממש לא הסמארטפון בשבילכם.

עוד מערך צילום שגם הוא בדרך כלל מאכזב, הינו מערך הצילום הקדמי. למרבה ההפתעה, המצלמה הקדמית של 20 מגה פיקסל ומפתח צמצם F/2.0 מספקת תמונות טובות, הרבה יותר ממכשיר הדגל הקודם. התמונות מפורטות הרבה יותר, דבר שחסר בדרך כלל במצלמות הקדמיות של החברות הסיניות. עוד המצלמה מצליחה להפיק תמונות טובות גם בתנאי תאורה מאתגרים.

זווית רגילה ב-Mi 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
זווית רגילה, עם כמה מניפולציות על העדשה./מערכת וואלה!, מייקי לוי
זווית רחבה. מייקי לוי, מערכת וואלה!
כמעט ואין הבדל בין הזווית הרגילה לזווית הרחבה./מערכת וואלה!, מייקי לוי
זווית רחבה מאוד mi 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
זווית רחבה מאוד./מערכת וואלה!, מייקי לוי

סיכום

ה-Mi 9 שוב עושה את זה והוא אחד ממכשירי הפרמיום המשתלמים ביותר שניתן לרכוש כיום. הוא עולה 1,999 שקלים ביבוא רשמי לגרסת ה-6 גיגה זיכרון RAM ו-64 גיגה אחסון או 2,199 שקלים לגרסת ה-8 גיגה זיכרון RAM ו-128 גיגה אחסון. הוא נותן הרגשה זהה למכשירי הדגל של החברות המובילות והוא כולל את החומרה הטובה ביותר שניתן למצוא כיום בשוק, למעט מערך הצילום שהצליח לאכזב. אם אתם מחפשים מכשיר שמרגיש בדיוק כמו מכשירי הדגל היקרים יותר ב-1,500 שקלים יותר, אך רוצים לשלם פחות ואתם לא צלמים מקצועים וגם לא חובבים, ה-Mi 9 הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם. גם הפעם, בשיאומי הצליחו לספק סמארטפון שהוא פשוט שווה את הכסף שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully