וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים בקורקינטים שיתופיים? אתם עלולים לקבל קנס

29.5.2019 / 12:52

הסוף למטרד הגדול ביותר בגוש דן? עיריית תל אביב החלה לקנוס את חברות הקורקינטים והאופניים השיתופיים על "הפרעה למרחב הציבורי". לחברות נמאס לספוג את הקנס, וחלקן הודיעו כי יעבירו אותו לידי המשתמש, שיאלץ לשלם 63 שקלים ואף להיחסם מהאפליקציה

מערכת וואלה!

השארתם את הקורקינט או האופניים השיתופיים באמצע הרחוב? ייתכן ובקרוב תקבלו קנס של 63 שקלים. עיריית תל אביב החלה בפעילויות אכיפה כנגד הקורקינטים והאופניים השיתופיים. במסגרת הפעילות, העירייה קונסת את חברות הקורקינטים והאופניים על הפרעה למרחב הציבורי, כלומר חסימת מדרכות או הפרעה להולכי הרגל. אך בשונה ממה שהיה עד כה, שאותן חברות ספגו את הקנס, מעתה חלקן יעבירו את הקנס אליכם ובמקרים נדירים, יחסמו את החשבון. החברות שהודיעו על המהלך הן Mobike, Bird ו-Lime, אך להגנתם יאמר כי הן אינן מגלגלות את הקנס באופן אוטומטי, אלא רק במקרים חריגים.

הקורקינטים הפכו למטרד ציבורי גדול עבור תושבי גוש דן, כשהתלונות ממשיכות להצטבר והעיריות מנגד, מתקשות לגבש נהלי אכיפה ברורים. לאחרונה פורסמו דיווחים כי עיריית תל אביב תפרסם תקנות ברורות העוסקות בקורקינטים במהלך אמצע חודש יוני וב-19 במאי החלה להחמיר את האכיפה על הפרעה למרחב הציבורי. הקורקינטים השיתופיים בהחלט עוזרים לפתור את בעיית "הקילומטר האחרון", מתחנת האוטובוס למקום העבודה או היעד הרצוי, אך הם גם הופכים למטרד ציבורי גדול בעולם ובחודשים האחרונים בישראל.

הולכי הרגל זועמים בפייסבוק נגד הקורקינטים שחוסמים מדרכות, ובמפתיע, העירייה החלה להגיב והפעם בצורה די מהירה. בתקנות השונות שגובשו בפברואר, אסרה העירייה על הצבה של יותר משלושה קורקינטים או אופניים אחד ליד השני. חברת Mobike המפעילה אופניים שיתופיים, לצד Lime ו-Bird הודיעו כי מעתה לא יספגו את הקנס בעצמן, וכי הן שומרות לעצמן את הזכות להעביר את הקנס בגובה 63 שקלים אל הצרכן וגורם סיפר לנו כי במקרים חריגים, אף יחסמו את המשתמשים הבעייתיים.

אך לא רק בתל אביב ורחבי גוש דן סובלים מהכלים השיתופיים, שכן הם הפכו למטרד גדול ברחבי העולם, כשבניו יורק נאסר על נסיעה בקורקינטים חשמליים, בצרפת אסרו על עליית קורקינטים חשמליים על מדרכות ובלוס אנג'לס נחסמו אזורים רבים כמו טיילת וניס. התושבים מצידם, החלו לנהוג כלפי הקורקינטים באלימות, כשניתן למצוא לא מעט סרטונים של קורקינטים המושלכים אל תוך נהרות, הים או כאלו שפשוט מחליטים לבצע מעשי ונדליזם בקורקינטים, בעקבות תסכול רב של פגיעה במרחב הציבורי.

עוד באותו נושא

"האובר של הקורקינטים": חברת Bird המפעילה קורקינקטים שיתופיים בדרך לישראל

לכתבה המלאה
כידון קורקינט Lime. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ויש גם תושבים שממש נמאס להם מהרעש המעצבן של Lime./מערכת וואלה!, מייקי לוי

רק לאחרונה דיווחנו על הקורקינטים של Lime שהפכו למטרד גדול ואף מסתמן כי עוברים על החוק. על הקורקינטים מותקנת אזעקה המושמעת בעת שמזיזים את הקורקינט או שמחפשים אותו באמצעות האפליקציה. ממשרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה נמסר כי החברה עוברת על החוק והגורם האוכף הינו משטרת ישראל, שנכון לשעה זו, לא עושה דבר נגד הקורקינטים של חברת Lime. בחברת Lime בחרו לצפצף על התושבים וממשיכים נכון לשעה זו, להשתמש באזעקות שמטרידות את התושבים. עם זאת, החברה החלה להפעיל נציגים הפרוסים בעיר תל אביב ומעלים את המודעות כיצד להשתמש ולהחנות את הקורקינט בצורה נכונה.

אז מה עושים כדי להימנע מהקנס?

ראשית, רכבו על הקורקינטים והאופניים עם קסדה, מאחר וברחבי תל אביב החלה אכיפה נגד הרוכבים שלא חובשים קסדה. בעת סיום השימוש עם הקורקינט, וודאו כי אתם משאירים אותו במקום שלא מפריע להולכי רגל ובסיום השימוש בקורקינט, צלמו את מיקום הקורקינט בסמארטפון. חלק מהחברות השיתופיות כמו Bird, דורשות צילום בסיום הנסיעה. אל תתעצלו וצלמו את הקורקינט, כך שתהיה לכם הוכחה שהשארתם את הקורקינט במקום שלא מפריע להולכי הרגל.

מעיריית תל אביב - יפו נמסר: "עיריית תל אביב-יפו ממשיכה באכיפה משמעותית וללא פשרות בדגש על רכיבה אסורה על המדרכה של אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים והחל מהחודש גם בתפיסת הכלים השיתופיים שהושארו במרחב הציבורי, בניגוד לכללים שנקבעו. דמי שחרור הכלי הם 63 ₪, כאשר מה-19 במאי, יום תחילת האכיפה נאספו כ-189 כלים שיתופיים. האכיפה מתבצעת בהמשך למהלך שביצעה העירייה בחודש פברואר בו נפגשה עם נציגי החברות הפרטיות המציעות השכרת כלים שיתופיים ופועלות בתחומי העיר והועבר להן מכתב ובו הוגדרו כללים בסיסיים לשמירת הסדר במרחב הציבורי. כמו כן, בשבועות הקרובים תפרסם העירייה עקרונות הפעלה מחייבים לחברות הפרטיות לטובת קבלת היתר זמני להפעלה שיכללו בין היתר, הקפדה יתרה על שמירת הסדר במרחב הציבורי, פריסת הכלים בכל רחבי העיר כולל באזורים מועדפים, העברת נתונים ועוד".

מ-Bird נמסר: "עד לרגע זה החברה לא חייבה אף אחד מהרוכבים בגין קנס כזה או אחר. Bird שומרת לעצמה את הזכות לחייב רוכב שהחנה את הקורקינט בצורה לא תקינה במרחב הציבורי".

מחברת Mobike נמסר: "הצלחתו של מערך האופניים השיתופיים מאז ומעולם היתה תלויה בשירות קפדני לצד שימוש המכבד את המרחב הציבורי. החברה מצידה פועלת כל העת לשנע את האופניים ולהרחיקם ממקומות הפוגעים במרחב הציבורי.החברה עדכנה את קהל משתמשיה במדיניות האכיפה של עיריית ת"א, ובמקרה של החרמת אופנים מצד העיריה, החברה עורכת בירור מקיף עם הרוכב האחרון, ובכל מקרה אינה מטילה קנס באופן אוטומטי. חשוב לציין, שהחרמת אופניים גוררת סביבה עלויות של תפעול ואובדן הכנסות ואין בכוונת החברה להכביד על קהל לקוחותיה האדיר והנאמן".

עדכון 16:28:

מחברת Lime נמסר: "חברת Lime פועלת רבות למען חינוך המשתמשים לרכיבה בטוחה ושימוש אחראי. החברה מפעילה צוותים של שגרירים בכל רחבי העיר לטובת שמירה על הסדר הציבורי, הנחיית הרוכבים לשימוש נכון ומנחים לחנות בצורה נכונה. במקרים חריגים שזה לא נעשה, Lime תפעל לתקן זאת וכן תקנוס את המשתמשים במקרה של פגיעה גסה במרחב הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully