וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ'רנוביל ועד עיר המתים: המקומות הכי מפחידים שאפשר למצוא בגוגל מפות

18.6.2019 / 6:42

לא לבעלי לב חלש: ההצלחה של הסדרה "צ'רנוביל" הקפיצה את כמות התיירים באוקראינה, שמבקשים לראות מקרוב את ערי הרפאים שנוצרו סביב הכור הגרעיני שהתפוצץ. אלא שלא צריך לסכן את הבריאות בשביל לראות מקרוב את המקום המרתק - כמו מקומות מפחידים ומבודדים אחרים מסביב לעולם

מערכת וואלה!

שירות הצפייה ברחובות של גוגל מפות מאפשר להגיע אל כמעט כל המקומות המבודדים והמפחידים ביותר בעולם - מעיירות הרפאים שסובבות את הכור הגרעיני צ'רנוביל ועד לסימטאות של רחוב אלנבי בתל אביב. השירות, "Street View", הושק בשנת 2007 בכמה מדינות בארצות הברית, אולם בעשור האחרון הוא הספיק להתרחב לכל העולם וכן מכסה כמעט לחלוטין גם את ישראל. אם ראיתם רכב עם מצלמה בחלקו העליון המסתובבת בקצב מסחרר כשעל הדלת כתוב גוגל, קיבלתם הצצה לאיך השירות סורק את הרחובות. מה שאולי לא ידעתם זה שהצלמים מרחיקים לכפרים הנידחים ואפילו למקומות המסוכנים בעולם.

ב-26 באפריל 1986 דלפו חומרים רדיואקטיביים מהכור הגרעיני שבצ'רנוביל בצפון-מערב אוקראינה והובילו לתאונה הגרעינית החמורה ביותר מאז למד האדם לרתום את כוחו של האטום. בכור נוצר פיצוץ אדיר וחומריה הרדיואקטיביים שבליבתו, פרצו החוצה והתפרשו על פני כ-30 ק"מ בהם עד היום הממשלה האוקראינית אוסרת על מגורי תושבים. תוכלו כמובן לחקור את האזור כתיירים באופן זמני, אך אולי עדיף שתעשו זאת מהבית באמצעות האתר או האפליקציה של גוגל - שם ניתן לראות כיצד האסון יצר עיר רפאים.

לביקור בעיירת הרפאים הסמוכה לצ'רנוביל

עוד ניתן למצוא ב-Street View של גוגל את בית החולים הנפשי "מקלט היער" שבארצות הברית. המקום שימש בעבר כמתקן טיפול עבור ילדים הלוקים במחלות נפשיות קשות במיוחד וילדים נכים. בשנות ה-60, המקום ספג קיצוצים כלכליים קשים במיוחד, שהביאו לסגירתו לצמיתות. בתצוגת הרחוב תוכלו לראות כיצד המקום התיישן ואת תהליך ההתפרקות הטבעי שלו, מכיסאות חלודים ושבורים ועד הגרפיטי והשריטות שעל הקירות. באופן משעשע במיוחד, אנשים אפילו חולקים ביקורות על המקום: "הרגשה ביתית. הקולות בדיעבד לא כל כך רעים ברגע שמתרגלים אליהם. מסכות חמצן כלולות בחינם. 10 מתוך 10, אחזור שוב".

לביקור במקום

עוד בנושא:

מ-1984 עד 2018: גוגל מציגה בהילוך מהיר איך אנחנו הורסים את כדור הארץ
מצטערים לאכזב: מתקן השעשועים שכבש את הרשת מזוייף
האמת המזעזעת מאחורי התמונות המפתות והלוהטות באינסטגרם

עוד באותו נושא

בלחיצת כפתור: כך תוכלו למצוא את הרכב בחניה

לכתבה המלאה
בית החולים הנפשי "מקלט היער" שבארצות הברית. Amanda B, Google Maps, צילום מסך
בית החולים הנפשי "מקלט היער" שבארצות הברית/צילום מסך, Amanda B, Google Maps

ואם זה לא הספיק לצמרר אתכם, רוב הסיכויים שהמקום הבא יוכל לעשות זאת. ניתן למצוא בתצוגת הרחוב של גוגל את כפר המתים, ואם עוד לא שמעתם עליו, אתם עשויים לפחד ובצדק. עמוק במעמקי היערות היפנים, ישנו כפר קטן שכאמור, ניתן למציאה בגוגל מפות. לכפר יש מרכיב ייחודי: הוא נראה הומה באנשים, אך אף אחד מהאנשים אינו אמיתי. ממבט קרוב יותר, ניתן להבחין שהאנשים בכפר הם למעשה בובות. בכל פעם שאחד מהמתגוררים בכפר נפטר, אחת התושבות מכינה בובה שלהם שתחליף אותם. מאז שהמסורת החלה, מספר הבובות עלה בכמה מידות מעל מספר התושבים החיים שעוד מתגוררים בכפר. "הביקור" בעיר, גם באמצעים וירטואליים, אינו מומלץ לפני השינה. מילה שלנו.


לביקור בכפר המתים

עיר המתים שביערות יפן. Google Maps, צילום מסך
כפר המתים שביערות יפן/צילום מסך, Google Maps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully