וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התקפל: אז עכשיו אפשר לקנות את הסמארטפונים של וואווי?

30.6.2019 / 15:52

לפני כחודש וחצי שלח נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צו חירום שבו אסר על קשר של חברות אמריקאיות עם וואווי. הצו שהשפיע על וואווי רבות בוטל חלקית, וכעת חברות אמריקאיות יוכלו לעבוד עם וואווי. אז עכשיו אפשר לקנות את הסמארטפונים? עשינו סדר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אמש (שבת) טראמפ הסיר חלק מהמגבלות שקבע לפני כחודש וחצי נגד וואווי, ונראה כי הכאוס בפרשת "וואווי-טראמפ", מתחיל סוף סוף להתבהר. לפני כחודש וחצי הכריז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על "מצב חירום לאומי" בתחום התקשורת, וחסם את חברת וואווי בארצות הברית בצורה דו כיוונית: אסור לחברות אמריקאיות לקיים פעילות עסקית עם וואווי, ואסור לוואווי למכור בארצות הברית. וואווי נפגעה במיוחד, לאור העובדה שמערכת ההפעלה של הסמארטפונים שמייצרת, הינה של חברת גוגל. בגוגל מסרו באותו הזמן כי ילמדו את ההכרזה ויפעלו לפי החוק. חודש וחצי אחרי, נראה שהמשבר לקראת סיום, וטראמפ הכריז אמש על הסרת חלק מהמגבלות שקבע.


בתגובה להגבלות שהציב טראמפ, גוגל בהחלט פעלה לפי החוק, והחלה לחסום את וואווי בהדרגתיות. החברה התבשרה כי תאבד את הגישה למערכות ההפעלה אנדרואיד העתידיות. גם גרסאות עתידיות של סמארטפונים מבית וואווי שטרם הושקו ופועלות באמצעות מערכת ההפעלה של גוגל, עלולות לאבד גישה לשירותים פופולריים, לרבות חנות האפליקציות, ג'ימייל ויוטיוב. "וואווי תוכל להשתמש רק בגרסאות ציבוריות של אנדרואיד, ולא תוכל לקבל גישה לאפליקציות ושירותים מבית גוגל", אמר מקור בגוגל בתגובה לסקנדל. כעת, טראמפ הודיע כי החרם על וואווי בוטל, והיא תוכל לחזור לרכוש מוצרים אמריקניים, אולם ההגבלה על רכישת מוצרים מהחברה הסינית נותר על כנו, כך שחברות אמריקאיות לא יוכלו לרכוש מכשירים סינים, ובמיוחד אנטנות סלולריות סיניות.

משרדי וואווי 6/12. רויטרס, רויטרס
מטה וואוויי בשנזן שבסין/רויטרס, רויטרס

טראמפ הוסיף במסיבת העיתונאים שכינס בועידת G20, ואמר כי החברות האמריקניות לא שמחו במיוחד מהעובדה שאינן יכלו למכור את מוצריהן לוואווי, הנחשבת לאחת מהחברות הגדולות בעולם. כאמור, חזר בו מאיסור המכירה - כך שעדכוני גוגל צפויים להמשיך להגיע, ואולי כעת, בתדירות גבוהה מבעבר, על מנת לרצות את המשתמשים שנבהלו. כמובן שההאצת העדכונים היא בגדר ספקולציה בלבד, אך לא מן הנמנע שוואווי תעשה את כל מה שהיא יכולה כדי להבליט את עצמה מחדש בתחום.

בשורה התחתונה: אפשר לקנות את הסמארטפונים של וואווי?

כן. החרם של טראמפ על וואווי הוסר באופן חלקי, כך שהוא לא פוגע בצרכנים שרכשו את מוצרי וואווי או כאלו שעשויים לרכוש בעתיד. המכשירים של וואווי עדיין זמינים לרכישה ונכון לדברי המבקרים, עדיין נחשבים לבין הטובים ביותר בשוק כיום. נראה שלפחות כעת, עדכוני גוגל וכן שירותי החברה, לרבות חנות האפליקציות ויוטיוב, כבר לא בסכנה מלהפסיק לפעול.

עוד באותו נושא

גוגל נוקטת צעדים נגד וואווי: עשויה למנוע גישה לשירותי גוגל

לכתבה המלאה
סמנכ"לית חברת וואווי מנג וואנז'ו בכנס ברוסיה, 2014. רויטרס
המעצר שלה היה יריית הפתיחה לקרב בין ארה"ב לוואווי. מנג וואנז'ו, הסמנכ"לית שנעצרה/רויטרס

טראמפ הבהיר כי ארצות הברית שולחת כמות אדירה של מוצרים לוואווי לשימוש במכשירי הטלפון שלה וכי הם ימשיכו לעשות זאת כרגע. בהצהרתו הוא התייחס בעיקר למוצרי החומרה שאינטל וקוואלקום מספקות לחברה, אולם ניתן להניח שגם התכוון כי גוגל תוכל להמשיך לספק עדכונים לאנדרואיד. עוד הוא הדגיש כי מדובר בציוד טכנולוגי שאינו מהווה איום ביטחוני על ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully