וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעלים מודעות לגזענות": הרשת מצטרפת למחאת הקהילה האתיופית

במחאה שהתקיימה שבוע שעבר, כ-50 אלף נהגים המתינו שעות בפקקים ועשרות שוטרים ומפגינים נפצעו, בזמן שברשתות החברתיות השיח החריף. בשעות האחרונות המחאה הגיעה גם לרשת עם הפצת ההאשטג "#FACE_IT", בו הקהילה האתיופית משתמשת לשתף סיפורי גזענות נוספים

דוברות משטרת ישראל, לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

לפני כשבוע נהרג הנער האתיופי סלומון טקה, בן ה-18 מקריית חיים שמותו הצית מחאה ברחבי הארץ. בשבוע שעבר נתקלנו בתמונות קשות למדי מהסערה שהציפה את ישראל ותל אביב בפרט, עם התפרעויות שהובילו לפציעתם של 111 שוטרים ו-26 מפגינים. גם ברשתות החברתיות לא הרפו, והשיח רק הרבה להחריף בימים האחרונים. רבים תמכו במטרת המחאות, אולם גינו את הדרך בה הן התבצעו. כעת, המחאה עצמה התפשטה לרשתות החברתיות עם האשטג חדש "#face_it", בו משתמשים יוצאי הקהילה האתיופית על מנת לשתף את הסיפורים שלהם.

"שכנה פגשה אותי בשביל ואמרה לי 'אני מחפשת מנקה, יש לך חברות מתאימות..?'", כתבה אחת הגולשות. גולשת אחרת סיפרה על תקרית לא נעימה משלה: "בערך לפני 5 שנים, הייתי בת 20 וטיילתי בירושלים בשדרות יפו, נכנסתי לאחת החנויות (נעליים...) ושאלתי כמה עולה זוג מסוים וענה לי המוכר בעצבים: 'זה לא ברמה לאנשים כמוך! תצאי לי מהחנות'". בכל הפוסטים שפורסמו עד כה, מפצירים המשתפים שיקומו אנשים נוספים וכמוהם ישתפו במקרי הגזענות תוך שימוש בהאשטג, #face_it. "גזענות קיימת בכל מקום, שתפו בסיפור שלכם, הצטלמו עם השלט". ההאשטג צבר תאוצה בשעות האחרונות, ועשרות סיפורים כבר שותפו וזכו למאות לייקים, תגובות ושיתופים.

גולשת נוספת שיתפה כי "בוקר אחד במכולת השכונתית אחת הלקוחות אמרה למוכר: 'איזה מדינה דפוקה יש לנו, למה הביאו אותם לכאן? שיחזירו אותם לאפריקה. הם חיות', תוך שהיא נועצת לעברי מבט מלא שנאה". אחר שיתף כי קיבל תגובות גזעניות מרבים לאחר ראיונות עבודה. "תגובות של 'אבל אין לך מבטא, כמה שנים אתה בארץ?'. שאלות שהראו לי את הדרך לאי קבלה של החברה אותי כבן אדם בזכות הכישורים שלי".

עוד באותו נושא

"זו לא מחאה - זו אנרכיה": הרשת מגיבה להפגנות האלימות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully