וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הסיכון לפרטיות: בארצות הברית קוראים ל-FBI לחקור את FaceApp

18.7.2019 / 10:32

נפלתם לטרנד של אפליקציית FaceApp המאפשרת לקבל "הצצה" לכיצד תראו בעוד כמה עשרות שנים? מתברר שאתם כבר חלק מעוד 150 מיליון אנשים שהשתמשו בה. התקנון מגוחך, סכנות הפרטיות ברורות למדי והמאגר ככל הנראה כבר נבנה. כעת, מבקשים מה-FBI לפצוח בחקירה משלו

טראמפ face app. צילום מסך, צילום מסך
יכול להיות שעזרתם לבנות מאגר תמונות שישמש נגדכם. טראמפ לאחר השימוש בפייסאפ/צילום מסך, צילום מסך

אפליקציית FaceApp יוצרת כותרות ברחבי העולם בימים האחרונים, אולם נראה שכעת היא עתידה להמשיך לעשות זאת, ולא מהסיבות הנכונות. הסנטור הדמוקרטי צ'אק שומר, מארצות הברית, דרש בחשבון הטוויטר שלו שהסוכנות הפדרלית תבדוק את האפליקציה בחשד ליצירת מאגר מידע ביומטרי של אזרחים אמריקאים. "ה-FBI חייב לחקור את הנושא מחשש לסיכון ביטחון המולדת ופרטיות האזרחים. מיליוני אמריקאים השתמשו באפליקציה. היא נמצאת בבעלות של חברה רוסית", כתב שומר. ביממה האחרונה, העלנו את השאלה האם האפליקציה באמת בטוחה לשימוש והאם היא מהווה סיכון לפרטיות שלנו. התשובה לסוגיה פשוטה למדי: לא ידוע כרגע אם פייסאפ באמת מנצלים את התמונות של המשתמשים לאיזה פרויקט כלשהו של הממשלה הרוסית.

מפורסמים רבים ברחבי העולם סייעו לשווק את האפליקציה הזאת, והיא הפכה במהרה לויראלית. כעת, רק כמה ימים לאחר שהשימוש בה הפך לטרנד ברשת, נראה שנושא השיחה, לפחות בארצות הברית, השתנה מסיכון הפרטיות לבעיה בביטחון הלאומי של המדינה. הכותרות ישתנו בעתיד הלא רחוק, ללא ספק, במיוחד עכשיו כשאנשים מפרסמים בעיות עם החוקים המופיעים בתקנון של האפליקציה. "המשתמשים חייבים לספק לאפליקציה גישה לאחסון שלהם בסמארטפון, כולל תמונות וכל הפרטים האישיים", הוסיף הסנטור שומר בפרסום שלו בטוויטר. החשש הועלה לאחר ששומר הבין כי התמונות שנאספו ממכשירים אמריקנים עלולים לעבור לידי גורמי צד שלישי, לרבות ממשלות זרות כמו רוסיה - דבר שביכולתו לסכן מיליוני אזרחים. זה עוד יותר צריך להדאיג, מאחר והחוק הרוסי דורש גישה למאגרי נתונים שנמצאים ברוסיה. אם המאגר הנתונים של Wireless Lab, החברה האחראית על פייסאפ, נמצא ברוסיה, ייתכן ותעזרו לממשלה לבנות מאגר זיהוי פנים מהיר, מתוחכם וכשהפנים שלכם נמצאים בתוכו.

מאז שהפכה פופולארית בימים האחרונים, פייסאפ הספיקה לסרוק כבר מעל ל-150 מיליון פרצופים. חשוב לציין שהאפליקציה הזו לא שונה מהשאר שצצות אחת לכמה חודשים. גם הן מגיעות עם תקנון מפוקפק וגם הן מנצלות, בין אם באופן חלקי או באופן מלא, את הגישה שאנו מסוגלים לספק לזיכרון האחסון במכשיר שלנו. האפליקציה, ככל הנראה, לא עוקבת אחרינו, לא שומרת את המידע שלנו וגם כנראה לא מוכרת אותו לגורמי צד שלישי. עם זאת, בדיוק כמו שפייסבוק מפיקה רווחים מהנתונים שהיא אוספת עלינו, כך ב-Wireless Lab יכולים לייצר מאגר מתוחכם.

עוד בנושא:

משתמשים ב-FaceApp? הנה מה שהחברה לא רוצה שתדעו

לכתבה המלאה

עם זאת, חשוב להישאר ערניים, שכן אותו תקנון שאישרתם בעת הורדת האפליקציה מאפשר לעשות עם המידע שלנו כל דבר שהחברה תחפוץ בו. מה גם שבפייסאפ לא מאפשרים למשתמשים למחוק את התמונות שהועלו למאגר שלה. נוסף על כך, האפליקציה מספקת תקנון שיגרום לכם לחשוב שנית על התמונה ששיתפתם ברשתות החברתיות, מכיוון שמלבד התמונה שהעלתם, האפליקציה אספה עליכם מידע: "האפליקציה עשויה לאסוף מידע מהסמארטפון כמו: אתרים שביקרתם בהם, תוספים ומידע נוסף שיעזור לנו לשפר את השירות. אנחנו אוספים את המידע הזה כך שלא ניתן לקשר אותם למשתמש ספציפי", נכתב בתקנון. האם אתם צריכים לדאוג? כנראה שלא. האם מדובר בסיכון? ללא ספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully