וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים ב-FaceApp? הנה מה שהחברה לא רוצה שתדעו

17.7.2019 / 8:21

נפלתם לטרנד של אפליקציית FaceApp המאפשרת לקבל "הצצה" לכיצד תראו בעוד כמה עשרות שנים? ייתכן שעזרתם לבנות מאגר תמונות מתוחכם. האפליקציה המסתורית מספקת תקנון המאפשר לחברה המפתחת לעשות ככל שעולה על רוחה עם מאגר התמונות

טראמפ face app. צילום מסך, צילום מסך
יכול להיות שעזרתם לבנות מאגר תמונות שישמש נגדכם./צילום מסך, צילום מסך

אמש חזרה לכותרות אפליקציית פייסאפ שבאמצעות בינה מלאכותית מציגה איך תראו תראו בעוד כמה עשרות שנים. האפליקציה הפכה לויראלית תוך זמן קצר ואתרים בעולם ובישראל החלו לדווח עליה, כשבמקביל האפליקציה נהנת מפרסום חוצה עולם. אך בעיון קצר בתקנון, נראה כי האפליקציה מפוקפקת הרבה יותר ממה שאתם חושבים. מדובר באפליקציה שעלתה לאוויר בשנת 2017 וגם אנחנו בוואלה! TECH דיווחנו עליה.

עוד בוואלה! TECH:

מחקר מצא: צפייה בפורנו גורמת להתחממות גלובלית - באותה רמה כמו ישראל
ימנים ושמאלנים: השר רפי פרץ הצליח להרגיז מדינה שלמה
פרסום ראשון: מייסד טלגראס ידע על הסוכן הסמוי שהפיל את הארגון ולא עשה דבר

מדובר באפליקציה שפותחה על ידי חברת Wireless Lab, חברה הממוקמת ברוסיה שאת פרטיה כמעט ובלתי ניתן למצוא, מלבד זה שהיא קיימת כבר חמש שנים ואחד ממייסדיה היה ראש תחום המובייל בחברת יאנדקס (גוגל הרוסית). האפליקציה מספקת תקנון שיגרום לכם לחשוב שנית על התמונה ששיתפתם ברשתות החברתיות, מכיוון שמלבד התמונה שהעלתם, האפליקציה אספה עליכם מידע: "האפליקציה עשויה לאסוף מידע מהסמארטפון כמו: אתרים שביקרתם בהם, תוספים ומידע נוסף שיעזור לנו לשפר את השירות. אנחנו אוספים את המידע הזה כך שלא ניתן לקשר אותם למשתמש ספציפי", נכתב בתקנון.

אז מה החברה יכולה לעשות עם התמונות שלנו? לא מן הנמנע כי עזרתם לחברה לבנות מאגר זיהוי פנים, כשהתמונה שלכם עזרה לשכלל את האלגוריתם. זה עוד יותר צריך להדאיג, מאחר והחוק הרוסי דורש גישה למאגרי נתונים שנמצאים ברוסיה. אם המאגר הנתונים של Wireless Lab נמצא ברוסיה, ייתכן ותעזרו לממשלה לבנות מאגר זיהוי פנים מהיר, מתוחכם וכשאתם נמצאים בתוכו. האופציה השניה, היא שעזרתם לחברה פרטית לבנות מאגר תמונות פרטי שאותו היא יכולה למכור למרבה במחיר. בדיוק כמו שפייסבוק עושה כסף מהנתונים שלנו, כך ב-Wireless Lab יכולים לייצר מאגר מתוחכם.

עוד בוואלה!

הפאדיחה של אהוד ברק: "ביטחוניסט" שחושף את פרטי האשראי ברשתות החברתיות

לכתבה המלאה

כיצד מסירים את התמונה מהמאגר?

אין איך להסיר את התמונה מהמאגר. ברגע שהעלתם את התמונה, נתתם לחברה הסכמה לעשות בה שימוש לכל מטרה, לרבות איסוף המידע עליכם. האופציה היחידה היא פשוט למחוק את האפליקציה על מנת שתפסיק לאסוף נתונים בצורה חריגה, ולא להשתמש בה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully