וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מייסד טלגראס ידע על הסוכן הסמוי שהפיל את הארגון ולא עשה דבר

16.7.2019 / 14:04

לפי דוח שהגיע לוואלה! TECH, עולה כי מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, ידע על כך שקיים סוכן סמוי בתוך הארגון. מהדוח עולה כי קצין מודיעין הוא זה שיידע את אחת החשודות, והיא העבירה את הדיווח לסילבר שלא לקח את הדיווח ברצינות

עיבוד וידאו

האם סגירת פלטפורמת טלגראס הייתה יכולה להימנע? ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! TECH, עולה כי עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס ששוחרר בימים האחרונים למעצר בית באוקראינה, ידע שישנו סוכן סמוי שפועל בתוך הארגון. מהמסמכים עולה כי מנהלת לשעבר בפלטפורמה נחשפה למידע במהלך שיחה עם קצין מודיעין, ואז נמסר לה כי המשטרה מפעילה סוכן סמוי בתוך טלגראס. עוד חשף קצין המודיעין את תפקידו של הסוכן הסמוי בתוך הארגון, מה שהיה יכול להוביל להדחתו מהפלטפורמה ואולי גם למניעת המעצר של 42 החשודים וסגירת טלגראס. מהדוח עולה שהמנהלת העבירה את הדיווח לעמוס, אך בעקבות המעצר, נראה כי סילבר לא לקח את הדיווח ברצינות.

בשבוע שעבר שוחרר מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר מהכלא באוקראינה למעצר בית. סילבר דיבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו, ואמר לעוקביו: "זה יום ממש שמח, עבורי לפחות. אני רוצה להגיד תודה ענקית לכל מיני אנשים, שעזרו וגם לאלו שתמכו", אמר. שבוע לפני שחרורו, דחה בית המשפט האוקראיני את בקשתו שלא להיות מוסגר לישראל. עם זאת, סנגורו האוקראיני של סילבר, קוסטיניאטין שבצ'נקו, אמר אז לוואלה! NEWS כי בכוונתו של סילבר לערער על ההחלטה, וכן להגיש בקשה למקלט מדיני.

עוד בוואלה! TECH:

מסרטון הערום של מייקל לואיס ועד לבנימין נתניהו: אתגר הרשת ששבר את ישראל
ימנים ושמאלנים: השר רפי פרץ הצליח להרגיז מדינה שלמה
היום השני לאמזון פריים דיי: חסכון של אלפי שקלים

עמוס דב סילבר. אמיל סלמן, הארץ
האם המעצר היה נמנע?/הארץ, אמיל סלמן

במהלך חודש מרץ עצרה משטרת ישראל וחוקרי רשות המסים, 42 חשודים בחברות בארגון פשיעה השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר בטלגראס, קבוצה המשמשת כפלטפורמה למכירת סמים מסוכנים דרך אפליקציית טלגרם. מרבית החשודים משתייכים לדרג הבכיר ביותר. ברשת חברים עשרות מנהלים במדרגי בכירות שונים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים. החשד הוא כי במסגרת פעילות הארגון בישראל נמכרו סמים בשווי מאות מיליוני שקלים ובמשקל כולל של עשרות טונות. על פי הראיות עלו חשדות לעבירות של ניהול ומימון ארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס וכן עבירות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגראס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully