וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילתה של אימפריה? נטפליקס מאבדת משתמשים בעקבות התייקרות השירות

22.7.2019 / 6:25

העלתה מחירים ועכשיו משלמת: דוחות הרבעון השני של נטפליקס לשנת 2019 זעזעו את משקיעי נטפליקס, ועוררו חשש כבד שאולי שירות הסטרימינג הענק לא יעמוד בתחזיות. כעת נחשפים המספרים ואנו מקווים שהשירות יוכל לשמור על התחרותיות

טריילר "דברים מוזרים" עונה 3/נטפליקס

בסרטון: הטריילר לעונה השלישית של "דברים מוזרים"

זעזוע בנטפליקס? אחרי שייקרה את המחירים והדיווחים על התחרות שצפויה בענף, נטפליקס מדווחת על אובדן משמעותי של משתמשים בארצות הברית. לפני כשבוע, דיווחנו כי בנטפליקס ראו גדילה משמעותית בכמות המנויים שהצטרפו לשירות בעקבות עלייתה של העונה החדשה של "דברים מוזרים". אך כעת מפרסמים בנטפליקס את הדוחות של הרבעון השני לשנת 2019 והמספרים מעלים תהיות רבות. החברה הפסידה כ-100 אלף מנויים בארצות הברית, בעוד שעל פי הציפיות שלה, הייתה אמורה להרוויח כ-300 אלף מנויים חדשים. עוד החברה חזתה עלייה של 5 מיליון מנויים ברחבי העולם, אולם נרשמה כזו של 2.7 מיליון בלבד.

האם אנחנו חוזים בנפילה של אימפריה? הצניחה במספרים של נטפליקס מגיעה בעקבות סדרת פעולות שהחברה נקטה בחודשים האחרונים. הבולטת ביניהן הינה העלאת המחירים של השירות, שכמובן השפיעה על מנויים חדשים וקיימים ברחבי העולם. עוד נטפליקס מאשימה את העובדה שמעט מאוד תוכן בלעדי הועלה לשירות. חרף העובדה שאלו כנראה הסיבות הגדולות ביותר, ישנה סיבה נוספת, כזאת שנטפליקס צריכה להתחיל לדאוג לגביה - עלייתן של שירותי ההזרמה של דיסני ו-HBO. השירותים החדשים יציעו סדרות וסרטים, לרבות הפקות מקור חדשות וחשיפות ייחודיות, שמן הצפוי לא יעלו בנטפליקס.

דברים מוזרים - עונה 3. נטפליקס,
בנטפליקס מקווים שהעונות החדשות של סדרות המקור יעלו את מספר המנויים./נטפליקס

בשיחות עם גופי תקשורת ברחבי העולם, נטפליקס מסרבת להודות שיש לשירותים הללו סיבה להדאיג אותה. החברה הודתה בשנה שעברה כי שילמה מאות מיליוני דולרים על מנת להשאיר את הסדרה "חברים" בשירות, ואילו כעת, הערוץ NBC הודיע כי יוריד אותה מנטפליקס וישדר אותה באופן בלעדי בשירות החדש שלו. כך גם סדרות כמו "המשרד", ולמעשה גם כל סרטי דיסני ומארוול, בקרוב ימצאו את עצמם הרחק מחוץ לידיה של ענקית הסטרימינג. שירותי ההזרמה בארצות הברית כמו HULU, HBO וכעת גם של אפל מתחילות להאפיל על היתרונות שהציגה החברה לעולם, במיוחד עקב עליית המחירים ואיבוד התוכן. גם שירות הוידאו של אמזון מאחוריה, למרות שגם הוא אינו מצליח בגזרה הבינלאומית כמו נטפליקס. אך למרות שנטפליקס משדרת רוגע, נראה כי בפנים הרוחות סוערות, כשבדיסני מקווים להנחית את המכה החזקה ביותר עם שירות שיציע את המיטב מהחברה, בנוסף לסדרות וסרטים מאולפני פוקס, במחיר של כ-6 דולרים - משמעותית פחות ממחיר החבילה המקבילה בנטפליקס.

עוד בוואלה! TECH:

תמונות חדשות של הפיקסל 4 הודלפו לרשת
קצירת רשתות חברתיות וגישה חופשית למיילים: נחשפו מבצעי הסייבר הסודיים של רוסיה
50 שנה לאפולו: כך ישראל הפכה למעצמת חלל

בית הנייר עונה 3. נטפליקס,
העונה השלישית של בית הנייר - כנראה לא זו שתציל את השירות כרגע/נטפליקס

נטפליקס תשלוט בעולם, אך הסכר עשוי להיסדק בארצות הברית

בעקבות רגולוציה וזכויות שידור של סדרות רבות, מקשה שנטפליקס הצליחה להתגבר עליה בכל העולם, נראה כי שירותי הסטרימינג החדשים, לרבות דיסני ושירות הסטרימינג של HBO, יהיו זמינים החל מ-2020 ובתחילה רק בארצות הברית, מה שמבטיח שקט יחסי לנטפליקס בשאר העולם. השירותים האלו יצטרכו לצבור תאוצה עד שיגיעו לשאר העולם. מדובר בתהליך ארוך, שככל הנראה לא נראה את השפעותיו עד שנה הבאה. התחרות, במיוחד בקצב גידול המנויים ובייצור הפקות המקור, הולכת לעלות בקצב שלא נראה כמותו בשנים האחרונות, ואילו נטפליקס עדיין היחידה שמציעה את השירות שלה בהיקף בינלאומי עם מאות מיליוני מנויים. משמע, ההשפעה בישראל בפרט ובעולם בכלל עוד רחוקה. עוד נטפליקס טענה כי הכסף שהשקיעה בשימור התוכניות והסרטים שיעזבו את השירות בקרוב, ייועד ליצירתן של הפקות מקור חדשות ושיפור השירות באופן כללי עבור הצרכנים.

בסופו של דבר, התחרות מול נטפליקס תגדל משנה לשנה, ועל אף זאת, נטפליקס ממשיכה להבטיח למשקיעים שלה רווחים גדולים יותר וקצב גדילה משמעותי משל הרבעון הנוכחי. הציפיות של נטפליקס מגיעות מעליית העונות החדשות של "דברים מוזרים" ו-"בית הנייר", שתי תוכניות שרשמו שיאי צפייה גבוהים במיוחד בחודש האחרון, וכן העונה החדשה של "הכתר" והעונה האחרונה ל-"כתום זה השחור החדש". בחברה חוזים ש-7 מיליון מנויים משלמים יצטרפו לשירות ברבעון הקרוב ושהרווחים יעלו אפילו על אלו שחזו ברבעון הקודם. באמתחתה של נטפליקס מעל ל-157 מיליון מנויים משלמים והיא אחראית על 30 אחוזים מכל מנויי הסטרימינג בעולם. השוק עצמו גם ראה גידול בשנים האחרונות, ובחיבור כל השירותים, ישנם מעל ל-500 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם - כמעט חצי מכלל המשלמים עבור שירותי טלוויזיה.

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully