וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריל את שומעת? כנראה שכן: פייסבוק האזינה לשיחות מסנג'ר

14.8.2019 / 10:58

שבועות בודדים אחרי שפייסבוק שמה מאחוריה את פרשת הפרטיות החומרה "קיימברידג' אנליטיקה", נחשף כי החברה האזינה לשיחות של משתמשים שתומללו באמצעות המסנג'ר של פייסבוק. החברה "התחייבה להפסיק לעשות זאת"

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
שריל את שומעת?/רויטרס

בזמן ששריל סנדברג, סמנכ"לית תפעול בפייסבוק, מבקרת בישראל, נחשף כי פייסבוק האזינה לשיחות מסנג'ר בפייסבוק. בעבר פייסבוק התחייבה אינספור פעמים שהיא לא מאזינה למשתמשים, ואף מנכ"ל החברה מארק צוקרברג דחה את הטענות בשימוע בסנאט. אך מילים לחוד ומציאות לחוד, נראה שהמצב שונה ממה שסיפרו לנו. אתר בלומברג דיווח כי פייסבוק העסיקה עובדי קבלן שיאזינו ויתמללו הודעות קוליות שנשלחות במסנג'ר של פייסבוק. עוד חשפו את קיום התוכנית, ועל כך שפייסבוק הפסיקה אותה בימים האחרונים. לפי המידע שפורסם, לקבלנים לא היה מידע מאיפה ההקלטות הגיעו וכיצד הושגו.

פייסבוק הגיבה לדיווחים של בלומברג והתגובה מעוררת זעם רב ומראה את אזולת היד וחוסר האכפתיות של פייסבוק. הרשת החברתית הענקית אישרה את הפרטים ועל כך שההודעות תומללו, והוסיפה כי "תפסיק לעשות זאת". "בדומה לאפל וגוגל, הפסקנו את הביקורת האנושית על ההודעות הקולית לפני יותר משבוע". פרט מעניין שלפני שבעה חודשים פייסבוק חזרה על הטענה כשהואשמה בכך ששידלה קטינים להעניק אחריהם הרשאות מעקב בפרשת האפליקציה החודרנית. "הצעירים שהורידו את האפליקציה הסכימו לכך", אמרה שריל סנדברג. עוד טענו בחברה כי המשתמשים ששיחותם תומללו, בחרו כי פייסבוק תתמלל את אותן השיחות. הקבלנים בדקו האם הבינה המלאכותית של פייסבוק תמללה את השיחות בצורה הנכונה.

בכירת פייסבוק שריל סנדברג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ינואר 2016. רויטרס
"הצעירים שהורידו את האפליקציה הסכימו לכך", אמרה שריל סנדברג./רויטרס

הרשת החברתית הענקית הסכימה לאחרונה לשלם 5 מיליארד דולר בהסכם עם נציבות הסחר האמריקאית, אחרי הפרת הפרטיות החמורה שהתקיימה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה. "אתם מדברים על קונספירציית שאנחנו מאזינים למיקרופון שלכם ומשתמשים בזה בשביל פרסומות", אמר צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק בזמן השימוע בסנאט, בתגובה לשאלה שנשאל על ידי גארי פטרס באפריל 2018. "אנחנו לא עושים את זה", הוסיף.

רק לפני כמה שבועות פייסבוק שילמה קנס בגובה של 5 מיליארד דולר בעקבות פרשת הפרטיות החמורה ביותר, בפרשת קיימברידג' אנליטיקה. הפרשה זעזע את העולם וממנה פייסבוק הצליחה לחמוק באמצעות תשלום קנס פעוט. בפרשה נאספו דרך פייסבוק כ-87 מיליון משתמשים, והודות לנתונים על המשתמשים, קיימברידג' אנליטיקה, חברה בריטית, הייתה יכולה להתאים את דף המסרים באופן אישי וכך להשפיע על הבחירות בארצות הברית ובעולם כולו.

לאחרונה דווח כי אפל, אמזון וגוגל האזינו לשיחות של המשתמשים שהתבצעו דרך העוזרות הקוליות. ההודעות הקוליות נשלחו לידי חברה חיצונית שהאזינה, בחנה ותיקנה טעויות של העוזרות הקוליות. "התגובות של העוזרת הקולית, סירי, מנותחות ונבדקות במתקנים מאובטחים, וכל הסוקרים מחויבים לעמוד בדרישות הסודיות המחמירות של אפל", אמר דובר אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully