וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע שמתרגלים, אי אפשר לחזור אחורה: בדקנו את מכונת הקפה של Beanz

18.8.2019 / 8:25

בחודשים האחרונים השיקה חברת שטראוס את מותג Beanz, מותג קפה שמביא הביתה משהו אחר: מכונת אספרסו ופולים טריים. המכונה והפולים של Beanz גרמו לנו ליחסי אהבה - שנאה, וגרמו לנו להתרגל לטוב מדי. יש לנו הרגשה שמדובר בלהיט חדש בישראל

גיף beanz. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מכונת הקפה שתשלוט בכולם/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בשקט יחסי, חברת שטראוס השיקה לאחרונה בישראל את מותג הקפה "Beanz". שטראוס, אחת מהחברות המובילות בעולם הקפה, סימנה לעצמה קטגוריה חדשה: קפה טרי בבית הלקוח, וכעת הגיעה תורה של ישראל במהפכה העולמית שהחברה מובילה. זו לא עוד השקה של מכונת קפה, אלא השקה של שירות, שמעוצב בצורה שלא תבייש את אפל ואמזון. אפל על הצד העיצובי, המוצר המצוין וחווית הלקוח והמשתמש, ואמזון על משלוחי הקפה שמגיעים עד הבית מהיום לעוד יומיים. יש למוצר הזה קסם וייחודיות שלא ראיתי הרבה זמן, בטח שלא בתוך גבולות ישראל. זה מתחיל בקופסה הנהדרת, ומגיע הישר לכוס הקפה. זו המכונה שתגרום לבית שלכם להריח בשבת בבוקר כמו בית קפה.

המודל ישן, הפיצוח חדש

המודל לא חדש ומוכר היטב: שלמו על הקפה וקבלו מכונת קפה לתקופת השימוש. עם זאת, החוויה, שירות הלקוחות והמוצר בהחלט חדשים בישראל, ואני בספק שהיה עם מעטפת כה טובה. כדי להבין למה זה נראה ועובד כל כך טוב, צריך להכיר את האנשים שמאחורי המוצר. אולי הם שקופים למשתמש, אך הם אלו שעושים את החוויה והמוצר כל כך טובים. שטראוס ממש לא חדשה בקפה העולמי, ולמעשה היא חברת הקפה הרביעית בגודלה בעולם, לפי נתוני סטורנקסט. היא מביאה טאלנטים בתחום הקפה כמו ציון כהן, טכנולוג הקפה הראשי של שטראוס קפה, שבין היתר אחראי על בקרת האיכות, בחירת הקפסולות ועוד.

אבל בשונה מחברות אחרות שמציעות "קפה לפי טעם", ב-Beanz שמים את החוואים בחזית, כמה זה בחזית? סוגי הקפה נקראים על שמם של החוואים, לצד התמונה שלהם. מדובר בחוואים שמגיעים ממדינות שונות בעולם: הודו, קולומביה, ברזיל, אינדונזיה ואוגנדה. שטראוס מגיעה לחוואים האלו, מציעה להם עזרה טכנולוגית ותמיכה, מייבאת מהם את הקפה ומשווקת אותו בישראל ובשאר העולם.

מסלולי הקפה של חברת Beanz מבית שטראוס. אתר רשמי
מסלולי הקפה של Beanz/אתר רשמי

ב-Beanz מציעים מסלולים מותאמים אישית לאלו שצריכים מכונה ולאלו שרוצים להנות ממומחיות הקפה של החברה ולרכוש את הפולים אליהם הביתה. המסלול הזול ביותר יעלה 108 שקלים והוא כולל שלוש אריזות פולי קפה לשותים עד שתי כוסות קפה ביום, מכונת קפה בחינם שכוללת שירות תיקונים מלא ומכונה חלופית עד הבית. המסלול השני יעלה 144 שקלים לחודש וכולל מכונה וארבע אריזות פולי קפה. המסלול השלישי כולל מכונה וחמש עד 30 אריזות פולי קפה החל מ-170 שקלים לחודש. חשוב לציין כי כל מסלול הינו ללא התחייבות וכולל שירות תיקונים במידה וכולל את המכונה, כך שלמעשה נהנים "ממכונה חינם", בכל עת שאתם מנויים לשירות. ניתן להתנתק בכל שלב, להחזיר את המכונה ומבלי לשלם דמי ביטול או קנס.

עיצוב

המכונה מגיעה בגודל סטנדרטי עם חמישה כפתורים: אספרסו, אספרסו כפול, קפה אמריקנו, מתכון קפה מועדף ומים חמים. המכונה כל כך פשוטה שגם משתמש ממוצע שאין לו שום הבנה טכנולוגית, יוכל לתפעל אותה בצורה פשוטה. הגודל שלה לא כל כך סטנדרטי למכונות קפה ביתיות, אך היא לא עוף מוזר על השיש, אלא לדעתי היא משמשת כמו תכשיט: "יש לנו מכונת אספרסו". היא רחבה יחסית, די גבוהה והיא תתפוס נוכחות על השיש שבמטבח. תחילה הגודל מרתיע, אך לאט לאט מתרגלים והטעם מפצה. מדובר במכונה קיימת שמשווקת בעולם, אך בוצעו בה התאמות עבור הלקוח הישראלי: טמפרטורת המים, כמות הקפה וגם הצבעים שבה היא משווקת. מאחורה ניתן למצוא את מיכל המים, באמצע את קופסת הפולים ובתחתית את שאריות הפולים המשמשות לאחר מכן כקומפוסט.

מכונת beanz. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"רחבה יחסית, די גבוהה והיא תתפוס נוכחות על השיש שבמטבח"./מערכת וואלה!, מייקי לוי

חוויה יוצאת דופן

המכונה והקפה מגיעים עם שליח עד לפתח הבית. אין צורך להגיע לחנות, אך אם בכל זאת חשקה נפשכם, ניתן להגיע בינתיים רק לבית הקפה של Beanz שנמצא ברמת החייל ושם תוכלו לרכוש פולי קפה. אם יגמר לכם הקפה, תוכלו להזמין קפה דרך האתר או במוקד הטלפוני. אם תזמינו בבוקר, הוא עשוי להגיע עוד במהלך אותו היום, אך החברה מתחייבת לעד 48 שעות. החוויה המהנה מתחילה בתהליך ההצטרפות, נמשכת בקופסה שמגיעה הביתה ומעוצבת היטב וכל כך שמחה, ממשיך למארזי הקפה, אחר כך למכונה ונגמר בארומה והטעם של הקפה. אם גם אתם רוצים שהבית שלכם יריח בבוקר כמו בית קפה, הרי שזו המכונה בשבילכם. זו לא המכונה הזאת באופן ספציפי, אלא פשוט הטחינה של הפולים הטריים.

הקונספט והמכונה גרמו לי ליחסי אהבה - שנאה. למה שנאה? כי אחרי שמתרגלים אי אפשר לשתות קפה שהוא לא טחון וטרי על המקום. אהבה כי זה אולי הקפה הטוב ביותר ששתיתי בגבולות הבית שלי. השיא היה כשהצבתי את המכונה בבית של ההורים ואחרי מספר ימים גם הם הודיעו "הפסקנו להשתמש במכונה הישנה, אנחנו משתמשים רק במכונה שהבאת". השימוש השוטף כל - כך פשוט: דואגים שיש פולים במכונה, מדליקים אותה ובוחרים את סוג הקפה. לא סתם ב-Beanz ביצעו התאמות לסוג הקפה שהישראלים אוהבים, כמו הכמות והטמפרטורה. מסתמן שהישראלים לא אוהבים קפה רותח, ואני בהחלט יכול להסכים עם הקביעה הזאת. הטמפרטורה מושלמת ואפשר ליהנות מכוס האספרסו ממש בסיום הטחינה.

ניתן למצוא פולי קפה שמתאימים לכל אחד: החל מדרגת חוזק חלשה ועד לפולים עוצמתיים. בתור אחד ששותה קפה בבוקר כדי להתעורר, היה לי חשוב לדעת כמה קפאין יש בפולים השונים. טלפון קצר לשירות לקוחות, ומיד דיקלמו בפני את כמות הקפאין המדויקת בכל סוג וסוג. זה המחיש בפניי כמה לוקחים ברצינות את Beanz וכמה ידע יש ברשותם. ניתן למצוא שבעה סוגים שונים של קפה שמגיעים באריזות של 170 גרם, ואני מוכרח להודות שטרם סימנתי לעצמי טעם אהוב במיוחד, אני פשוט נהנה לטעום ולגלות עוד טעמים ואולי גם לגוון בין לבין.

פולי קפה beanz. מייקי לוי, מערכת וואלה!
אריזות פולי הקפה של Beanz/מערכת וואלה!, מייקי לוי

שבעת הסוגים מאפשרים לכל אחד ליהנות מסוג הקפה שאופייני לו: קפה בעל חמיצות נמוכה עם גוף חזק, קפה עם גוף מלא, גוף קרמי, קפה עם ארומה עוצמתית, לצד קרמה זהובה, קפה בעל מתיקות קרמלית, נגיעות שקדים וטעמי שוקולד מריר, ועוד סוגים נוספים. המבחר הגדול מאפשר לכל אחד ליהנות מסוג הקפה שמתאים לו. טעמתי את מרבית מהפולים שהחברה מציעה, ולא מצאתי סוג שלא אהבתי. היו כאלו שאהבתי פחות וכאלו שאהבתי יותר, אבל אני בהחלט יכול לסכם שכולם נהדרים ואולי החשוב ביותר, מרגישים טריים.

סיכום

ל-Beanz יש מאגר ידע מרשים שמצוי באנשי מפתח: החל מבחירת הקפה וקליית הקפה, ועד לשירות שהפתיע אותי בבקיאותו. כשבדקתי את המתחרות שמגיעות עם קפסולות, התלהבתי מהמוצר, אך המכונה והפולים של Beanz השאירו אבק לכל המתחרים. שום דבר לא יכול להחליף את ריח הקפה שממלא את הבית בבוקר, והטעם שלו. מדובר במודל מנצח, שאמנם עולה מעט יותר מרכישת פולים בנפרד, אך לגמרי שווה את זה. ושוב - המכונה הובילה אותי ליחסי אהבה - שנאה. אני קצת שונא את זה שהתרגלתי לשתות קפה טחון טרי. החיסרון היחיד שמצאתי הוא העדר מקציף חלב, שאותו תצטרכו לרכוש בנפרד ולצערי עדיין לא מ-Beanz. בחברה ציינו כי הם יציעו ממש בקרוב מקציף משלהם. המכונה תעלה 108 שקלים לחודש למסלול עם שלוש אריזות פולי קפה, ועוד 25 שקלים למשלוח עד הבית, במסלול השני שעולה 144 שקלים, תקבלו את המכונה וארבע אריזות פולי קפה עם משלוח עד הבית בחינם. המסלול של הקפה בלבד יעלה 78 שקלים לשלוש אריזות קפה, וניתן גם לרכוש ערכת התנסות ב-120 שקלים בלבד לארבע אריזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully