וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: מיקרוסופט עדיין תאזין לשיחות בסקייפ וקורטנה

16.8.2019 / 6:25

פייסבוק, אפל, אמזון ומיקרוסופט הודו בכך שהן משתמשות בעובדי קבלן שיאזינו לשיחות שהתבצעו דרך העוזרות הקוליות, או על ידי שירותי קול לטקסט. בפייסבוק ציינו כי יפסיקו לעשות זאת, אך במיקרוסופט המצב שונה ושם החליטו להמשיך בבקרה האנושית

מיקרוסופט הרצליה. ShutterStock
בניין מיקרוסופט בהרצליה/ShutterStock

לפני יומיים זו הייתה פייסבוק שהודתה בכך שהיא משתמשת בעובדי קבלן שמאזינים ומתמללים שיחות שבוצעו בתוכנת ההכתבה הקולית, וזמן קצר לפני, אלו היו מיקרוסופט, אפל וגוגל. בחברות הללו, אנשים אחרים מקשיבים ומנתחים אותן לשיפור השירותים שהרשתות החברתיות והעוזרות הקוליות מציעות, אולם לעיתים המשתמשים מוקלטים בטעות, ויש פה המון מקום לטעויות. לאחר הדיווחים, שלא הפסיקו להגיע בחודש האחרון, גוגל ואפל הודיעו כי הן מפסיקות להעביר את ההקלטות הללו הלאה לעת עתה. במיקרוסופט, לעומת זאת, החליטו רק להודות במעשה ולהבהיר זאת בצורה טובה יותר למשתמשים, אבל לא בדיוק.

מיקרוסופט משתמשת בהקלטות מהעוזרת הקולית שלה, קורטנה, ובתמלולים מבקשות התרגום של המשתמשים בשירות שיחות הוידאו שלה, סקייפ, שרכשה ב-2011. החברה טענה תחילה כי היא משפרת את השירות באמצעות בינה מלאכותית, אולם לאחר השינויים שנעשו בימים האחרונים להסכם המשתמש שלה, היא הבהירה כי היא עושה זאת גם על ידי שליחת חלק מההקלטות לבדיקה אנושית. עוד מאחר וקורטנה זמינה כעת על אינספור מחשבי ווינדוס, ניתן להניח שהחברה מנתחת את כלל ההקלטות, בין אם מקורן בסמארטפון או במחשב, שם משתמשים עלולים להשתמש בעוזרת הקולית לחפש דברים קצת יותר רגישים.

ווינדוס 10 Windows מיקרוסופט. Getty, GettyImages
מיקרוסופט אוספת הקלטות גם דרך המחשב./GettyImages, Getty

עם זאת, כל המערכות הבנויות על למידת מכונה, זקוקות לביקורת על ידי גורם חיצוני. חשוב לציין שכמעט כל מערכת לניתוח קול, לרבות כאלו בעוזרות קוליות, משתמשות בלמידת מכונה. לכן, לא מן הנמנע, שהקלטות לעיתים יעברו הלאה לבדיקה אנושית. הבינה המלאכותית לא יודעת אם פעולה שעשתה נחשבת טעות אלא אם אדם לוקח את הנתונים האלו, בוחן אותם ומזין אותם חזרה למערכת. ולזכותה של מיקרוסופט, היא מציעה למשתמשים למחוק באופן רטרואקטיבי את נתוני הקול שלהם.

עוד בוואלה! TECH

תנו לנו לסדר לכם את יום האהבה: הקודים בנטפליקס שיפתחו לכם תכנים חדשים

לכתבה המלאה

עם זאת השערוריה שהתפתחה בחודשים האחרונים עם חברות הטכנולוגיה הייתה בגלל חוסר ההבהרה למשתמשים כי בני אדם מחברה חיצונית יקשיבו להקלטות שלהם. לעיתים ההקלטות האלו נעשות בטעות והן עלולות לכלול פרטים אישיים לרבות הכתובת שלהם, מידע רפואי סודי ואפילו רעשים בזמן מין שנעשה ליד עוזרת קולית שהחלה להקליט בטעות. ובד בבד לא אפשרו להם לבטל את הסכמתם לכך באופן יזום, במידה ויחליטו על כך. נכון לזמן כתיבת הכתבה, אפל היא החברה היחידה שהבטיחה כי בעתיד תאפשר למשתמשים לבחור האם ירצו להישאר בתוכנית או לא. נוכל רק לקוות ששאר החברות ילכו בעקבותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully