וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב נוכל להיפטר מהמטען? סמסונג מתכננת סמארטפון עם סוללה מהפכנית

15.8.2019 / 6:52

הבשורה שכל כך חיכינו לה תגיע בשנה הבאה? סמסונג הודיעה כי היא עובדת על פיתוח סוללה מהפכנית, ובמקביל המדליף הסדרתי בעולם הסמארטפונים טוען כי החברה תשיק את הטכנולוגיה כבר בשנה הבאה. אז האם סוף - סוף נוכל להיפטר מהמטען וליהנות מסמארטפון עם חיי סוללה ארוכים?

סוללה חלשה. ShutterStock
הסוללות שלנו יתפתחו בקרוב הודות לטכנולוגיה חדשה./ShutterStock

אורך חיי הסוללה הוא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר בסמארטפון, ועם זאת הוא אולי אחד מהפרטמרים המוזנחים ביותר על ידי יצרניות הסלולר. מדי שנה אנחנו רואים מסך טוב יותר, מעבד משופר ומערך צילום מתקדם, אך נפח הסוללה נותר זהה וההבדלים זניחים. עם זאת, הבשורה עשויה להגיע מסמסונג שהודיעה כי היא עובדת על מכשיר חדש עם חיי סוללה מהפכניים. לעומת זאת, הבשורה האמיתית היא אולי שלא נהיה חייבים לחכות כל כך הרבה זמן לטכנולוגיה כפי שאתם חושבים. על פי ההערכות של אוון בלאס, אחד המדליפים המוכרים ביותר בעולם הטכנולוגיה בכלל ובעולם הסמארטפונים בפרט, נוכל לראות את הטכנולוגיה החדשה "כבר בשנה הבאה".

בלאס מעריך כי אם סמסונג לא תצליח לפתח את הטכנולוגיה בזמן לייצור המוני, ההכרזה תתעכב ככל הנראה ל-2021. כך או כך, מדובר בבשורה לא קטנה עבור הלקוחות, ובצעד ענק קדימה בתחרות מול שאר יצרניות הסלולר המתחרות כמו שיאומי, שכבר הודיעו על פיתוח טכנולוגיה דומה משלה או טכנולוגיה להטענה מהירה תוך דקות ספורות. סמסונג למעשה מבססת את הטכנולוגיה על חומר חדש אותו היא משלבת בסוללות. אם עד היום יצרניות הסמארטפונים השתמשו בסוללות ליתיום יון, אז סמסונג רוצה לייצר אותן באמצעות גרפן.

סמסונג גלקסי S10. עמית לגו, מערכת וואלה!
בקרוב נראה מכשיר מבית סמסונג עם סוללה מהפכנית? הגלקסי S10 פלוס/מערכת וואלה!, עמית לגו

בכך, החברה הקוריאנית הגיעה למסקנה כי השימוש בחומר מניב חיי סוללה טובים יותר באופן משמעותי על ידי נפחי סוללה גדולים יותר, ומאפשר הטענה מלאה של הסוללה תוך פחות מחצי שעה. למרות זאת, בגלל שחיי הסוללה תלויים במספר רב של גורמים וכן עקב החשאיות של סמסונג בנוגע לנפח המדויק של הסוללה, לא ניתן לדעת בוודאות כמה זמן היא תחזיק בשימוש יומיומי. דבר אחד בטוח - היא תחזיק הרבה יותר זמן מסוללות רגילות הודות לנפח הגדול יותר.

עוד בוואלה!

תנו לנו לסדר לכם את יום האהבה: הקודים בנטפליקס שיפתחו לכם תכנים חדשים

לכתבה המלאה

בקצרה, גפרן הינו חומר מוליך ואלסטי במיוחד, שזכה להכרה כעתיד עולם הסוללות. מדובר בסוג של פחמן, שניתן לאכלס בסוללות קטנות ודקות יותר, עם קיבולת גבוהה יותרו מהירויות הפעלה והטענה גבוהות יותר, וזאת ללא עלייה בטמפרטורת העבודה שלהן. ולמרות שכולם הריעו כשסמסונג חשפה את הטכנולוגיה לראשונה, המומחים דאגו להבהיר כי עלות הייצור עדיין גדולה מכדי להביא אותה לייצור המוני. אולם אם נאמין לבלאס, העתיד אולי לא כל כך רחוק מאיתנו אחרי הכל.

מדובר בפריצת דרך של ממש: עד כה יצרניות הסלולר, לרבות סמסונג בהשקת ה-Note 10 שהתקיים בשבוע שעבר, התמקדו בעיקר על פיתוח טכנולוגיה שתוכל לעזור להטעין את הסמארטפון מהר יותר. החברות הבינו שהחלפת טכנולוגיית הסוללה הינה דבר מורכב ודורש משאבי פיתוח רבים, שלא בטוח שיש ברשותם. החברות השונות מצאו דרכים כיצד לבצע הטענה מהירה יותר, וכך לפצות על הסוללה החלשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully