וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אנדרואיד? הסירו את האפליקציות האלו מיד! וירוס חדש התגלה באפליקציות פופולריות

19.8.2019 / 6:25

ולמה גוגל לא עושה כלום בנידון ומסכנת מיליוני מכשירי אנדרואיד? חברת אבטחה מצאה אפליקציות שנגועות בוירוסים שעשויים לשבש את הסמארטפון. על פי הדיווחים, האפליקציות זכו להורדות של מעל ל-100 מיליון פעמים

גוגל פליי  google play. ShutterStock
חנות האפליקציות של גוגל/ShutterStock

חוקרי אבטחה גילו וירוס מסוג סוס טרויאני ב-34 אפליקציות שונות שהופצו דרך חנות הגוגל פליי והורדו מעל ל-100 מיליון פעמים. הוירוס, מהווה את הגרסה האחרונה ביותר של הנוזקות המופצות לאחרונה בחנויות האפליקציות - עליהן דיווחנו לא מעט בחודשים האחרונים. הנוזקה הזו משתלטת על הסמארטפון של המשתמש ומייצרת כניסות מזויפות לאפליקציה והכנסות למפתחים על ידי הרשמה של משתמשים לשירות שעולה כסף ללא ידיעתם. החשיפה על ההונאה מגיעה מחוקרי האבטחה של חברת Doctor Web, ששיתפו כי הוירוס הזדוני נשתל באפליקציות רגילות "כמו מילונים, מפות, נגני מוזיקה, סורקי ברקוד ואפליקציות אחרות".

עוד שיתפו החוקרים כי אותן אפליקציות נראות ומעוצבות כרגיל לעיני המשתמש ונראה שהן גם מתפקדות ממש כפי שהמשתמש יצפה מהן. אף גרוע מכך, האפליקציות הזדוניות "מתחילות את פעילותן רק שמונה שעות לאחר שהמשתמש הוריד אותן". בכך, המפתחים מקווים שהמשתמש יחשוד פחות שהאפליקציה פועלת ברקע ומפיצה במכשיר וירוס חמור ומזיק. חוקרי הסייבר מזהירים כי מדובר בהרבה יותר מאשר טרנד חולף, אלא מגמה שרק צפויה לעלות ולהתפתח בשנים הקרובות. מפתחים עובדים על מנת להציג למשתמשים אפליקציה רגילה לחלוטין שעובדת ומעוצבת ממש כפי שניתן לצפות, אולם ברקע, היא מסכנת את הפרטיות של המשתמש ואת האבטחה של הסמארטפון בכללותו.

האקר סמארטפון. ShutterStock
שימו לב לאפליקציות המותקנות על גבי הסמארטפון שלכם./ShutterStock

הוירוס תחילה שולח לשרת המפעיל אותו פרטים על הסמארטפון שלכם, לרבות המיקום המדויק שלכם והרשת הסלולרי שאתם מנויים אליה. לאחר מכן, השרת שולח בחזרה הוראות פעולה עבור האפליקציה, הכוללות גם אילו אפליקציות פועלות במכשיר שלכם וכיצד ניתן להשתמש בהן על מנת להגדיר את פעולתו של הוירוס. כאמור, החוקרים דיווחו כי האפליקציות הללו לעיתים רשמו משתמשים ללא רצונם למנויים חודשיים יקרים. חוקרי הסייבר אף המשיכו וחישבו את כמות המשתמשים שהורידו את האפליקציות הזדוניות מחנות האפליקציות. מספר ההורדות מוערך במעל ל-101.7 מיליון משתמשים, כך שיש סיכוי לא מבוטל שגם אתם נמצאים בסכנה ואחת מהאפליקציות הללו מותקנת על הסמארטפון שלכם. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא כאן. אנו מפצירים בכם למחוק אותן במידית במידה והן מותקנות על גבי המכשיר הנייד שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully