וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו! זו הסיבה למה כדאי לכם לחשוב שוב לפני שאתם שואלים כבל טעינה לסמארטפון

18.8.2019 / 9:25

שכחתם את הכבל לסמארטפון בבית? כדאי שתחשבו שוב לפני שאתם מבקשים כבל מחבר או בן אדם אקראי. בכנס שנערך בלאס וגאס, הדגים האקר כיצד הוא משתלט על מחשב מרחוק, והכל בגלל שחיבר בין המחשב לאייפון כבל "שעבר טיפול"

כבל USB לייטנינג Lightning מבית אפל. אתר רשמי
כבל USB/אתר רשמי

השנה כבר 2019 ויש לנו כל כך הרבה ממה לחשוש בזירה הטכנולוגית, כנראה יותר מאי פעם. הסמארטפונים שלנו הפכו לחממה של מידע אישי ותמונות פרטיות, כזו שאף אחד לא ירצה לשתף עם גורם עוין. לכן אולי זה כבר לא ישמע כמו סרט מדע בדיוני כשמומחים מזהירים משימוש בכבל הטענה לא מקורי ושלא שלנו. כולנו היינו במצב הזה: סוללת הסמארטפון שלנו מייללת לקצת הטענה, אבל הכבל שלנו נשכח בבית או בעבודה. אמרנו לעצמנו שכנראה אין סכנה בלהשאיל מהאדם שלידנו כבל, אולם בימינו כבר נראה שמדובר יותר באשליה, כך טוענים מומחי הסייבר.

"יש דברים מסוימים שאתה פשוט לא שואל", אמר צ'ארלס הנדרסון, שותף מנהל וראש קבוצת X-Force Red בחברת IBM. "אם הייתם בטיול ונזכרתם לפתע ששכחתם את התחתונים שלכם, אתם לא הייתם מבקשים מזה שיושב לידכם שישאיל לכם זוג. הייתם הולכים לחנות וקונים זוג תחתונים חדש", הוסיף. צ'ארלס מנהל חטיבת האקרים שלקוחות שוכרים על מנת שיפרצו לשירותים שלהם, ובכך הם יכולים לזהות חולשות ופירצות במערכת. מאז שהאקרים מצאו דרך לשתול וירוס גם בכבלי ההטענה של הסמארטפון, המאפשר השתלטות מלאה על מערכת ההפעלה, הצוות והוא מזהירים גם לקוחות מהאיום הפוטנציאלי. הוא אף סיפר כי שלח לכמה לקוחות כבל נגוע בדואר על מנת לבדוק אם הם יחברו אותו למחשב.

בכנס שנערך בוגאס לפני כשבועיים, האקר העונה לשם "MG" הדגים כיצד הוא מחבר אייפוד למחשב מסוג מקבוק, ובאמצעות כתובת ה-IP של הכבל, הוא מצליח לקבל שליטה מלאה על המחשב. עוד הוא הדגים את היכולת של הוירוס לכסות את עקבותיו ולהימחק ללא כל זכר. את הכבלים, אגב, הוא מכר ב-200 דולרים ליחידה. ובעוד שסכנה מהשאלת כבל נשמעת לנו מרוחקת, מה שדי נכון, בשדות התעופה ובקניונים המצב שונה וחמור אף יותר. עמדות ההטענה החדשות לא תמיד מוגנות, וגם אם הן שייכות לחברה מוכרת, האקרים עדיין יכולים להחליף את הכבלים או להתקין מתאם משלהם. לכן חשוב שתהיו ערניים ושימו לב לכבל שאתם מחברים למחשב ולסמארטפונים שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully