וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות למשתמשי אייפון שיבצעו תיקונים במעבדות לא רשמיות

16.8.2019 / 7:19

יש לכם אייפון Xs, Xs Max או Xr ואתם מתכוונים להחליף סוללה בקרוב? כדאי לכם לחשוב שוב לפני שאתם שוקלים ללכת למעבדה לא רשמית. אפל החלה להודיע למשתמשים אם הם משתמשים בסוללות לא מקוריות. בשלב זה, אפל לא מגבילה את הפונקציונליות של המכשיר

חיי סוללה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
ביצעתם את התיקון במעבדה לא רשמית? זו ההודעה שתופיע לכם./צילום מסך, צילום מסך

בחודשים האחרונים דובר על כך שאפל עשויה לחסום סוללות שהותקנו על ידי מעבדות לא מורשות, ובשבוע שעבר זה יצא לפועל: אפל החלה לחסום סמארטפונים שעושים שימוש בסוללות לא מקוריות באייפון Xs, Xs Max ו-XR. מדובר בצעד מבורך וחשוב, שכן הסוללה בסמארטפון הינה המרכיב הרגיש ביותר, שעשוי לגרום להתלקחות הסוללה ובמקרים מסויימים אף למוות. בעבר סמסונג ביטלה את ה-Galaxy Note 7 אחרי פרשת הסוללות המתלקחות, מהלך שהוביל גם לאיסור העלאת הסמארטפון בטיסות ומכירתו בעולם. אפל רוצה לוודא שהצרכנים משתמשים בסוללות מקוריות, ושהן הוחלפו במעבדה רשמית.

כדי להגביל את השימוש בסוללות, אפל תציג הודעה כי האייפון לא מצליח לאשר כי הסוללה מקורית, והמשתמש לא יוכל לקבל מידע על חיי הסוללה. עם זאת אפל לא חוסמת את האייפונים האלו, ומאפשרת למשתמשים להמשיך להשתמש בהם בצורה חופשית, אך כן מעלה את המודעות שמדובר בסוללה לא מקורית. מסיבה לא ברורה, אפל בחרה שלא להגיב לנושא עד לימים האחרונים וכעת פרסמה הבהרה בנושא: "אנחנו לוקחים את בטיחות המשתמשים שלנו בצורה רצינית מאוד, ואנחנו רוצים לוודא שהחלפת הסוללה נעשית בצורה תקינה. ישנם מעל ל-1,800 מרכזי שירות בארצות הברית, כך שיש ללקוחות שלנו גישה למגוון רחב של מעבדות. בשנה שעברה הצגנו פיצ'ר שמעדכן את הלקוח אם הותקנה סוללה לא מקורית. המידע נועד כדי לעזור להגן על המשתמשים שלנו מפגיעות, איכות נמוכה, או סוללות משומשות שיכולות להביא לכשלי בטיחות או בעיות בביצועים. ההתראה לא משפיעה על השימוש באייפון".

אייפון X מפורק. iFixIt, צילום מסך
תעשו לעצמכם טובה: תחליפו את הסוללה רק במעבדה רשמית./צילום מסך, iFixIt

יתרה מכך, החלפת סוללות במעבדה שלא רשמית עשויה לפגוע באיטום הסמארטפון נגד מים ואבק. אם החלפתם סוללה במעבדה לא רשמית, סביר להניח שהאיטום נפגע, וכך רק נזכיר כי בישראל קיימות שתי מעבדות רשמיות לתיקון סוללת האייפון: אידיגיטל שלאחרונה חנכה מעבדה חדשה עם זמני תיקון מהירים ו-DCS, המעבדה הרשמית של אפל בישראל. שתי המעבדות הללו מספקות חלפים מקוריים ונמצאות תחת בדיקות מקיפות ואישורים רבים של אפל. בסמסונג לעומת זאת, תוכלו להחליף סוללה במעבדת סאני, היבואנית הרשמית, עבור שיאומי תוכלו להחליף ב"המילטון", היבואנית הרשמית ו-LG אצל רונלייט. חשוב להחליף סוללות במעבדות רשמיות ולהשקיע עוד כמה עשרות שקלים, שכן הסוללות עלולות להוביל להתלקחות. עוד שילוב מסוכן הינו של סוללה ומטען לא מקוריים. השילוב עשוי להוביל להתלקחות של הסמארטפון תוך כדי טעינה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully