וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם זימון חשוד דרך לוח השנה? הונאה חדשה תוקפת את לוח השנה של גוגל

27.8.2019 / 6:25

שוב - ושוב אנחנו מזהירים מללחוץ על קישורים זדוניים שמתקבלים במייל או בפייסבוק, אך הפעם מדובר בהונאה חדשה שתוקפת ישראלים וגם אם אתם משתמשים מקצועיים, אם לא תבצעו פעולה פשוטה, תהיו חשופים אליה. ההונאה תוקפת את לוח השנה והיא עשויה להציק במיוחד

גוגל קלנדר. Google, אתר רשמי
גוגל קלנדר/אתר רשמי, Google

משתמשים בעולם ובישראל מדווחים על הונאה חדשה שתוקפת את משתמשי האנדרואיד. ההונאה מגיעה דרך לוח השנה, מציקה במיוחד ולללא ביצוע פעולה מיוחדת, כל אחד חשוף אליה. "מזל טוב. כתובת המייל שלך היא הזוכה בתחרות השנתית שלנו! הפרס הוא 3,062 דולרים במזומן", כך מופיע אצל המשתמשים בעולם ובישראל. בניגוד להונאות דרך המייל שלא מציקות במיוחד, כאן ההודעה נמצאת על המסך ועד שתבטלו את האירוע, היא תחסום לכם את המסך. לעיני המשתמש הרגיל זו כנראה תהיה התראת השבוע, שכן היא נשלחה מאפליקציית לוח השנה של גוגל. אפליקציה שבסך הכל מגיעה ממקור אמין ולא כזו שכנראה ניתן לפרוץ או להשפיע עליה בקלות, במיוחד אם הורדה מחנות האפליקציות הרשמית.

מדובר בהונאה גדולה בהרבה ממה שנראה, והיא בקלות יכולה להגיע לכל אחד מאיתנו. גוגל היא מעצמה, וכנראה שלרובנו הגדול, אם לא כבר לכולנו, יש חשבון ג'ימייל שלה. ועם כל חשבון כזה, נכלל גם לוח השנה של החברה, הנוהג להתעדכן באופן אוטומטי על פי זימונים שאנו מקבלים במייל. מדובר באחת התכונות המבורכות ביותר שהשירות מציע, אך כאן ההונאה מנצלת את היתרון המשמעותי של גוגל. הספאמרים והאקרים מצאו דרך לשלוח זימונים המכילים לינקים זדוניים. אותם זימונים פולשים ללוח השנה גם במידה והתכתובת כולה הועברה באופן אוטומטי לספאם.

בבדיקה מהירה של הלינק שסופק בפגישה ניתן לראות שהוא מוביל לאתר רוסי, ושכבר מעל ל-20 אלף איש נפלו קורבן אליו. האתר עלול לכלול פרסומות זדוניות או אפילו לנסות באופן פעיל לגזול מכם את הפרטים האישיים, לרבות פרטי האשראי או חשבון הבנק על מנת לאסוף את כספי הזכייה לכאורה. הזימונים הללו לרוב מגיעים גם בצורה יומית, כך שבכל יום מחדש תקבלו את אותה ההתראה עד שתסמנו אותה כספאם. החדשות הטובות הן שיש דרך להיפטר לחלוטין מהספאם בלוח השנה שלנו.

עוד בוואלה! TECH

תפסיקו לפתוח קבוצות בווטסאפ על כל שטות: כך תשלחו הודעה למספר אנשים במקביל

לכתבה המלאה
ניסיון הונאה בגוגל קלנדר. צילום מסך, צילום מסך
ההונאה החדשה המופצת בגוגל קלנדר/צילום מסך, צילום מסך

כך תסירו את הספאם מלוח השנה

תחילה בטלו את האופן שבו גוגל קובעת את הפגישות שלכם באופן אוטומטי. היכנסו לממשק האינטרנטי של לוח השנה של גוגל ולחצו על גלגל השיניים שבחלקו העליון של המסך ולאחר מכן על "הגדרות". לאחר מכן לחצו בתפריט הצדדי על "Event Settings" ואז מצאו את "Automatically add invitations" ושנו את ההגדרה ל"No, only show invitations to which I have responded". בשלב הבא תרצו ללחוץ בתפריט הצדדי על "Events from Gmail" ולבטל את הסימון המציין "Automatically add events from Gmail to my calendar". באזהרה המופיעה לחצו על כפתור האישור. לבסוף, תרצו ללחוץ על "View options" בתפריט הצדדי על מנת לוודא ש"Show declined events" לא מסומן.

הונאה דרך היומן. צילום מסך, צילום מסך
ההונאה תוקפת כל אחד, גם אם אתם הכי זהירים שיש./צילום מסך, צילום מסך

בסמארטפון התהליך לא שונה במיוחד והוא קל אף יותר מאשר במחשב, אך חשוב שתעשו אותו בשתי הפלטפורמות. פתחו את אפליקציית לוח השנה בסמארטפון שלכם, היכנסו להגדרות ואז לכללי ולאחר מכן וודאו ש"Show declined events" לא מסומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully