וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד האינסטגרם שמשגע את חיילי צה"ל: הכירו את קונפי, מנהל idf_confessions

28.8.2019 / 7:22

עם יותר מ-100 אלף עוקבים, עמוד האינסטגרם "וידויים של חיילי צה"ל", הצליח להיות אחד מהעמודים הפופולריים ביותר בישראל ובעיקר הוויראלים. תפסנו לריאיון את מנהל העמוד שמצד אחד מצליח לקרוע מצחוק ומצד שני משפיע על הצבא לטובה

עמוד האינסטגרם של קונפי, idf_confessions. idf_confessions, צילום מסך
עמוד האינסטגרם של קונפי/צילום מסך, idf_confessions

הצבא של שנת 2019 שונה לחלוטין ממה שהיה לפני עשור ויותר. מעבר לתנאים המשופרים, החיילים חיים בין היתר גם באינסטגרם. מאחורי אחד העמודים הפופולריים ביותר, עומד "קונפי", מנהל העמוד "idf_confessions@" באינסטגרם שכבר הספיק להפוך לכוכב בעולם החיילים עם מעל ל-100 אלף עוקבים וסיפורים שיגרמו למבוגרים לפרץ נוסטלגיה ו"לצעירים" להיקרע מצחוק. מנהל העמוד, או בכינויו קונפי, פתח את העמוד לפני כשנתיים, ולא האמין שהוא בדרך להתחיל טרנד שיהדהד ברחבי האינסטגרם במשך כמה שנים. עמודי הוידויים באינסטגרם כבר הספיקו לצבור מאות אלפי עוקבים בכל תחום - בין אם מדובר בוידויים של עובדי הייטק או של סטודנטים וכמובן וידויי חיילים.

בין הסיפורים שמגיעים לידיו של קונפי, שביקש שלא נחשוף את שמו, ולמעשה גם עוקביו לא יודעים את זהותו האמיתית, ניתן למצוא וידויים על הנושאים הכי בסיסיים בצבא הישראלי. אלא שכמובן הודות לאנונימיות המוחלטת של החיילים בעמוד, תוכלו למצוא גם לא מעט סיפורים לא שגרתיים. בשיחה של וואלה! TECH עם קונפי, הוא שיתף כי הסיפורים המועברים אליו רק ממשיכים להיות "הזויים" יותר ויותר. "תמיד אני שומע על חברים בבסיסים אחרים שעושים כיף וצחוקים בלילה כשנגמר הלו"ז. אני כמובן נתקעתי בבסיס שומם, שהכי קרוב לאקשן היה ערב אחד שקשרנו חוטים בין שתי דלתות של משרדים, דפקנו בדלת וברחנו", נכתב באחד הפרסומים כשעל החתום "ג'ובניק הרפתקן".

View this post on Instagram

אומייגד? #וידוייםשלחיילים

A post shared by IDF Confessions (@idf_confessions) on

העמוד עושה הרבה מעבר ללחשוף את החיילים שמאחורי צה"ל והוא מעניק לו מימד נוסף: הופך אותו לאנושי יותר, עם סיפורים שיעוררו בכל אחד ואחת נוסטלגיה. גם אם חלקם נשמעים רחוקים מאוד ממה שעשיתם בצבא, כנראה שלא תופתעו מהבידור שהם מספקים, במיוחד בדור הטכנולוגי. "תפסתי היום את החיילת שלי בוכה. שאלתי אותה למה והיא אמרה שזה בגלל שיש לה יום הולדת עוד שבוע והיא כבר מרגישה זקנה ולא רלוונטית. היא הולכת להיות בת 20. אני בת 26", נכתב בפרסום אחר כשעל החתום קצינה שהתגייסה אי שם בקיץ 2011. "אני מ"כ טירונים ממש אובססיבי. יש לי 15 חשבונות אינסטגרם מזויפים וכל תחילת מחזור אני עוקב אחרי כל החיילים שלי. כשהשקרנים הקטנים מוציאים גימלים, אני רואה שהם יוצאים למסעדות ולים ומת מקנאה", נכתב כשעל החתום מפקד שהתגייס באוגוסט אשתקד.

הפוסטים כבר זוכים לעשרות אלפי לייקים ומאות תגובות, מה שהפך את העמוד כולו לבין הפופולרים ביותר באינסטגרם הישראלי בכלל ובקרב החיילים בפרט. עוד בעמוד מתפרסמת מדי תמונה היכרות עם החיילים, כל פעם ממקום אחר ברחבי המדינה, וכן גם הסטורי מתוחזק בצורה מאוד מסודרת. החל מספיישל רווקים/רווקות ועד שאלות פתוחות, העמוד תמיד מנסה לתפעל את עוקביו. וכמובן שעם כוח כזה מגיעה גם אחריות גדולה, ובשיחה איתנו, קונפי לא פחד לשתף כמה הוא הופתע מההצלחה הגדולה, ועדיין מופתע.

עוד בוואלה!

קיבלתם זימון חשוד דרך לוח השנה? הונאה חדשה תוקפת את לוח השנה של גוגל

לכתבה המלאה

מה גרם לך לפתוח את העמוד? מה היה הרעיון מאחוריו?

"החברים שלי תמיד אמרו לי שיש לי הומור מיוחד, ושאם אפרסם את עצמי קצת, אוכל לגרום להרבה אנשים לשמוח. אהבתי את הרעיון, אבל גם חששתי מלחשוף את עצמי. יש בזה משהו שאני לא ממש מתחבר אליו באופן אישי. זה לא שחשבתי שעם בדיחה או שתיים אהפוך לסלב עולמי, אלא פשוט הניסיון עצמו להתפרסם ולשווק את עצמי לא דיבר אלי כל כך. זה בעצם היה הגרעין לרעיון של "קונפי" - להיות כמו הבאטמן של הצחוקים".

ציפית להצלחה כל כך גדולה?

"ממש לא. הייתי בטוח שזה יהיה עמוד בוטיק כזה עם קבוצת עוקבים מצומצמת שתאהב את התכנים. איכשהו השטויות שלי דיברו לקהל גדול יותר ממה שחשבתי. אנשים שתומכים בערכים שלי, לדוגמה איסור ערבוב קטשופ ומיונז".

העמוד זה עיקר העיסוק שלך ביומיום?

"לא. לצערי אני במצב שהעמוד לוקח לי רק חלק מהזמן היומי. העובדה הזאת דווקא לא מהווה מכשול, כי העוקבים עצמם גם מבינים שלקונפי יש לפעמים אילוצים ולוחות זמנים, וגם הוא, כמו כל אחד אחר, חי חיי יומיום פשוטים ונורמטיביים".

View this post on Instagram

אוי ואבוי? #וידוייםשלחיילים

A post shared by IDF Confessions (@idf_confessions) on

אתה חושב שהעוקבים הפכו כבר לסוג של קהילה?

"אני חושב שהעוקבים שלי ואני הפכנו לחברים הכי טובים. מאלה שמציקים אחד לשני ועושים שטויות וצחוקים כל הזמן. אחד הדברים שאני הכי אוהב זה לשגע אותם. הפעם הראשונה שהבנתי את זה ממש היה באתגר "ליל הבהלות הראשון", כשביקשתי מהעוקבים להפחיד את חברים שלהם. פשוט ישבתי עם הטלפון חצי לילה ומתתי מצחוק מדברים ששלחו לי. שם הבנתי לראשונה שאנחנו באותו ראש. לאחר מכן הפקתי מסיבה לעוקבי העמוד. אלה היו שלושה שבועות מלחיצים ביותר כי מעולם לא עשיתי דבר כזה לפני כן. למסיבה הגיעו 2,000 עוקבים מהעמוד והיה שם קרנבל שלם. גם אני הסתובבתי ביניהם ואפילו השגתי מספר", ענה בצחוק.

איך אתה מתקשר עם העוקבים?

"בעיקר דרך הסטורי. יש איזו שמועה שאני מסנן בהודעות הפרטיות, אבל זה ממש לא נכון. אני תמיד עונה לכולם".

מה התגובות שאתה מקבל והאם הן שונות מאלו שקיבלת כשהעמוד הוקם?

"המון תגובות חמות מהעוקבים. לאחרונה, בגלל הגודל של העמוד והכוח שצברנו, מגיעות אלי גם הרבה בקשות עזרה - אנשים עם בעיות בצבא, בעיות בחיים וכדומה, ואני משתדל לעזור למי שאני יכול. באופן כללי, הקשר עם העוקבים והתגובות תמיד היו חיוביות. האג'נדה שלי בעמוד, בניגוד לעמודי בידור אחרים, זה שאם קורה משהו בחוץ אז צריך להתייחס, לדוגמת מחאת האתיופים, מקרה האונס של הילדה בת ה-7 ומקרים דומים. דווקא במקומות האלה, איפה שיש מחלוקות לגבי הדעות השונות, והשיח יכול להידרדר בקלות, יש כבוד הדדי בין העוקבים והתגובות תמיד מגיעות ממקום של לדבר ולהסביר, ולא לקלל ולריב.

אני חושב שאם יש פעולה כלשהי שמקבלת הכי הרבה תגובות חיוביות, ממש ברמת הקונצנזוס, זה חסימת עוקבים שטרם התגייסו. שם תמיד התגובות חמות ביותר ומעודדות שנותנות לי כוח להמשיך ו'לצוד' את המלש"בים הקטנים".

אם אתה יכול לחלוק, מה הסיפור הכי הזוי שנשלח אליך?

"נשלחו לי כל כך הרבה סיפורים הזויים שרק השאלה הזאת יכולה למלא כתבה שלמה. אחד מההזויים שאני זוכר זה עוקב שבא מבית עשיר ומפונק והחליט לשים מלפפון מקולף במימיות שלו לפני שמירות כדי להוסיף טעם למים, כמו במסעדות יוקרה. איזה 'פלופ'".

View this post on Instagram

ענק? #וידוייםשלחיילים

A post shared by IDF Confessions (@idf_confessions) on

View this post on Instagram

הופסלך? #וידוייםשלחיילים

A post shared by IDF Confessions (@idf_confessions) on

View this post on Instagram

איזה מלך? #וידוייםשלחיילים

A post shared by IDF Confessions (@idf_confessions) on

View this post on Instagram

משחק משונה? #וידוייםשלחיילים

A post shared by IDF Confessions (@idf_confessions) on

View this post on Instagram

בצה? #וידוייםשלחיילים

A post shared by IDF Confessions (@idf_confessions) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully