וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא כנראה על המכשיר שלכם: הסירו מיד את אפליקציית Security Master!

22.9.2019 / 8:25

כמעט חודש לאחר שאפליקציית CamScanner נמצאה כבעלת קוד זדוני, נחשפו ארבע אפליקציות נוספות עם מעל ל-500 מיליון הורדות, שהפיצו פרסומות גם בזמן שפעלו ברקע. ועל אף שהן עדיין מוצעות להורדה בחנות של גוגל, מומלץ שתסירו אותן מיד מהסמארטפון!

Security Master - Antivirus, VPN, AppLock, Booster לוגו. צילום מסך
אפליקציית Security Master/צילום מסך

אם אחת מהאפליקציות: HotSpotVPN, Free VPN Master, Secure VPN או Security Master - Antivirus, VPN, AppLock, Booster נמצאת על המכשיר שלכם, הסירו אותה מיד! רק כחודש לאחר שהתבשרנו על חבילות הפרסום הזדוניות באפליקציית CamScanner, נמצאה פרצת אבטחה נוספת באפליקציות שהורדו מעל לחצי מיליארד פעמים. ולעומת קאם סקנר, שהציעה שירותי סריקה לתמונות ומסמכים, האפליקציות הללו הן למעשה תוכנות אנטי וירוס ו-VPN שנועדו להגן על המשתמש מפני אותם הדברים שהיא סיכנה אותו. האפליקציות, שמקורן בסין, מדינה הידועה במעקב התמידי שלה, מילאו את מכשירי המשתמשים בפרסומות זדוניות גם בזמן שפעלו ברקע, על גבי מסך הבית.

"מפתחי האפליקציות משתמשים בשיטה הזאת, משום שבכל פעם שאתם לוחצים על הפרסומת הקופצת בטעות, הם זוכים לרווח כספי. ומאחר שאפליקציות האבטחה נהפכו לפופולריות במיוחד, להציג פרסומות גם מחוץ לאפליקציה, זו דרך מצוינת עבור המפתחים להרוויח כסף בצורה מהירה", אמר אנדי מייקל, חוקר האבטחה הפרטי מניו זילנד שמצא את הפירצה. הפריצה אמנם חשפה מכשירי אנדרואיד בלבד, אך ניתן לשער שהיא עלולה להשפיע גם על מכשירים נוספים. בחנות הפליי של גוגל יש לא מעט אפליקציות שעדיין כוללות בעיות אבטחה חמורות, ועל אף המאמצים של החברה להילחם בכך, הבעיה מסרבת להיעלם. האפליקציות שהתגלו הציגו בעיקר פרסומות בתוך הסמארטפון גם בזמן שכלל לא היו אמורות לפעול.

עוד בנושא

היא כנראה על המכשיר שלכם: הסירו מיד את אפליקציית CamScanner!

לכתבה המלאה

אפליקציית Security Master למשל הורדה מעל ל-500 מיליון פעמים וכוללת כ-24.8 מיליון ביקורות, ברובן חיוביות, בעמוד שלה בחנות האפליקציות. ובשונה מדרך הפעולה של גוגל בעבר, האפליקציה עדיין זמינה להורדה דרך החנות, נכון לזמן כתיבת הכתבה. חשוב לציין שוב שמדובר באפליקציות VPN ואנטי וירוס שמקורן בסין והונג קונג, מדינות בהן האזרחים נאלצים להסתמך לא מעט על שירותיהן על מנת לקבל גישה לרשתות החברתיות ולאתרים שהממשלה חוסמת. ובמקום להציע את ההגנה שהן מבטיחות, על פי המחקר נראה שהן גורמות ליותר נזק מאשר תועלת. היכולת להציג פרסומות על גבי המסך בכל רגע נתון, גם כשהאפליקציה אינה פועלת, לבדה, עלולה להפחית באופן משמעותי את חיי הסוללה ולגרום להאטה ניכרת בביצועי הסמארטפון שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully