וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתנה רבה: אמזון נכנסת לישראל בצורה רשמית

22.9.2019 / 19:58

בלי הודעה מוקדמת, אמזון השיקה הערב (ראשון) את הפעילות הרשמית והראשונה בישראל. בשלב זה אמזון לא תפעיל מחסנים בתוך ישראל, אך כן תאפשר למוכרים מקומיים להשתמש בשירות בגבולות ישראל

אמזון. ShutterStock
אמזון משיקה את הפעילות בישראל./ShutterStock

אמזון השיקה הערב (ראשון) באופן רשמי את הפעילות בישראל. אחרי חרושת שמועות והדלפות, נראה כי אמזון ביצעה את דריסת הרגל הראשונה בישראל, כשבהמשך היא צפויה להפעיל מחסן ושירותים לוגיסטים בעזרת דואר ישראל. עם זאת, חשוב לקרר את ההתלהבות מאחר ולא מדובר באמזון, מי שאחראית ללוגיסטיקה הפרפקציוניסטית שכוללת משלוחים תוך 24 שעות ושירות לקוחות מצטיין. בשלב זה המשתמשים הישראלים שיגלשו לאמזון, יקבלו הצעה לרכוש מהמשווקים המקומיים כמו: דינמיקה, ניופאן, נינטנדו, ברימאג, אדיקה, נעמן ועוד.

כל תהליך ההשקה התבצע בצורה שקטה לגמרי, בלי חגיגות או פרסומים ברשתות החברתיות. למעשה, רק הגולשים הישראלים שנכנסו לאמזון החל משעות הערב, גילה את השינוי הקטן שהוסיפה אמזון: עמודה עם משווקים מקומיים. בתחום האלקטרוניקה ניתן למצוא את דינמיקה שהודיע מוקדם יותר היום כי תציע את מוצריה באמזון, 019 מובייל שמוכרת אביזרי סלולר, ברימאג שמשווקת את Beko, נינטנדו שהשיקה פעילות ראשונה בישראל לפני מספר חודשים, ניופאן אאוטלט שמשווקת בין היתר את Bose ואלקטרה. בתחום הלבוש ניתן למצוא את אדיקה, סורס, סטייל ריבר, זוהרה ועוד.

אמזון בישראל. צילום מסך, צילום מסך
אמזון בישראל, כמעט./צילום מסך, צילום מסך

זהירות: יעלה לכם יותר לרכוש באמזון ישראל

באופן תמוה, האתר עלה באנגלית, אף על פי שדווח כי אמזון תשיק את הפעילות בישראל ותחנוך אתר חדש בעברית, לרבות סיומת ישראלית. אך מבדיקה קצרה שביצענו, נראה כי המחירים מוצגים בדולרים, מה שעשוי לעלות לכם הרבה כסף. כך למעשה, אם תרכשו מוצרים באמזון בדולרים, תחוייבו בעמלת המרה של אחוז ועד לכמעט 3 אחוזים, תלוי בכרטיס אשראי שבו אתם מחזיקים. אם תרכשו את המוצרים בשקלים, אמזון תחייב אתכם לפי שער ההמרה שלה שגבוה בצורה משמעותית מהשער היציג. עוד נראה כי מדיניות המשלוחים משתנה בין החנויות, כשדינמיקה ואדיקה למשל, מציעות משלוחים חינם, בעוד שחנויות אחרות גובות תשלום של עד חמישה דולרים על המשלוח.

אמזון ידועה כאחת מהחנויות המקוונות הגדולות בעולם. כך גם המחירים בהתאם, ובאמצעות אמזון ניתן לחסוך מאות עד אלפי שקלים. עם זאת, מדובר בהיצע משווקים די מצומצם, כך שהתחרות עדיין לא הגיעה אל אמזון בישראל. עוד אמזון לא תפעיל את מערך השילוח שבו היא כל כך מתגאה: משלוח מהיום למחר, או אפילו בתוך שעתיים. על המשלוחים יהיו אחראים בשלב זה המשווקים, ומאוחר יותר גם דואר ישראל. אמזון טרם חנכה מחסן ייעודי, כך שבינתיים המשלוחים יתבצעו על ידי המשווקים עצמם. עם זאת אמזון הודיעה למשווקים כי הזמן המרבי למשלוחים יעמוד על חמישה ימים בלבד. בהמשך, אמזון צפויה לחבור אל דואר ישראל, ולספק שירות משלוחים מהיר יותר. עוד על מדיניות ההחזרות והזיכויים יהיו אחראים המשווקים, כך שגם כאן אמזון לא באמת פועלת. למעשה, אמזון פשוט העניקה מדף באתר לחברות הישראליות, כשכל חברה אחראית בעצמה על השירות, המשלוחים והמחירים.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully