וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה מסחררת: בדקנו את הקנוסלה נינטנדו סוויץ' לייט

13.10.2019 / 8:05

עמית לגו עלה על טיסה של 14 שעות כדי להתנתק מהאינטרנט ולבדוק את קונסולת נינטנדו סוויץ' לייט. הקונסולה שהושקה לאחרונה בישראל ובמקביל להשקה העולמית, מביאה בשורה במחיר, שעומד על 949 שקלים ביבוא רשמי. אז האם עמדה במבחן?

נינטנדו סוויץ' לייט. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנינטנדו סוויץ' לייט/מערכת וואלה!, עמית לגו

הכל התחיל בקונסולת הגיימבוי המיתולוגית, שלעתיד תהפוך לאייקון של הקונסולות הניידות. 30 שנה לאחר מכן, נינטנדו עדיין מסרבת לזנוח את הטריטוריה הזו וממשיכה להיות המובילה הבלתי מעורערת בתחום. אני זוכר את ההתלהבות הראשונה שלי מהנינטנדו DS, ולאחר מכן מקונסולת ה-PSP של סוני, ואז מה-PS Vita, ה-3DS ואפילו ה-Xperia Play שהיה מבין הסמארטפונים הראשונים שאי פעם קיבלתי לביקורת ככתב טכנולוגיה. כולם הצטיינו בתחומם והביאו לשולחן דבר שמייחד אותם מהשאר, אולם על אף הצטרפות Nvidia וחברות נוספות לתחרות, הכתר נותר על ראשה של היצרנית היפנית.

ב-2017 נינטנדו הציגה לעולם את קונסולת הסוויץ' ומאז פני השטח השתנו לחלוטין. לאט לאט צברה נינטנדו נתח שוק משמעותי בעולם הקונסולות, וזאת על אף היותה שונה לחלוטין מאקסבוקס ופלייסטיישן תוך כדי הקירבה אליהם במחיר. ההצלחה הייתה כל כך מסחררת, שיותר ויותר חברות החלו בפיתוח משחקים לסוויץ' ולהרחיב מדי חודש את הספריה הכבר גדולה של משחקים שיש לה להציע, הודות לנינטנדו כמובן. עוד החברה היפנית הספיקה השנה לפתוח גם נציגות ישראלית רשמית, ולצד תמיכה בעברית ומחירים שזהים לאירופה, היא גם מציעה אחריות מלאה כאן בישראל. לפני כמה חודשים, החברה הציגה את הסוויץ' לייט, שדומה ברובה לקונסולת המקור, אולם אינה מציעה חיבור לטלוויזיה, ובמקום היא ניידת לחלוטין. את הקונסולה זכינו לקבל במדינת ישראל ממש בתאריך ההשקה העולמי, מה שמראה את חשיבות ישראל בעיניי נינטנדו. האם היא מצליחה לשחזר את הקסם של הקונסולה המקורית? יצאתי לטיסה באורך 14 שעות כדי לבדוק.

הקונסולה הכי חמודה שתמצאו

קשה שלא להתאהב בסוויץ' לייט מהרגע הראשון. היא קטנה, קומפקטית, מעוצבת מעולה ונראית בדיוק כמו שקוסנולה כזו צריכה להיראות, בלי תחכומים מיותרים. כמו כן, הודות לגודל שלה, היא גם כנראה הקוסנולה הטובה ביותר לקחת איתכם לטיולים ארוכים. היא תיכנס בקלות לכל תיק, ותוספת המשקל כלל לא תפריע לכם. תחשבו על זה כמו לסחוב זוג סמארטפונים נוספים בתיק. עוד נינטנדו מציעה את הקונסולה במגוון רחב של צבעים כמו טורקיז וצהוב. אני קיבלתי את הדגם האפור והוא פשוט יפיפה.

נינטנדו סוויץ' לייט. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנינטנדו סוויץ' לייט/מערכת וואלה!, עמית לגו

השילוב של החומרים, ובייחוד השימוש בצבע מט תורמים הרבה על מנת לגרום לקונסולה להרגיש יותר עמידה ואיכותית, אפילו בהשוואה לסוויץ' המקורי, שכן פה יש הרבה פחות חלקים נשלפים (כמו הג'ויסטיקים). גם לעומת קונסולות ניידות אחרות, כמו האנבידיה שילד או הפי אס ויטה לדוגמה, מדובר בעיצוב מעודן ומשויף בהרבה, ששם את נינטנדו ללא עוררין בראש הרשימה. הקימורים, מיקום הכפתורים והניצול המצוין של השטח בפריסתם - כל זאת רק תורם ומוסיף לנוחות, במיוחד בשימוש בה לאורך זמן.

נוסף על כך, הודות לעיצוב המוקטן תמצאו כאן גם מסך מוקטן, 5.5 אינץ' בלבד לעומת מסך ה-6.2 אינץ' שבסוויץ' המקורי. עם רזולוצייה זהה של 720P בלבד, אולם בשונה מסמארטפון, כאן בקונסולה, הירידה באיכות הרבה פחות מורגשת. ובכנות, גם לאורך שעות ארוכות של משחק במשחק החדש של זלדה, לא הרגשתי שאני מוותר כאן על משהו בחוויה הכוללת. וגם בהשוואה לקונסולה המקורית, המסך בהיר מאוד עם טווח צבעים עשיר ורחב, והמסגרת שלו אפילו דקה יותר מזו של אחיה הגדול.

נינטנדו סוויץ' לייט. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנינטנדו סוויץ' לייט/מערכת וואלה!, עמית לגו

כל המשחקים שבעולם

מאז השקת הקונסולה, נראה שאין רגע דל עבור החברה ונינטנדו פעלה נמרצות בשיפור איכות השירותים שהיא מציעה לבעלי הקונסולות. כך למשל, חנות המשחקים הכפילה את עצמה מספר פעמים רק בשנה האחרונה, בעיקר הודות העידוד החוזר של נינטנדו כלפי מפתחי המשחקים. זו כנראה הקונסולה הטובה ביותר למשחקי אינדי, שנייה רק למחשב, אבל ההשוואה הזאת תהיה כמובן לא הוגנת. החל מזלדה החדש ועד לכותרי מריו - חווית המשחק בסוויץ' לייט הייתה מדהימה ומהנה. לא הרגשתי לרגע בעיה בביצועים, איטיות כלשהי או כל דבר דומה. זו גם הקונסולה היחידה שגרמה לי לשחק בפורטנייט.

תהיתי מה הדרך הטובה ביותר לבדוק את הקונסולה הזו לאורך זמן, ולכן החלטתי לקחת אותה איתי לטיול שעשיתי לכבוד החגים. הטיסה הארוכה לא הרגישה כל כך נוראית עם הסוויץ' לייט. תוך שניות ספורות הוצאתי אותו מהתיק, חיברתי אליו אוזניות אלחוטיות (יש אופציה לחבר גם אוזניות רגילות עם חוט) והפעלתי את הזלדה החדש. רק אחרי כארבע וחצי שעות, הקונסולה דרשה ממני חיבור למטען, ובמזל, היא מנצלת חיבור טייפ סי רגיל להטענה, כך שהסוללה הניידת שלי הצליחה לספק עוד כמה שעות של משחק.

עוד בוואלה!

חוזרים ללימודים: שלושה מחשבים ניידים מומלצים עד 3,000 שקלים

לכתבה המלאה
נינטנדו סוויץ' לייט. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנינטנדו סוויץ' לייט/מערכת וואלה!, עמית לגו

עוד הקונסולה כוללת ג'יירוסקופ, כך שבמשחקים כמו מריו קארט יכולתי בקלות לנווט באמצעות הזזת הקונסולה. גם מורטל קומבט 11, משחק המכות המוכר בגרסתו האחרונה, רץ באופן מושלם על הסוויץ' לייט וסופר מריו מייקר לא שונה. אלו רק כמה כותרים, כאמור, מתוך ספריה עצומה שהחנות של נינטנדו מציעה, כזו שניתן להיאבד בה במשך שעות - וזה בדיוק מה שאני מחפש בקונסולה כזו. ובכנות, התלונה היחידה שאני יכול לחשוב עליה זו קרבת הכפתורים אחד לשני ולוח הדי פאד (d-pad) שהצטמק קצת יחד עם שאר הכפתורים בהשוואה לקונסולת הסוויץ' המקורית. למרות זאת, אחרי כמה שעות של שימוש, מתרגלים מהר מאוד לכפתורים וזו במהירות הופכת לתלונה זניחה.

השורה התחתונה

שיחקתי ב-PSP, בנינטנדו 3DS, ב-PS Vita וכמובן בקונסולת הסוויץ' המקורית שגרמה לי להתאהב מחדש בכל מה שיש לנינטנדו להציע. הסוויץ' לייט היא בסך הכל גרסה קטנה יותר וניידת בלבד של הקונסולה המקורית לצד כמה שנמוכים חומרתיים קטנים ככל האפשר, והתוצאה פשוט מצוינת, ומבליטה את הניסיון הרב של היצרנית היפנית בתחום. מדובר כנראה בקונסולה החמודה ביותר שתמצאו בשוק, עם עיצוב קומפקטי וקל שיהפוך אותה לחברה הכי טובה שלכם בנסיעות ארוכות או בטיסות לחו"ל, וגם כדי להימרח בבית על הספה.

עם זאת, עדיין מדובר בפשרה, משום שכמובן, לא ניתן לחבר את הקונסולה לטלוויזיה או להשתמש בג'ויסטיקים כדי לשחק עם חברים נוספים. כל זאת תאלצו לעשות דרך הרשת האלחוטית בלבד. שוב, מדובר בקונסולה ניידת לחלוטין שמציעה את העולם הרחב של נינטנדו למי שעדיין לא מוכן להשקיע כל כך הרבה בחומרה עצמה. זו לחלוטין הקונסולה הניידת הטובה ביותר בשוק כיום, ויש לה הרבה מה ללמד את שאר החברות בכל הנוגע לשיוף המוצר ולהבאתו לידי הלקוח בצורה מושלמת כמעט לחלוטין. המחיר אגב, כ-949 שקלים ביבוא רשמי עם אחריות של תור גיימינג, נציגת נינטנדו בישראל. הקונסולה זמינה בשלושה צבעים: צהוב, טורקיז ואפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully