וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון? הכפתור שיחסוך לכם 30 אחוזי סוללה

24.10.2019 / 6:25

בגרסה האחרונה שהוציאה אפל לפני חודש (iOS 13), השיקה מצב חדש "מצב לילה", על פניו, נראה שהמצב נועד כדי לעזור לעיניים להתרגל לתאורה במהלך הלילה, אך נראה כי המצב לילה מביא הרבה יותר ממה שחשבנו: חיסכון בסוללה. כך תפעילו אותו באייפון שלכם

עכשיו זה רשמי: מצב החושך החדש באייפון יוסיף לכם עד 30 אחוז נוספים לחיי הסוללה - וזה מאוד משמעותי. מערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 13, הגיעה בשבועות האחרונים לידי המשתמשים, ואיתה הגיע גם מצב החושך שכולם חיכו לו. אותו מצב חושך נועד בעיקר כדי להפוך את האייפון לנוח יותר לשימוש כשתנאי התאורה בחדר הם חשוכים. דבר שעד אותו רגע היה ניתן לעשות באמצעות בהירות אוטומטית, אבל כמובן מדובר בשכבה נוספת של החשכה שמסייעת באופן משמעותי לנוחות הצפייה במסך. עם זאת, יתרון נוסף, ואולי המשמעותי ביותר, נמצא על ידי היוטיובר PhoneBuff.

לאחר בדיקה מעמיקה של התכונה החדשה וביצוע כמה ניסויים, גילה היוטיובר כי המצב החשוך בממשק של אפל משפר באופן משמעותי את אורך חיי הסוללה של האייפונים. כדי לבצע את הבדיקה, הוא השתמש בזרועות של רובוט על מנת לבצע פעולות פשוטות, כשבצד אחד היה האייפון Xs במצב אור ואילו בצד השני היה אייפון עם מצב החושך החדש בפעולה. בין הפעולות שהוא ביצוע בניסוי היה ניווט בגוגל מפות, צפייה בסרטוני יוטיוב, וכן קריאה ושליחה של הודעות טקסט. לאחר שעתיים בלבד, סוללתו של האייפון במצב החשוך הייתה על 88 אחוזים ואילו סוללתו של האייפון השני עמדה על 83 אחוזים. לאחר ארבע שעות סוללות המכשירים עמדו על 72 אחוזים ו-57 אחוזים, בהתאמה.

נגישות אייפון מצב חושך dark mode. אפל, אתר רשמי
מצב החושך באייפון/אתר רשמי, אפל

חשוב לציין בשלב הזה שהתוצאות יכולות להיות שונות עבור מכשירים שונים. חיי הסוללה ישתנו בהתאם לבהירות המסך, דגם האייפון, האפליקציות בהן נעשה שימוש, מצב הסוללה של הטלפון ועוד. במילים אחרות, רק בגלל שבמבחן הספציפי הזה התגלה שיפור בחיי הסוללה, אין זו הבטחה שהמצב יהיה דומה עם מכשיר האייפון שלכם. יתרה מכך, כנראה ששיפור משמעותי יראו יותר משתמשי האייפון X, Xs והאייפון 11, שכן להם יש מסכי OLED. הסיבה לכך היא שבמסכי OLED, כל פיקסל מואר בנפרד, כך שאם המכשיר מציג תמונה שחורה, חלקים גדולים מהמסך יהיו כבויים לחלוטין. לכן, צפוי שבעלי מכשירים כמו האייפון 8 או ה-Xr לא יראו את אותו שיפור.

כך תפעילו את מצב החושך

תחילה תרצו לבדוק שאתם מעודכנים לגרסה האחרונה ביותר של iOS. גרסה 13 ומעלה ליתר דיוק, שכן התכונה תהיה זמינה רק החל מהגרסה הזו. כדי לעשות זאת, היכנסו להגדרות > כללי > עדכון תוכנה. במידה ואתם לא משתמשים ב-iOS 13, תוכלו לעדכן לגרסה החדשה במסך הזה. לאחר שעשיתם זאת, היכנסו שוב לאפליקציית ההגדרות ולחצו על מסך ובהירות. במסך החדש, מצאו את מצב החושך או "Dark Mode" במידה ואתם משתמשים בממשק באנגלית. תוכלו להפעיל את מצב החושך באופן תמידי, או אחרת, לעשות זאת באופן אוטומטי בהתאם לשעת היום, כך שהוא יופעל אוטומטית רק בשעות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully