וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים באייפון? מסתבר שפייסבוק השתמשה בחשאי במצלמה שלכם

13.11.2019 / 10:25

באג או פיצ'ר? משתמש גילה כי בעת שהשתמש בפייסבוק וגלל בפיד, המצלמה באייפון התחילה לעבוד. המשתמש דיווח כי ביצע בדיקה בחמישה אייפונים, שלטענתו בכולם פייסבוק הפעילה את המצלמה ללא ידיעת המשתמש. לדברי פייסבוק, מדובר בבאג שמשפיע על אייפונים בגרסה האחרונה

אוקי בומר/.

בסרטון: הסבר על המשפט החדש "אוקי בומר"

משתמשים באפליקציית פייסבוק לאייפון? יש סיכוי גבוה מאוד שהיא משתמשת במצלמה של הסמארטפון שלכם בזמן שאתם גוללים בפיד, גם ללא ידיעתכם. הדיווח החדש הגיע בעקבות הציוץ של המשתמש ג'ושועה מדוקס בחשבון הטוויטר שלו. מדוקס הבחין שמצלמת האייפון פועלת בזמן שהוא משתמש בפייסבוק. בצילומים ששיתף ברשת ניתן לראות את המצלמה פועלת בזמן שהוא גולל בפיד. כמובן שזה העלה את החשד, ולאחר בדיקה מעמיקה, נראה שמדובר בבאג בעדכון האחרון של האפליקציה ל-iOS לדברי פייסבוק.

האפליקציה של פייסבוק, הן לאייפון והן לאנדרואיד, מציעות פרסום תמונות ישירות על ידי צילום מהאפליקציה. בעת ההתקנה ולאחר ההפעלה הראשונית, האפליקציה מבקשת גישה למצלמה של המכשיר. עם זאת, נראה כי בעדכון האחרון היא לוקחת את ההרשאה הזו צעד קדימה ומפעילה את המצלמה ללא ידיעת המשתמש. בסרטון שמדוקס פרסם בעמוד הטוויטר שלו, ניתן לראות זאת בבירור. עוד מדוקס בדק את התאוריה בחמישה אייפונים שונים המריצים את הגרסה האחרונה ביותר של iOS על מנת לוודא את "הפיצ'ר", וגילה כי בכל האייפונים המצלמה פועלת ללא ידיעת המשתמש.

יושב הראש ומנכ"ל החברה והרשת החברתית פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדה בקונגרס האמריקני בנוגע לפרויקט מטבע ה"ליברה" הוירטואלי. רויטרס
יושב הראש ומנכ"ל החברה והרשת החברתית פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדה בקונגרס האמריקני/רויטרס

חרף הבדיקות השונות, מדוקס הודה כי טרם הצליח לשחזר את התקלה עם מכשירים בגרסת ה-iOS הקודמת. "אני חייב לציין שאייפונים המריצים את iOS 12 לא מראים את מסך המצלמה (אני לא אומר שהיא עדיין לא בשימוש)", אמר מדוקס בחשבון הטוויטר שלו. עוד נראה שבמידה ולא אפשרתם לפייסבוק גישה למצלמה של האייפון שלכם, מערכת ההפעלה של אפל חוסמת כל ניסיון לגשת אליה. אם עקבתם אחרי החדשות על פייסבוק בשנים האחרונות, לבטח שמעתם על פרשיות כמו "קיימברידג' אנליטיקה", בה נחשפו פרטיהם של עשרות מיליוני משתמשי פייסבוק, והיא רחוקה מלהיות היחידה בכאלו דומות התוקפות את מנגנון הפרטיות של החברה. לכן, התקלה הזו באפליקציה עלולה לסכן באופן פונציאלי את פרטיותם של מיליוני משתמשים.

גיא רוזן, סמנכ"ל היושרה של פייסבוק, הבטיח כי פייסבוק פועלת לתיקון הבאג וצייץ בתגובה: "לאחרונה גילינו שהאפליקציה באייפון פועלת בצורה לא תקינה. בעדכון לתיקון הבאג ששחררנו בשבוע שעבר הצגנו בטעות באג חדש, בה הופעל בטעות מסך הצילום באפליקציה כשהמשתמש ניסה לפתוח תמונה. אין לנו שום הוכחות כי תמונות או סרטונים הועלו לרשת החברתית כתוצאה מהבאג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully