וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתמשתם ב-FaceApp? ה-FBI קובע: האפליקציה "כלי ריגול פוטנציאלי"

3.12.2019 / 10:38

"כל אפליקציה שפותחה ברוסיה מהווה איום ביטחוני פוטנציאלי", כך קובע ה-FBI, הבולשת הפדרלית של ארצות הברית, בדיון בבית משפט אמריקאי בנושא FaceApp. הסכנה העיקרית: החוק הרוסי המחייב חברות להעניק לממשל גישה למאגרי הנתונים

רויטרס

בסרטון: הצהרתו של רוברט מולר בנוגע לטראמפ ורוסיה

לפני מספר חודשים אפליקציית FaceApp עלתה לכותרות כשאפשרה לקבל "הצצה" לכיצד תראו בעוד כמה עשרות שנים. בימים הראשונים שעלתה לכותרות, דיווחנו כי מפתחי האפליקציה מאחורי האפליקציה עומדת חברה רוסית, וכידוע, החוק הרוסי מחייב חברות פרטיות וציבוריות, לאפשר לממשל גישה למאגרי נתונים. כעת סוכנות הידיעות רויטרס מפרסמת כי ה-FBI, הבולשת הפדרלית של ארצות הברית, דיווחה כי כל אפליקציה שפותחה ברוסיה, מהווה "איום ביטחוני פוטנציאלי", כך היא מסרה בדיון בבית המשפט האמריקאי בנושא אפליקציית FaceApp.

לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020, ה-FBI הזהיר את המועמדים מפני השימוש באפליקציה זו, כמו כן, גם הסנאטר צ'אק שומר, מנהיע הסיעה הדמוקרטית בסנאט, קרא ל-FBI לבצע ביקורת ביטחונית לאומית. עוד הבהירו כי אין שום עדות לכך ש-FaceApp מספקת נתוני משתמשים לממשלת רוסיה, אולם, ה-FBI מסר כי היכולת של מוסקבה לגשת ליישומי תקשורת בצורה ישירה דרך האינטרנט, הופכים כל אפליקציה שנבנתה שם למסוכנת. "שירותי הביון של רוסיה שומרים על יכולות סייבר התקפיות חזקות", אמר ה-FBI והוסיף "הם מסוגלים על פי חוקים מקומיים לגשת מרחוק לכל התקשורת והשרתים ברשתות רוסיות מבלי להגיש בקשה לספקיות האינטרנט".

עוד בוואלה!

העדכון החדש של ווטסאפ ישנה את הדרך שבה אתם מבצעים שיחות באפליקציה

לכתבה המלאה
טראמפ face app. צילום מסך, צילום מסך
״מסוגלים על פי חוקים מקומיים לגשת מרחוק לכל התקשורת והשרתים ברשתות רוסיות מבלי להגיש בקשה לספקיות האינטרנט״./צילום מסך, צילום מסך

האפליקציה הושקה בשנת 2017 והצליחה לעלות לכותרות מספר פעמים. האפליקציה פותחה על ידי Wireless Lab, חברה שבסיסה בסנט פטרסבורג. יורסלב גונצ'רוב, מנכ"ל החברה, היה בעבר בכיר ביאנדקס, הידועה כ"גוגל הרוסית". החברה מצידה, הכחישה כי היא תמכור או תשתף את נתוני המשתמשים עם צד שלישי, והוסיפה כי נתוני המשתמשים לא מועברים לרוסיה, ורוב התמונות נמחקות מהשרתים בתוך 48 שעות.

המוערבות הרוסית ביישומי החברות המקומיות עולה שלב, כשלפני מספר ימים דיווחנו כי יאנדקס הסכימה לשתף פעולה עם הקרמלין. החברה שמפעילה בין היתר את שירות המוניות "יאנגו" ויאנדקס מיוזיק, ואף מפעילה מרכז פיתוח מקומי בישראל. חברת יאנדקס, ענקית החיפוש הרוסית, הסכימה לשתף פעולה עם הממשל ברוסיה ותעניק וטו בהחלטות מפתח של החברה - כמו אבטחת המידע האישי. הארגון מחדש בחברה התבצע באמצעות "מניית זהב", לקבוצת PIF (קרן אינטרסים ציבורית), שתגן על האינטרסים של המדינה, ועשויה להגדיל את פיקוחו של הקרמלין על יאנדקס, חברת האינטרנט הגדולה ברוסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפליקציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully