וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידעתם? הלפטופ שלכם שורץ חיידקים - וזו הדרך הנכונה לנקות אותו

23.12.2019 / 0:23

ניסוי כיתתי הוכיח עד כמה המחשבים הניידים שלנו מטונפים. ממהרים להשפריץ מספריי ניקוי החלונות שלכם על המסך? כדאי שתלמדו קודם איך כדאי לנקות את המחשב שלכם כדי שלא תהרסו אותו בדרך

מערכת וואלה!

בסרטון: כך תנקו מקלדת של לפטופ

בניסוי חיידקים שבוצע בכיתה בארה"ב נמצא הבדל מחריד למראה בין פרוסת לחם שהתלמידים נגעו בה לפני ששטפו ידיים בסבון לפרוסת לחם שנגעו בה לאחר שטיפה. "לקחנו לחם טרי ונתנו לילדים לגעת בו", מסביר אחד מהורים בפוסט פייסבוק ויראלי ששותף על ידי עשרות אלפי אנשים. "פרסנו פרוסה אחת ללא נגיעה. אחת עם ידיים לא רחוצות. אחת שנגעו בה אחרי חיטוי ידיים. אחת שנגעו בה עם ידיים שטופות במים חמים וסבון. "ואז החלטנו למרוח חתיכה אחת של לחם על כל הטאבלטים בכיתה".

פרוסה שלא נגעו בה

פרוסה שנגעה בכרומבוק של התלמידים

המסקנה שהוסקה היא ברורה - הידיים שלנו מטונפות ולכן גם הטאבלטים והמחשבים הניידים שלנו שורצים בחיידקים. למרות שלא הייתם עוברים שבוע בלי לכבס את המצעים שלכם ולא מעבירים יום בלי לשטוף את ספל הקפה - מתי לאחרונה בכלל שקלתם לנקות את הלפטופ שלכם? נו, הדבר הזה שהאצבעות שלכם נמצאות עליו כל היום. שטיפת ידיים היא דבר הכרחי, אך לא משנה כמה אתם מקפידים על היגיינה, כל עוד אתם מקלידים על המחשב - הן רק יישארו מטונפות. מומחי ניקיון ממליצים לבצע ניקיון מעמיק ללפטופ לפחות פעם בחודש, אולם בעוד רובנו מתעלמים ממנו לגמרי או מעבירים עליו ספריי לניקוי חלונות בזמן שאנחנו מנקים את הבית, חשוד לדעת שיש להקדיש תשומת לב רבה לדרך בה אתם מנקים את המחשב, אחרת יש סיכוי טוב שתהרסו אותו. וכן, ספריי לניקוי חלונות בהחלט יכול להרוס לכם את המחשב! אנחנו לא כאן כדי להטיף לכם: גם אנחנו שוכחים לנקות את המחשב ובעיקר מעדיפים שלא לשפוך חומרי ניקוי על מכשיר חשמלי, אבל במיוחד בשבילנו - מומחי הניקיון של thenextweb הוציאו מדריך לניקוי לפטופים, כולל כמה הנחיות ברורות מה לא לעשות.

בחורה בלפטופ. Giphy
המחשב הנייד שלכם מטונף! כך תנקו אותו/Giphy

אז איפה מתחילים?

קודם כל, כבו את המחשב. לא עכשיו - כשאתם מנקים. נתקו את כל החיבורים החשמליים, כולל חוטי טעינה, כבלי USB, אוזניות והסוללה אם הנייד מאפשר לכם (ב"אפל" זה לא). הצעד הראשון הוא לנקות את המקלדת שלכם. השתמשו בפחית אויר דחוס לניקוי המחשב, כוונו אותה כמה סנטימטרים מהמקלדת ולחצו כדי להעיף את האבק הלכוד או פירורי הביסקוויטים שהמחשב שלכם אסף במהלך השנים. מומלץ להתחיל עם המקלדת כי האוויר יעיף את הלכלוך על המסך ומשטח המגע וילכלך את המחשב אפילו יותר ממה שהוא מלוכלך עכשיו. המשיכו להעיף אוויר לחריצים אחרים במחשב שלכם, כולל יציאת הטעינה, ה-USB ואחרים. כשאתם מסיימים, נגבו בזהירות את הלכלוך בעזרת מטלית מיקרופייבר נקייה.

משם נעבור לניקוי המסגרת והגוף החיצוני של המחשב. אנו הולכים להוציא מהארון את נוזל הניקוי שלנו בשלב הזה - אך לעולם אל תשפריצו נוזלים ישירות על המחשב שלכם. יש לשים מנוזל הניקוי ישירות על מטלית מיקרופייבר, וודאו שהמטלית לא נוטפת או ספוגה יתר על המידה. התחילו לנגב את משטחי הלפטופ, כולל את קצה המסך, משטח המגע, המסגרת הפנימית, מכסה הנייד, הקצוות ואפילו את החלק התחתון של המחשב. רק אל תגעו במסך עצמו! עבור המקומות שאתם לא מצליחים להגיע אליהם, שימו מעט חומר ניקוי על מקלון לניקוי אוזניים והגיעו למקומות הקשים, כמו המסגרת שבין מקשי המקלדת שלכם וקצות המסך.

ניקוי לפטופ מלוכלך. ShutterStock
ניקוי לפטופ מלוכלך/ShutterStock

ועכשיו למסך

משם נעבור לחלק האחרון בניקיון שלנו - המסך. הוא ודאי מכוסה בשכבה של אבק. ראשית קחו מטלית נקייה ונגבו קלות את כל הלכלוך או השומן הנראים לעין. אם אתם חושבים שזה לא מספיק, קחו קצת מחומר הניקוי המותאם למסכים, רססו אותו ישירות על הבד ונגבו את המסך. אל תתפתו להשתמש בנוזלי ניקוי חלונות ביתיים. מסך המחשב הנייד שלכם עדין מאוד. כמו כן, היו מקרים בהם מסכי מקבוק נפגעו לצמיתות כתוצאה ממוצרים כאלה ואפילו כתוצאה ממוצרים שנועדו לנקות מסכי מחשב. לכן, אם אינכם רוצים לחיות על הקצה, אפל מציעה לשים כמות קטנה של מים על מטלית ולנקות. זהו, אתם יכולים ללקק את המחשב שלכם עכשיו אם רק תרצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully