וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון? חמישה טיפים לחסכון בסוללה

22.12.2019 / 7:25

משתמשים באייפון ומתלוננים על חיי סוללה קצרים? האייפונים החדשים זכו לשדרוג משמעותי בחיי הסוללה, אך אם נשארתם מאחור או שזה עדיין לא מספיק, אספנו חמישה טיפים שיאריכו את חיי הסוללה בצורה משמעותית במהלך היום

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

בסרטון: האייפון 11 פרו בהשקה של אפל בסן פרנסיסקו

גם אתם לא מצליחים להעביר יום שלם עם האייפון? מדי שנה הסמארטפונים משתפרים: המצלמה מקבלת שדרוג, המסך נהיה חד יותר ומציג צבעים אמיתיים יותר, והסמארטפון נהיה עוד יותר מהיר. עם זאת, נראה כי לאורך השנים דבר אחד לא השתנה וזוהי הסוללה. בשנים האחרונות אנחנו זוכים לשדרוגים מינורים, אך זה עדיין לא מספיק, - הסוללה לא מספיקה ליום שלם אינטנסיבי. עם זאת, החברות השונות, לרבות אפל, שילבו פיצ'רים תוכנתיים שמסרסים את הסמארטפון, אך כן מאריכים את חיי הסוללה. אספנו חמישה טיפים שכדאי לכם לבצע כדי להאריך את חיי הסוללה, את חלקם ניתן לבצע בצורה חד פעמית, וכך לחסוך ולא רק כשאחוזי הסוללה צונחים.

מבזבז סוללה ולעיתים שלא בצדק: בטלו את שירותי המיקום

אפליקציות רבות דורשות לעיתים גישה למיקום שלכם. ככלל, מומלץ לאשר את שירותי המיקום רק כשאתם משתמשים באפליקציה, אך יש לזה גם מחיר שתוכנות ניווט לא יכולות לפעול ברקע, ותצטרכו שהאפליקציה תהיה פתוחה על מנת לנווט. האפליקציות השונות עושות שימוש במיקום, לעיתים שלא בצדק ומעבר למחיר הפרטיות, יש גם מחיר לסוללה של הסמארטפון. היכנסו להגדרות, פרטיות ובחרו בשירותי מיקום. שם תוכלו לבחור איזה אפליקציות יכולות להשתמש בשירותי המיקום שלכם. בתפריט כדאי להפעיל מחשבה איזה אפליקציות צריכות באמת שירותי מיקום ואיזה לא. לדוגמה, ליוטיוב אין שום סיבה להשתמש בשירותי המיקום שלכם, ומוטב שלא תנדבו מידע שלא נדרש לפעילות האפליקציה, גם לא כשהיא פועלת.

עוד בוואלה!

בדיוק מה שאתם חושבים: אתר פורנהאב מסכם את שנת 2019

לכתבה המלאה
חסכון בסוללה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
גם מגביר את הפרטיות וגם חוסך בסוללה./צילום מסך, צילום מסך

לא עדכנתם את האייפון? זה הזמן לעדכן לגרסה האחרונה

ההמלצה תקפה רק לגבי iOS 13 שהסתמנה כגרסה יציבה הן מבחינת סוללה והן מבחינת ביצועים. בעבר, במיוחד לאחרונה, אפל שחררה לא מעט גרסאות עם בעיות ביציבות ובעיקר בסוללה. אחרי שגרסה 13 שוחררה, נראה כי מדובר בגרסה יציבה למדי. עדכנו לגרסה החדשה, מאחר וייתכן והאייפון שלכם פועל על גבי גרסה ישנה שבה ניהול המשאבים לא אופטימלי, מה שמוביל לסיום הסוללה במהירות. כדי לעדכן לגרסה החדשה היכנסו להגדרות, כללי ולחצו על עדכון תוכנה. שם יופיע העדכון לגרסה העדכנית - iOS 13. עוד תוכלו להפעיל את העדכונים האוטומטיים, אך יש לזכור כי מומלץ להמתין מספר ימים עם העדכונים החדשים.

חסכון בסוללה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
זה הזמן לעדכן לגרסה האחרונה./צילום מסך, צילום מסך

הפיצ'ר הטוב ביותר מאז iOS 9: השתמשו במצב חיסכון בסוללה

במידה והגעתם למצב המסוכן של 20% סוללה, תקבלו באדיבות האייפון הודעה אוטומטית שתאפשר לכם לעבור למצב Low Power, המנסה לשמר את הסוללה על ידי ביטול מטלות רקע שאינן חיוניות ובהן הורדות אוטומטיות, אפקטים ויזואליים, הנפשה ושאר פעילות רקע לא נחוצה. בזמן שהייתו במצב ה-Low Power יכול הסמארטפון לספק עוד עשרות אחוזי סוללה. כתוצאה, המכשיר עשוי להגיב מעט יותר לאט, אך יאבד אנרגיה בקצב מתון בהרבה, ויישאר במצב זה עד שיגיע ל-80 אחוזי טעינה. כדי להפעיל את המצב היכנסו להגדרות, סוללה והפעילו את מצב חיסכון בסוללה.

חסכון בסוללה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
הפיצ׳ר הטוב ביותר מאז iOS 9./צילום מסך, צילום מסך

מצב לילה: יחסוך עד 30 אחוז סוללה

תחילה בדקו שהאייפון שלכם פועל בגרסה האחרונה ביותר של iOS. גרסה 13 ומעלה ליתר דיוק, שכן התכונה תהיה זמינה רק החל מהגרסה הזו. כדי לעשות זאת, היכנסו להגדרות > כללי > עדכון תוכנה. במידה ואתם לא משתמשים ב-iOS 13, תוכלו לעדכן לגרסה החדשה במסך הזה. לאחר שעשיתם זאת, היכנסו שוב לאפליקציית ההגדרות ולחצו על מסך ובהירות. במסך החדש, מצאו את מצב החושך או "Dark Mode" במידה ואתם משתמשים בממשק באנגלית. תוכלו להפעיל את מצב החושך באופן תמידי, או אחרת, לעשות זאת באופן אוטומטי בהתאם לשעת היום, כך שהוא יופעל אוטומטית רק בשעות הלילה. שימו לב שהחסכון בסוללה תקף בעיקר למשתמשי אייפון X ומעלה.

חסכון בסוללה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
משתמשי אייפון X ומעלה? הרווחתם./צילום מסך, צילום מסך

בטלו רענון ברקע של אפליקציות

האייפון, בדומה לאנדרואיד, מבצע רענון לאפליקציות ברקע. מדובר למעשה באופטימיזציה לניהול משימות במקביל, ולעיתים הדבר בהחלט עוזר, אך מספיקה תקלה באפליקציה, והיא תבצע רענון מתמיד שלא רק יבזבז את חבילת הגלישה, אלא גם את הסוללה. גם ברענון אפליקציות ברקע, ישנן אפליקציות שכן הכרחי שיעבדו כמו ווטסאפ. כדי לחסוך בסוללה, ניתן לבטל אפליקציות כמו התמונות ואפילו פייסבוק אם אתם מסכימים להתנתק. כדי לבצע את הביטול היכנסו להגדרות, כללי ורענון אפליקציות ברקע. במסך ההגדרות תוכלו לבטל את הרענון ברקע, או להגדירו שיפעל רק על גבי האינטרנט האלחוטי.

חסכון בסוללה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
הפיצ׳ר שנועד לעזור אך לפעמים מבזבז סוללה./צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully