שיאומי Mi Note 10. עמית לגו, מערכת וואלה!
שיאומי Mi Note 10/מערכת וואלה!, עמית לגו

הסמארטפון עם המצלמה המטורפת: בדקנו את ה-Mi Note 10 של שיאומי

29.12.2019 / 7:30

שיאומי השיקה סמארטפון ביניים עם מצלמה של לא פחות מ-108 מגה פיקסל, מה שמתיימר להיות הסמארטפון צילום הטוב ביותר שיש בשוק. עם הרבה ציפיות, עמית לגו לקח את הסמארטפון לבדיקה, וחזר עם רשמים מפתיעים במיוחד

כברת הדרך שעברה שיאומי בשנתיים האחרונות מעוררת השתאות: המעבר מיצרנית סמארטפונים סינית, שנחשבה לזולה ושולית, הפכה למעצמה וגרמה, יחד עם מספר חברות נוספות, לטלטלה הגדולה ביותר שראה שוק המובייל בעשור האחרון. המחירים התרסקו והביצועים השתפרו משנה לשנה, ועם סוף השנה, ניתן רק להביט מהצד בזמן ששיאומי מגדילה את נתח השוק שלה כאן בישראל, שכן היא כבר שלישית בגודלה מבחינת היקף השימוש, כשלפניה רק סמסונג ואפל. אבל החברה לא מתרכזת רק בשוק הסמארטפונים הבינוניים, או הדגל, אלא גם במכשירי קונספט ובחינת הגבולות שניתן להרחיק אליהם באספקטים שונים - בין אם בתחום הצילום ובין אם בתחום המסכים עם סדרת ה-Mi Mix. ה-Mi Note 10 הושק בעולם בחודש שעבר והוא בין המכשירים הראשונים בשוק שמגיעים עם חיישן צילום של 108 מגה פיקסל. על הנייר, לסמארטפון יש את כל הפוטנציאל להיות החזק ביותר שנראה עד כה. האם סוף סוף מצאנו את המלך הבלתי מעורער של עולם הצילום בסמארטפון?

שיאומי Mi Note 10. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי Mi Note 10/מערכת וואלה!, עמית לגו

עיצוב אלגנטי לצד מסך מעולה

מלבד סדרת ה-Mi Mix שתמיד תיזכר כסדרה עם העיצוב הטוב ביותר, אני בקלות יכול להכתיר את ה-Note 10 לסמארטפון היפה ביותר שהחברה מייצרת. אין לו גימיקים או ציפויים מיוחדים שמחליפים צבע בהתאם לפגיעת קרני האור, ובמקום הוא מבטא דווקא את העיצוב האלגנטי והנקי ביותר מבין אחיו. הייחודיות שלו דווקא מתבטאת בשקיפות של גבו העשוי מזכוכית, מה שבצער רב גם מביא את לכלוך טביעות האצבע. כל חלק צומצם ועוגל כדי ליצור סוג של פנינה, ועל אף שגם מסגרת האלומיניום צומצמה לעובי קטן ככל האפשר, עדיין קל מאוד לאחוז ולהשתמש בו. הוא ללא ספק מרגיש יוקרתי, ועל אף שהוא אינו סמארטפון דגל בהגדרתו, קשה לשים לכך במבט ראשון - והאם זה לא מה שכולם רוצים? החיסרון היחיד והבולט (פיזית), זוהי עדשת המצלמה המסרבת לאפשר לו להיות שטוח על השולחן. נכון, זה המצב עם הרבה מאוד סמארטפונים אחרים, אבל ב-Note 10 מדובר במשהו מורגש למדי.

בחזית נמצא מסך בגודל 6.47 אינץ', נטול שוליים לחלוטין למעט "סנטר" דק מאוד בתחתיתו, כזה שכלל לא תשימו לב אליו גם במבט ראשון. המסך מגיע עם פאנל מסוג Amoled ברזולוציית FullHD+, ציפוי זכוכית גורילה 5 ולא 6 העדכנית, לצד תמיכה ב-HDR10 עם בהירות גבוהה של 600 ניט. כבר דיברתי בעבר על המסכים הלוקים בחסר של שיאומי, אך אני שמח לבשר שהם למדו וכיילו את הפאנל מחדש. הצבעים עדיין רוויים, כיאה למסך Amoled, אולם כעת זה מתון ומדויק יותר. תמונות וסרטונים נראים מצוין, עם ניגודיות מצוינת וכל החדות שאי פעם תצטרכו מסמארטפון. בחלקו העליון של הפאנל תמצאו גם את המצלמה הקדמית בתצורת "טיפה", שלא תופסת הרבה משטח המסך. ועל אף הסלידה שלי ממסכים קמורים עקב קריאה תמידית של לחיצות שווא, המסך מציע קימור עדין למדי. יחד עם העיצוב, מדובר בשתי המעלות הגדולות ביותר. עם זאת, חשוב לציין שהמסך מגיע בקצב רענון של 60 הרץ בלבד, בזמן ששאר הסמארטפונים החדשים בשוק כבר מציעים קצבי ריענון גבוהים יותר של 90 ו-120 הרץ. ההבדל בין אחד מסך כזה לאחר הוא משמעותי מאוד, ולכן חבל ששיאומי לא הוסיפו זאת כאן.

שיאומי Mi Note 10. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי Mi Note 10/מערכת וואלה!, עמית לגו

חומרה של סמארטפון ביניים עם ממשק חדש

מתחת למכסה המנוע ניתן למצוא את ערכת השבבים סנאפדרגון 730G. היא ממש לא המתקדמת ביותר או העוצמתית ביותר בשוק, אולם היא עושה את העבודה בשימוש יומיומי. לצדה 6 גיגה זיכרון ראם ו-128 גיגה זיכרון אחסון שלא ניתנים להרחבה ואפילו מעבד סאונד ייעודי לתמוך בחיבור האוזניות בתחתית. כן, שמעתם נכון: חיבור אוזניות. מי ידע שזה עוד דבר בימינו. המכשיר, בדומה ל-Mi 9T מבית החברה, מייצג הכלאה בין סמארטפון ביניים לסמארטפון דגל מפאת סדרת המעבד הנמוכה. אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם, שכן היא מספקת ביצועים הקרובים מאוד לאלו של מכשירי הדגל, כך שחווית השימוש לא כזו שונה מזו ב-Mi 9 למשל. לא תוכלו לבצע מספר גבוה של משימות בו זמנית, אך בשימוש רגיל, אתם לא צפויים לראות שינויים משמעותיים בכלל. ובכל הנוגע לסוללה, ובכן, מדובר בכזו מפלצתית בנפח של 5,260 מיליאמפר-שעה. עם זאת, המכשיר לא מצליח לשרוד מעבר ליום וחצי של שימוש, אבל כן מציע הטענה מהירה מאפס למאה בכשעה אחת בלבד.

עוד שיפור שנרשם לזכות שיאומי, הינו קצב עדכוני התוכנה של החברה. למעשה, מרבית מהסמארטפונים שהושקו בשנה האחרונה, זכו לעדכון תוכנה לאנדרואיד 9 פאי, גרסה אחת לפני גרסה 10 העדכנית ביותר. ה-Mi Note 10 מגיע עם אנדרואיד בגרסה 9, ועם הממשק ה-MIUI 11 מתוצרת החברה. מעדכון לעדכון אני מרגיש איך הממשק משתפר והופך קליל יותר ומעוצב יותר. שיאומי מציעה אך ורק את האפליקציות ההכרחיות לתפעול השוטף ולא מעבר, למעט כמה משחקים שניתן להסיר בקלות, מה שהופך אותו למהיר וחלק יותר. ועל אף שלא מדובר בגרסת אנדרואיד נקייה, הממשק של שיאומי עושה את העבודה והחוויה היא בסך הכל חיובית ואחידה כמו בשאר מכשירי החברה.

מצלמה

בשפה הפשוטה, "כל המצלמות שבעולם" זו בהחלט הדרך לסכם את מערך הצילום של המי נוט 10. מקרו, עדשה רחבה, זום אופטי של פי 5 ועדשה רגילה עם נתון מגה-פיקסל מסחרר - יש כאן הכל. מערך הצילום האחורי כולל את עדשת ה-108 מגה פיקסל לצילומים רגילים עם מפתח צמצם של f/1.7, עדשת טלפוטו 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0, עדשת 20 מגה פיקסל רחבה עם מפתח צמצם של f/2.2, עדשת פי 5 זום אופטי של 5 מגה פיקסל ומפתח צמצם של f/2.0 ולבסוף עדשת 2 מגה פיקסל לצילומי מקרו עם מפתח צמצם של f/2.4. העדשה הקדמית היא 32 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0. תהיו בטוחים שזה היה מתיש להקלדה.

מצד אחד, יש כל כך הרבה אופציות וממה לבחור, ומצד שני, לא כל עדשה עושה את המקסימום כדי לספק את הסחורה. כך למשל עדשת ה-108 מגה פיקסל מצליחה להפיק צילומים עם כל כך הרבה פרטים - יותר מכל מכשיר אחר שאי פעם ניסיתי - ובו בזמן, ככל שמתרחקים ממרכז התמונה, היא מאבדת את כל מה שהופך אותה לייחודית. החדות בצדדים יורדת ברמה כה ניכרת, שאפילו מכשיר דגל מלפני שנתיים יהיה בעל יכולת לספק תוצאה טובה יותר. אם לעומת זאת תרצו להתמקד במשהו במרכז הפריים, תוכלו לעשות זאת ולקבל חדות שלא משתווה לשום תמונה אחרת.

שאר העדשות היו מצוינות לא פחות מזו העיקרית. בתנאי תאורה טובים, התמונות שהפיקו העדשות היו אחידות ומצוינות בכל הקריטריונים. הן היו חדות, מוארות במידה הנכונה ובעלות צבעים טבעיים ולא רוויים מדי. בעדשה הרחבה התמונות לא היו מעוותות, וגם בזום גבוה, התמונות נותרו חדות וללא הרבה רעשי רקע. צילומי המקרו לעומת זאת לא היו מוארים במיוחד, וזה בעיקר בגלל הקושי בלצלם אובייקט מקרוב בלי לחסום את התאורה הטבעית. בהתחשב בתג המחיר של הנוט 10, אין לו מתחרה בגזרת הצילום.

לעומת זאת, צילומים באייפון 11 ובנוט 10 פלוס של סמסונג, למשל, היו טובים יותר מבחינת צבעים וחדות, אולם מדובר בהבדל זניח. ההבדל המשמעותי מתבטא רק בתנאי התאורה החלשים, אבל גם כאן השיאומי מפתיע כנגד כל הסיכויים עם תמונות לא רעות בכלל, גם בלי שמצב הלילה מופעל. החיישן בחזית המכשיר מצליח להפיק תמונות מעולות ומלאות בפרטים וגם מצב עומק השדה בו כמעט מושלם, עם הפרדה מצוינת של הפנים מהרקע. החיסרון היחיד טמון בשחזור הצבעים, שכן הם טיפה דהויים גם בצילום בתנאי תאורה טובים.

צולם בעדשת ה-108 מגה פיקסל של השיאומי Mi Note 10. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם בעדשת ה-108 מגה פיקסל של השיאומי Mi Note 10/מערכת וואלה!, עמית לגו
צולם בעדשת הטלפוטו פי 5 של השיאומי Mi Note 10. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם בעדשת הטלפוטו פי 5 של השיאומי Mi Note 10/מערכת וואלה!, עמית לגו
צולם בשיאומי Mi Note 10. עמית לגו, מערכת וואלה!
ניתן להבחין בעומק השדה ובצבעים. צולם בשיאומי Mi Note 10/מערכת וואלה!, עמית לגו
צולם בעדשת המקרו של השיאומי Mi Note 10. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם בעדשת המקרו של השיאומי Mi Note 10/מערכת וואלה!, עמית לגו
seperator

לקנות בשביל המצלמה

לקנות או לא לקנות? זו השאלה בסופו של דבר, והתשובה מעט מורכבת. מדובר בסמארטפון בעל עיצוב אלגנטי ויפה, שעושה עבודה טובה בלהבדיל את עצמו משאר המכשירים בקטגוריה באספקט הזה. המסך מצוין ובהחלט ניתן לראות כיצד הפאנלים של שיאומי משתפרים מדגם לדגם, אבל בצער רב הוא בעל קצב ריענון של 60 הרץ בלבד. עוד הממשק השתפר ויזואלית, הביצועים טובים למרות שהמעבד הוא לא החזק ביותר בשוק והסוללה בנפח אסטרונומי למכשיר שכזה, אולם היא מתרוקנת די מהר בלי סיבה נראית לעין.

המצלמות מצוינות, ולמעשה הטובות ביותר שאני ראיתי באופן אישי בסמארטפון מבית היצרנית הסינית, אבל גם פה זה לא בדיוק עד הסוף. עדשת ה-108 מגה פיקסל לא מצליחה להפיק תמונה שחדה בכל קצוותיה, אבל האובייקט המרכזי מצליח להיות חד מאוד - יותר מכל מכשיר אחר בשוק. באותו המחיר ניתן למצוא את הוואןפלוס 7T, שמציע מעבד חזק יותר ומסך טוב יותר, אולם אם במכשיר האולטימטיבי לצילום חשקה נפשכם - השיאומי מי נוט 10 מקבל ממני את הגושפנקה כמוביל בקטגוריה עם תג מחיר של 2,490 שקלים. המכשיר נמכר בישראל על ידי המילטון, היבואנית הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully