וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיסי אשראי, תעודות זהות, מזומן מזויף: עולם הפשע של טלגרם

24.12.2019 / 12:43

כרטיסי אשראי, תעודות זהות, תלושי משכורת ואפילו שטרות מזויפים: קבוצה חדשה בטלגרם מונה מעל ל-10,000 משתמשים, ומאפשרת גישה נוחה לכרטיסי אשראי גנובים ואפילו מכונה לשכפול כרטיסים. כמה זה יעלה לכם? הבאנו את המחירון המלא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בסרטון: ההפגנות ברוסיה בעקבות חסימות אפליקציית טלגרם

כרטיסי אשראי עם קוד משיכה, מכשיר שפתיים לשכפול וגניבת פרטי כרטיסי אשראי, שטרות מזויפים, רשיונות ישראלים, תעודות זהות מזויפות מארצות הברית, קנדה, צרפת, איטליה ואפילו תלושי משכורת מזוייפים עד שלוש שנים אחורה. את כל הדברים האלו ניתן למצוא בקבוצה חדשה בטלגרם, שמונה כ-10,581 חברים שנחשפה על ידי חוקרי חברת Forter הישראלית, המובילה העולמית בתחום מניעת הונאות סחר אלקטרוני. החברה מגנה על מחזור עסקאות של למעלה מ- 140 מיליארד דולר המבוצע על ידי למעלה מ -500 מיליון צרכנים ברחבי העולם, כשבין לקוחותיה גם הקמעונאיות הגדולות בעולם .

טלגרם קנתה את עולמה כפלטפורמת מסרים מוצפנת ומאובטחת. כתוצאה מכך, הפכה בשנים האחרונות לקרקע פורה לסחר בסמים. כיום ניתן למצוא בפלטפורמה מאות קבוצות הסוחרות בסמים קלים עד לסמים קשים, רכישת כלי נשק ואף הזמנת חיסולים.

"הרשת ובתוכה הדארק-נט (DarkNet) מספקת לגנבים את כל מה שהם צריכים והכל תחת פלטפורמה נוחה ונגישה" אומר יניב מלר head of core research בחברת Forter הישראלית, המובילה העולמית בתחום מניעת הונאות סחר אלקטרוני. "תרצה מספר כרטיס אשראי כולל כלל הפרטים הנלווים כמו קוד, כתובת, דוא"ל מקושר? אין בעיה, תשלם מספר דולרים בביטקויין ותקבל את מבוקשך. תרצה את הכרטיס מקושר למקום מסוים או באיכות כמו כרטיס אשראי פלטינום, אז כל מה שצריך זה לשלם תשלום נוסף וזהו".

מחירון טלגרם - צילום מסך. צילום מסך, צילום מסך
כרטיסים ישראלים עם הפרטים המלאים החל מ-300 שקלים./צילום מסך, צילום מסך

"כל זה קורה בשלושה ערוצים עיקריים: הרשת הרגילה, שם חיפושים אחר מילות המפתח הנכונות יוביל אותך לאתרים המתמחים במכירת כרטיסי אשראי. מקור האתרים הוא בדרך כלל במדינות בהם השיטור הוא פחות אפקטיבי ובכל מקרה הם מתחלפים בקצב מהיר. הדארק-נט, שם טיפה מפחיד אבל העיקרון פשוט, אם מנועי חיפוש לא יכולים למצוא את זה ואין רישום של דומיינים, זה הדארק-נט. בדארק-נט מספר מארקטפלייס שונים אשר מספקים את אותו הדבר, פלטפורמה נוחה למסחר לא חוקי. נשק, סמים ויותר גרוע מזה וכמובן גם כל מה שהגנב זקוק למלאכתו. האתר עצמו נותן את הבמה ובתוכו יש מוכרים וקונים דמיין לעצמך את eBay או Amazon והמוכרים שם וקיבלת תמונה של איך זה נראה, כולל דירוג סוחרים, ביקורות וכן הלאה. ואילו המקום השלישי הוא הטלגרם, מחליפת דרכם של ערוצי תקשורת ישנים יותר ופחות בטוחים. הסחר כאן מתבצע דרך קבוצות ייעודיות באפליקציה תחת ממשק פשוט המאפשר גם למי שאינו בקיא ברזי הדארק נט".

עוד בוואלה!

מולטי מיליונר: יוטיובר בן 8 שהרוויח השנה 90 מיליון שקלים

לכתבה המלאה

המחירון המלא: שטרות, רישיונות ישראלים ובינלאומיים וכרטיסי אשראי

כרטיס ישראלי לכספוטמט עם קוד משיכה, כשהמשיכה המינימלית המובטחת הינה 2,500 שקלים, יעלה לכם 300 שקלים בלבד. כרטיס גולד או פלטינום עם משיכה מינימלית מובטחת של 5,000 שקלים, יעלה 500 שקלים, ומדובר בכרטיס ויזה שמגיע עם פרטי בעלי הכרטיס.

מכשיר "שפתיים" לשכפול וגניבת פרטי כרטיסי אשראי נמכרים כסט מלא הכולל: המכשיר שאותו מלבישים על גבי פתח כניסה והוצאת הכרטיס, מצלמת כפתור נסתרת, מכשיר קידוד וכרטיסי פלסטיק ריקים. עוד מקבלים בערכה דיסק און קי עם תוכנת קידוד ועוד מגוון תוכנות לבירור מסגרות האשראי. מחיר לסט מלא עומד על 6,000 שקלים וזמני האספקה הם בין שבוע ועד לחודש ימים.

מחירון טלגרם מעודכן. צילום מסך, צילום מסך
המחירון המלא./צילום מסך, צילום מסך

עוד מציעה הקבוצה רכישת שטרות מזויפים, כשהם מכילים את כל הסימנים המקוריים וניתן לרכוש שטרות מזוייפים ישראלים של 100 או 200 שקלים. שטר 100 שקלים מזויף יעלה 25 שקלים ושטר 200 שקלים יעלה 40 שקלים. ניתן למצוא גם דולרים, כששטר של 20 דולרים יעלה 25 שקלים, שטר של 50 דולרים יעלה 40 שקלים ושטר של 100 דולרים יעלה 65 שקלים. שטר של 50 אירו יעלה 50 שקלים ושטר של 100 אירו יעלה 80 שקלים.

זיוף רשיונות ישראלים, כלומר רשיונות כרטיסי פלסטיק שלא רשומים במאגרים ממשלתיים, יעלה 700 שקלים, ותעודת זהות מזוייפת של ארצות הברית, קנדה, צרפת או איטליה, תעלה 500 שקלים. במפתיע, ניתן גם למצוא תלושי משכורת של עד שלוש שנים אחורה ועד סכום של 8,000 שקלים. תלושים אמיתיים עולים בין 400 ל-800 שקלים לתלוש, ותלושים מזוייפים עולים בין 300 ל-740 שקלים, כשחבילה כוללת 12 עד 36 תלושים.

האם יש קשר בין מה שקורה בדארקנט לבין החשבונות האלו בטלגרם?

"מדובר בערוצי הפצה שונים לאותם מוצרים. קשה להגיד האם המוכרים הם אותם מוכרים אבל המוצרים מגיעים מאותם מקורות".

"בדארק- נט רמת האמינות הרבה יותר גבוהה מאשר טלגרם, בעיקר מאחר והאתרים משמשים כפלטפורמות מסחר של ממש ויש מנגנונים למניעת הונאות הדדיות (דירוג משתמשים, escrow). ערוצים בטלגרם צריכים לבנות אמינות מפה לאוזן ולאורך זמן בעיקר מאחר ומדובר בשחקן חדש על המגרש".

איך זה בדיוק מתבצע? מה ההבדל בין דברים שנמצא ברשת הגלויה לבין מה שנמצא בדארק נט?

"בעיקרון בדרק נט תמצא הכל، מוכרים יהיו מכל העולם ברשת הגלויה תראה בעיקר מוצרים (כרטיסים גנובים וכו'), מוכרים יהיו יותר ממדינות עולם שני .שלישי שבהם רמת האכיפה יותר נמוכה".

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully