וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי שקלים וחופשות מפנקות: הצצה למבצעי "חבר מביא חבר" בחברות ההיי-טק

17.1.2020 / 7:34

בתעשיית ההיי-טק מרגישים את המחסור האדיר בכוח אדם, ובחברות השונות השיקו מבצע "חבר מביא חבר", שבו העובדים שיגייסו כוח אדם איכותי, יקבלו עד עשרות אלפי שקלים, חופשות מפנקות ומתנות שוות

חופשה ללא סלולר. אינסטגרם, צילום מסך
אלפי עד עשרות אלפי שקלים, מתנות וחופשות מפנקות./צילום מסך, אינסטגרם

מזה שנים שבחברות ההיי-טק מתלוננים על מחסור אדיר בכוח אדם. הביקוש עולה על ההיצע, ובישראל חסרים אלפי, אם לא עשרות אלפי מתכנתים מנוסים. כך נוצר מצב שבו החברות נלחמות על כל כוח אדם איכותי. מלבד משכורות גבוהות במיוחד, תנאים מפנקים שכוללים משרדים מאובזרים, חדרי אוכל עם שפים פרטיים ועוד. עוד חברות ההיי-טק מציעות לעובדים הנוכחים מבצעי "חבר מביא חבר". כשבחברת מלאנוקס לדוגמה, מציעים עד 2,000 דולר עבור איוש משרות נבחרות, ודיווחו כי בשנת 2019 גויסו בשיטת "חבר מביא חבר" כ-48 אחוז מהעובדים החדשים שנקלטו בחברה כולה.

מלאנוקס: עד 2,000 דולר מזומן

בחברת מלאנוקס טכנולוגיות מסרו בנוגע לשיטת חבר מביא חבר כי מדובר באחד המקורות המשמעותיים לגיוס עובדים איכותיים. עובדי החברה מביאים אנשים מוכשרים כמוהם מתוך המעגלים המקצועיים והאישיים שלהם דוגמת: חברים ללימודים, לעבודות קודמות, לרשתות החברתיות וכו'. העובדים מתוגמלים ב-1,000$ עבור חבר שהביאו, וב-2,000$ עבור איוש משרות נבחרות ספיציפיות. חשוב לציין כי התמריץ אינו רק כספי, מאחר והעובדים נהנים גם מעיבוי המעגל החברתי בתוך מקום העבודה.

נטורל אינטליג'נס: חבילת נופש לזנזיבר

נטורל אינטליג'נס, חברת אינטרנט המפעילה אתרי השוואות במאות וורטיקלים ברחבי העולם. החברה צומחת על בסיס ההצלחה שלה וללא משקיעים חיצוניים. החברה קיימת משנת 2009 ומונה היום כ- 400 איש וממשיכה לצמוח באחוזים דו-ספרתיים כל שנה. בעבר החברה הייתה מעניקה הטבה בשווי של כמה אלפי שקלים - למשל טלפון נייד או הטבה של עד כ-15,000 שקלים, אך בחודשים האחרונים החליטה החברה לצאת בקמפיין חדש שמותג כ"חבר מביא נמר" במטרה להעלות מודעות למשרות ספציפיות - ההטבה ניתנה לכולם - חבר שמגייס חבר קיבל חבילת נופש לזנזיבר על חשבון החברה.

פורסקאוט: 10,000 שקלים

בחברת אבטחת הסייבר פורסקאוט, המספקת גילוי, ניטור ושליטה של כל המכשירים המחוברים לרשת, מאמינים מאוד בשיטת 'חבר מביא חבר'. "גילינו שעובדים שממליצים על חברים ומכרים מסייעים לייצר סביבת עבודה נעימה יותר של אנשים שנהנים לעבוד ולהיות ביחד, סביבת עבודה מאוד מפרה", מסבירה תחיה זילברמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בפורסקאוט. בחברה מעניקים בונוס של 10,000 שקלים על כל גיוס במסגרת הקמפיין, ובשנה שעברה אף התווסף לבונוס חופשה זוגית.

פיליפס מדיקל: 2,000 דולר

פיליפס מדיקל היא חברה עולמית המעסיקה כ- 80,000 עובדים ביותר מ-200 אתרים ברחבי העולם. פיליפס שמה לעצמה למטרה לשפר את איכות חייהם של יותר מ-3 מיליארד איש עד שנת 2025.
היא פועלת בישראל ב-5 אתרים ועוסקת בפיתוח ויצור מערכות הדמיה רפואיות מתקדמות משולבות תוכנה, חומרה וכן גם אפליקציות קליניות מבוססות תוכנה וAI ומעסיקה כ- 1500 עובדים.

פיליפס מגייסת כמעט 300 משרות בשנה וחבר מביא חבר הוא ערוץ הגיוס המרכזי העומד על כ- 50 אחוזים. התכנית הינה גלובלית ומאפשרת לעובדים להפנות חברים למשרות בפיליפס בכל העולם. המענקים מגוונים וקיימת אפשרות לבחירה אישית של העובד בין מענק בגובה 2,000 דולרים ועד לחופשות זוגיות בזנזיבר או ביעדים נוספים.

מטריקס: חופשות זוגיות ופרסים

בחברת הטכנולוגיות מטריקס מתקיים באופן קבוע מבצע חבר מביא חבר, כאשר בכל רבעון העובדים נהנים ממבצעים אטרקטיביים חדשים. כך למשל עובדים שהצליחו לגייס את חבריהם ברבעונים הקודמים זכו לקבל חופשה זוגית באירופה הכוללת הופעה מיוחדת, טיסה ומלון, וברבעון אחר היו כאלו שנהנו מחופשה זוגית בתאילנד. ברבעון הקודם והנוכחי העובדים יכלו לבחור פרסים מתוך רשימת גאדג'טים רחבה, כמו מקבוק אייר, רחפנים, קונסולת פלייסטיישן, מצלמת גו פרו, אייפון X, גלקסי 10 ועוד. בחברת Infinity Labs מבית מטריקס, המספקת תוכנית הכשרה לתפקידי פיתוח תוכנה, הגדילו לעשות ומציעים מבצע משולש לפיו עובדים שיצליחו לבצע שלושה גיוסים מוצלחים יזכו בחבילת נופש זוגית לקרנבל בברזיל. לרשות העובדים במטריקס עומדת האפשרות לבחור גם במענק כספי על פני הפרסים השונים שמציעה החברה.

מלם תים: קורס גלישה בסאפ ו-4,000 שקלים

במלם תים מודעים היטב ליתרונות של 'חבר מביא חבר' ועורכים באופן שוטף, קמפיינים בנושא, לעידוד גיוס עובדים על ידי העובדים עצמם. בחברה הושקה לפני שנה מערכת ממוחשבת ייחודית של תוכנית "חבר מביא חבר" בשם Linkatch המאפשרת לעובדים בצורה קלה ופשוטה, לשתף את המשרות החמות עם החברים שלהם בווצאפ, בפייסבוק, בלינקדאין ובכל דרך אחרת ומקלה על תהליך ההרשמה והגשת המועמדות למשרות.

על גיוס חברים, מקבלים העובדים סך של 4,000 שקל או מתנות אחרות ושוות כדוגמת: יום עם סטייליסטית + 2,000 שקל לבזבוזים, קורס גלישה בסאפ, סוף שבוע זוגי מפנק במלונות היוקרה בארץ ועוד כל אחד על פי בחירתו. בעקבות הצלחת הקמפיין, הגדילו אותו במלם תים לתוכנית רחבה יותר של "ממליצים על חברים", הקורא גם למועמדים שנמצאים בתהליכי גיוס בחברה וגם לאנשים שאינם עובדים בארגון להפנות חברים מחפשי עבודה ולקבל בתמורה לכל חבר שמתקבל לעבודה צ'ופר תודה בסך 2,000 ₪.

ווסטרן דיגיטל: 20 אלף שקלים

חברת Western Digital ידועה כאחת מיצרניות הדיסקים הקשיחים הגדולות בעולם. במסגרת מדיניות של רכישת חברות עם טכנולוגיות חדשניות רכשה החברה בשנת 2015 את חברת SanDisk ב-19 מיליארד דולר. במבצע "חבר מביא חבר" מעניקה החברה בונוס כספי בסך של 20,000 שקלים לכל עובד שיצליח לגייס עובד חדש שייקלט בחברה. ומי שיצליח לגייס שלושה מועמדים שהתקבלו כעובדי החברה - יזכה גם באייפד מתנה. דרכים נוספות לגיוס עובדים חדשים בחברה הן באמצעות משרות במסלול VIP מיוחד, בהן הריאיון הראשון יהיה למשל ישירות עם המנכ"ל או עם בכירים נוספים, ושיטת ה"בינגו" - לכל עובד שימליץ על חבר והוא יוזמן לראיון עבודה, החברה תעניק שובר לארוחה משותפת. לצד כל אלה, הקימו במחלקת משאבי אנוש של החברה את מועדון WD Social Club, ובו העובדים מקבלים עדכונים ישירים על משרות חמות במטרה לקדם אותן ברשתות החברתיות ובמעגלים מקצועיים נוספים.

פייבר: 1,000 דולר במזומן

חברת Fiverr שמה לעצמה מטרה לשנות את הדרך בה העולם עובד יחד. הפלטפורמה מחברת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים המציעים שירותים דיגיטליים ב- 300 קטגוריות ביניהם עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, תכנות, וידאו ואנימציה ועוד. מאז הקמתה, הפלטפורמה שירתה מעל ל-5.5 מיליון עסקים ובוצעו בה מעל ל-50 מיליון עסקאות. הקהילה הגלובלית של Fiverr משתרעת על פני יותר מ- 160 מדינות. בחברה מסרו כי שיטת חבר מביא חבר היא מקור משמעותי ביותר לגיוס עובדים איכותיים ועומדת על כ-70 אחוז ממקורות הגיוס בישראל לשנת 2019. עובדי החברה מסייעים בהבאת אנשים מוכשרים ממעגליהם האישיים והמקצועיים ומתוגמלים על כך ב-1,000 דולרים עבור כל חבר שהביאו, ובחופשות זוגיות מפנקות דוגמת חופשה לשבוע שלם במלדיביים וביעדים אקזוטיים נוספים עבור איוש משרות נבחרות ומבוקשות.

לוגו חברה פייבר fiverr. אתר רשמי
מעניקה 1,000 דולר במזומן למבצע ״חבר מביא חבר״./אתר רשמי

סולוטו: 3,000 דולר

סולוטו נוסדה בשנת 2008 לאור החזון לסייע לאנשים ליהנות מכל יתרונות הטכנולוגיה שסביבם. סולוטו נרכשה ב־2013 על ידי חברת אשוריון האמריקאית, משרתת כיום מעל 300 מיליון משתמשים ברחבי העולם ועובדת עם מפעילות הסלולר והקמעונאיות הגדולות בעולם. השנה נבחרה סולוטו למקום הרביעי בדירוג DUN'S של 50 חברות ההייטק שהכי כדאי לעבוד בהן בישראל.

דורון בשן, מנהלת משאבי אנוש ואופרצייה, אמרה: "האתגר הגדול של גיוס בשוק כיום, דורש מאיתנו יצירתיות גם במקורות הגיוס. אחד המקורות העיקריים לגיוס עובדים בשנים האחרונות בחברה היה באמצעות "חבר מביא חבר". הדבר המדהים בעיני הוא שיש לנו כבר "פרמידות" ודורות של "חבר מביא חבר", למשל, אחד העובדים שגויס בחודש האחרון הוא דור חמישי לשושלת "חבר מביא חבר" שהתחילה ב- 2016. כלומר, עובד שהביא חבר, שהביא שני חברים, שאחד מהם הביא חברה והיא הביאה את אותו עובד שגויס לאחרונה. כל החמישה עדיין יוצאים לארוחת צהריים ביחד".

משרדי סולוטו בתל אביב. יח"צ,
משרדי סולוטו בתל אביב./יח"צ

GE Digital: עד 17,000 שקלים

GE Digital הינה חטיבת התוכנה התעשייתית של General Electric העולמית, המפתחת ומספקת מוצרים דיגיטליים הרותמים את כוחם של נתונים תעשייתיים עבור תשתיות קריטיות (כמו- תחנות כוח, רשתות חשמל, כורים גרעיניים, מערכות עירוניות, מנועי מטוסים, רכבות, ציוד רפואי. החברה גייסה 40% מעובדיה בשיטת "חבר מביא חבר", בשנתיים האחרונות ו-50% מחוקרי הסייבר אשר הגיעו למעבדת הסייבר שלה גויסו בשיטת חבר מביא חבר. לתפקידים השונים בחברה: בין היתר תפקידי פיתוח- מהנדסי תוכנה, תפקידי ניהול לפיתוח ומנהלי פרוייקטי סייבר. גויסו 40% מהעובדים בשיטת חבר מביא חבר. כל עובד אשר הצליח להביא את חברו לעבוד בחברה קיבל סכום שנע בין 5,000 ₪ ל 17,000 ₪. גובה המענק לכל עובד היה שונה, כיוון שכל עובד הביא חבר שגויס למשרה שונה, וסכום המענק תלוי בבכירות המשרה אליה אוישו.

גט: 1,000 דולר

חברת Gett, המובילה בשירותי המוניות והתחבורה החכמה משתמשת בשיטת "חבר מביא חבר" מאז ומתמיד, והוא אחד הערוצים המרכזיים לגיוס עובדים לחברה. מעבר לתגמול הכספי (בגובה 1000$) שהעובדים מקבלים, באמצעות ההמלצות שלהם, העובדים זוכים לבחור את העובדות והעובדים הבאים שיצטרפו אליהם לצוות. מדובר בתהליך גיוס שכל הצדדים יוצאים ממנו נשכרים- העובדים זוכים לבחור מי מצטרף לצוות ולעבוד עם החברים שלהם, המועמדים החדשים נכנסים לארגון בו יש להם מכרים- זוכים להכיר את הארגון "ממקור ראשון" ובנוסף היכרות זאת מקלה על ההסתגלות לארגון והצוות. כ-40 אחוזים מהעובדים שעובדים כיום בחברה, הגיעו דרך שיטת "חבר מביא חבר".

אוטודסק: 10,000 שקלים

ענקית התוכנה האמריקאית Autodesk המעניקה פתרונות למגוון תחומים שונים ביניהם הנדסה, תכנון ובנייה, ייצור, תקשורת ובידור. החברה מפעילה מרכז פיתוח בישראל ומעסיקה כ-140 עובדים בארץ. החברה מציעה לעובדיה 10,000 שקלים לעובד שיביא את חברו ל- Autodesk. הכסף עובר לעובד אוטומטית לאחר חודש עבודה של החבר.

Allcloud: מענק בשווי 1,000 דולרים

חברת Allcloud המובילה העולמית בתחום השירותים העסקיים בענן משתמשת במתודולוגיית חבר מביא חבר כאחת ההחלטות האסטרטגיות בגיוס מועמדים. בתחילת השנה באולקלאוד הושק קמפיין פנימי של חבר מביא חבר. על כל הפנייה וכל גיוס, בנוסף לתגמול הקבוע בגובה של 1000$, קיבל העובד ציון. בתום התקופה הכריזה החברה על המנצח אשר קיבל חופשה זוגית לבחירתו בכל מקום בעולם. השנה גייסו באולקאוד 23.5% בחבר מביא חבר, 29 עובדים מתוך 123 עובדים חדשים הגיעו מחברים.

Lightico: מתנה בשווי 4,000 שקלים

Lightico המפתחת טכנולוגיית ניהול אינטרקציות עם לקוחות בזמן אמת מעניקה לעובד בשיטת חבר מביא חבר מתנה לבחירתו בשווי 4,000 שקל. העובד יכול לבחור איזו מנה שירצה. עד לפני מספר חודשים, Lightico עוד הייתה קטנה ושיעור העובדים שהגיעו ב"בחבר מביא חבר" היו גבוהים מאוד ללא מענק כלל. לפני 4 חודשים החלה החברה לתת את המענק והיא הצליחה לגייס 4 עובדים ו-3 סטודנטים דרך עובדים בחברה. ב-Lightico אומרים שהם מאמינים במענק שהוא מתנה ולא כסף, מאחר ומתנה היא משהו שנשאר, בניגוד לכסף שלרוב נכנס לחשבון ונעלם.

Bringg: עד 2,500 דולר במתנות וחוויות

Bringg המפתחת מערכת לוגיסטיקה מתקדמת לעסקים גדולים לניהול מערכי השילוח שלהם בצורה אופטימלית, השיקה ב-2019 תוכנית חבר מביא חבר גלובאלית המבוססת על Gamification ("משחוק"). החברה הבינה שגיוס עובד נתפס בעיני העובדים כמטרה שקשה להשיג, לכן השיקה תכנית המתגמלת את העובדים גם על מאמציהם ותרומתם לגיוס- כמו חבר שהגיע לריאיון מתקדם בחברה, או אפילו לשלב ריאיון טלפוני. המטרה הייתה לעודד את העובדים להפנות מעמדים איכותיים. הזוכה בתחרות- המועמד שהשיג את מספר הנקודות הרב ביותר, זוכה בחופשה אקזוטית, למשל, באיי סיישל או המלדיביים וכמובן יש גם פרסים למקומות השני (חופשה יוקרתית בארץ) והשלישי. בנוסף לתחרות זו, עובד שהביא חבר לעבוד ב-Bringg, יכול לבחור חוויות ומתנות מקטלוג הפרסים של התכנית - החל מחופשות בחו"ל ובארץ, ועד מתנות קונספקט כמו "חבילת ספורט" הכוללת אימונים אישיים, ביגוד וכל מה שצריך כדי להכנס לכושר.

SciPlay: עד 10,000 דולר

סייפליי היא חברת סושיאל גיימינג מובילה שנמנית עם הטופ 3 של חברות הסושיאל קזינו בעולם. החברה מעסיקה כ-500 עובדים, מהם 150 בישראל והשאר בשני משרדים בארצות הברית. למשרה רגילה בחברה מעניקים לעובדים שמביאים עובדים אחרים במסגרת "חבר מביא חבר" כ-8,000 שקל וכ-12 אלף שקל למשרה בכירה (כ-3,000 דולר) אם העובד נשאר בחברה מעל לחצי שנה. מדי פעם עושים תחרות ואז בנוסף לבונוס הכספי מקבלים לילה במלון יוקרה או יום ספא זוגי.

להטבות אלו נוסף קמפיין מיוחד וחדש לגיוס למשרות זהב (מדובר במשרות בכירות מאוד) במסגרת הקמפיין נתלו פוסטרים ברחבי המשרד עם אמרות מיוחדות בסגנון "תהיי רונה". מי שהצליח לגייס למשרה מסוג זה מקבל חופשה חלומית לכל יעד שייבחר בעולם בשווי 10,000$- במקרה הזה העובד צריך להישאר במחברה מעל 3 חודשים.

טרידיון: עד 2,000 דולר

חברת טרידיון, המפתחת טכנולוגיית ענן להאצת תעבורת נתונים באינטרנט, החברה מעניקה 600 דולר לעובדים שמביאים חברים למשרות תמיכה, ו-2,000 דולר למשרות פיתוח. העובדים יכולים להמיר את הבונוס הכספי עבור חופשה באותו שווי לפי בחירתו, אך ברוב המוחלט של המקרים, העובדים בוחרים לממש את הבונוס הכספי ולא להמירו. בישראל כ-40% מהגיוסים בחברה מתבצעים ככה.

טלדור: עד 5,000 שקלים

חברת טלדור, אחת מחברות ה- IT המובילות בישראל, ומספקת שירותי מיקור חוץ, לחברה למעלה מ-2,300 עובדים. החברה מעניקה בונוסים של 2,000 עד 5,000 שקל על משרות שנחשבות קשות לאיוש. שיטת חבר מביא חבר אחראית לכ-15% בלבד מהגיוסים בחברה.

חברת SafeBreach: עד 1,500 דולר

סטארט-אפ בתחום הסייבר סקיוריטי, מעסיקים 55 עובדים - 38 מהם בישראל. בחברה משלמים 1,500 דולר לכל עובד שמביא חבר לעבודה, אם החבר נשאר לפחות שלושה חודשים. עד היום איישו 30 משרות באופן זה, ומועמדים שמגיעים דרך חברים מקבלים עדיפות עליונה.

סייסנס: עד 12 אלף שקלים

חברת הבינה המלאכותית הישראלית פיתחה פלטפורמה המאפשרת ניתוח והצגה ויזואלית של כל סוגי המידע הארגוני עבור חברות. החברה מעסיקה 230 עובדים בישראל, בנוסף לעובדים ברחבי העולם, מארה"ב, אירופה לאוסטרליה ויפן. עובדים שמגייסים חברים מקבלים בונוסים בסכומים של 8,000 עד 12 אלף שקל עבור מה שמכונה "משרות לוהטות"- משרות אסטרטגיות ודחופות שצריכים לאייש במהירות רבה. בחברה מאפשרים לממש את הפרס גם בצורה של חופשה בחו"ל באותו שווי. עד כה, שני עובדים זכו בפרס המוגדל של 12 אלף שקלים והם בחרו להמיר אותו בחופשת סקי.

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    12
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully