וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההודעה החשודה שקיבלתם על שנת 2020 היא אמיתית לגמרי

30.12.2019 / 16:25

בשעות האחרונות החלו להפיץ הודעה שבשנת 2020 יש לציין ולתאר את כל השנה. למרות שנראה כי מדובר בהודעה מזוייפת והיא סומנה על ידי ווטסאפ כהודעה שרשרת, דווקא מסתבר כי מדובר באחת ההמלצות החשובות ביותר שיש

צילום: רויטרס, עריכת תוכן: סיגל סיריוס, הפקה: רוית כהן צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

בוידאו: סיכום העשור של וואלה! NEWS

גם אתם קיבלתם את ההודעה הזאת? "בשנת 2020 כשאתה כותב תאריך על מסמך רשמי, הקפד לתאר את כל השנה: 23/01/2020 במקום 23/01/20, כי במקרה השני, אדם זדוני יכול להוסיף 2 ספרות (2019, 2018 וכו') ולהפוך את המסמך שלך למיושן, או להגביל את ההרשאה שתוכל להצדיק פעילות קודמת שאינה קיימת (מעשי מכירת קרקעות וכו')". בשעות האחרונות ההודעה הועברה אלפי עד עשרות אלפי פעמים, והיא כבר זכתה לסימון של ווטסאפ כהודעת שרשרת. אך בשונה מהודעות אחרות, הפעם מדובר בהודעה אמיתית ואפילו די הגיונית.

רוב הודעות השרשרת המפוצות ברשת הינן מזויפות, אך כאמור, הפעם מדובר בהודעה אמיתית למדי. כך לדוגמה, אם תמסרו צ'ק דחוי לתאריך 12.12.20, ניתן על ידי עריכה קלה להפוך אותו לצ'ק שניתן להפקיד באופן מיידי, על ידי הוספת הספרות "19". "כמובן שכל שינוי שכזה במסמך או בהמחאה הוא זיוף אסור לכל דבר ועניין ויש לו השלכות משפטיות. פשוט כך ניתן לזייף ולתארך מסמך בצורה קלה יותר וללא מומחיות מיוחדת", אומר לנו עורך הדין אלי חבוש, המומחה במשפט מסחרי.

עוד בוואלה! TECH

לחסוך אלפי שקלים בכמה צעדים: כך תאריכו את חיי הסמארטפון

לכתבה המלאה
צ'ק. ShutterStock
שימו לב שאתם רושמים תאריך מלא על כל המסמכים./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully