וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסוך אלפי שקלים בכמה צעדים: כך תאריכו את חיי הסמארטפון

30.12.2019 / 6:25

בשנים האחרונות בלאי הסמארטפונים עלה בצורה משמעותית, ונראה כי היצרניות עושות כל מה שביכולתן כדי לגרום לצרכנים לרכוש את הדור החדש. עם זאת, יש כמה צעדים שיאריכו את חיי הסמארטפון הנוכחי והם ימנעו מכם לבזבז אלפי שקלים מדי שנה

ShutterStock

שנת 2020 מתקרבת ובאה, ואיתה מגיעה הבעיה הגדולה בעולם הסמארטפונים מהשנים הקודמות, שאף מוצאת דרך להחמיר משנה לשנה: האטת הסמארטפונים. יצרניות הסמארטפונים משיקות מדי שנה מכשירים חדשים, הן בקטגוריית הביניים והן בקטגוריית מכשירי הדגל, אולם רוב הצרכנים עדיין רוצים לקנות מכשיר שיהיה עמיד למשך מספר שנים. למעשה, הסמארטפונים הגיעו לרמה מאוד גבוהה ורק בשנה האחרונה זכינו לראות מכשירים מתקפלים ורבים אחרים עם יכולות עיבוד מתקדמות, בינה מלאכותית, מעבדים מתקדמים יותר מאי פעם, מצלמות שמציגות ביצועים מרשימים ועוד. למרות כל זאת, מכשירים רבים לא זוכים לשרוד הרבה מעבר לשנים בודדות, וזה גם בגלל שהרוב לא יודע כיצד להאריך את החיים של הסמארטפון כראוי. בכמה צעדים פשוטים, כך תאריכו את משך חיי הסמארטפון שלכם.

הטעינו את הסמארטפון בצורה נכונה

סוף היום הגיע, אתם נכנסים הביתה והסמארטפון מאותת שעוד רגע הוא הולך להיסגר בגלל שהסוללה עוד רגע נגמרת. אתם ממהרים למטען הקרוב בביתכם, מכניסים את הסמארטפון ונושמים לרווחה. הסיטואציה נשמעת מוכרת ללא מעט אנשים וזהו אחד מהמקרים שבהם אתם הורסים את הסוללה של הסמארטפון. אם אתם עושים את הפעולה הזאת מדי יום, אתם שוחקים יותר את הסוללה שלכם. אז מה הדרך הטובה ביותר לטעון את הסמארטפון? מעט בכל פעם; כלומר, בכל רגע שיש הזדמנות, חברו אותו לחשמל לכמה דקות. תשתדלו שלא לרוקן את הסוללה לחלוטין לפני שאתם טוענים שוב את המכשיר. בעבר זה היה נהוג לפרוק אותן לגמרי לפני הטעינה, אבל בסמארטפונים - אסור לעשות את זה. כדי לשמור על חיי סוללה אידיאליים לאורך זמן, השאירו אותה ברמת הטענה של כ-75 אחוזים. גם אם תתקשו לבצע את זה, השתדלו שלא לתת לסמארטפון להגיע מתחת ל-35 אחוזי סוללה.

סמארטפון מחובר למטען. ShutterStock
הטעינו את המכשיר שלכם בצורה הנכונה./ShutterStock

אל תטעינו את הסמארטפון עם מטען אלחוטי

נהיה כנים, זה מפתה ונוח למדי. משטח הטענה אחד שדואג להטעין הסמארטפון, כל שנה בקצב מהיר יותר מבעבר, וזאת מבלי להסתבך עם חוטים מיותרים. כלומר, לא צריך לנתק את הכבל ברגע שרוצים לקחת את הסמארטפון. פשוט מניחים אותו על משטח ההטענה וממתינים שהאחוזים יעלו. על פי בדיקה שנערכה בעבר על ידי אתר הטכנולוגיה Zdent, נמצא שמכשיר אייפון שהוטען באופן אלחוטי, סיים 135 מחזורי טעינה במשך כשישה חודשים. בחשבון פשוט, צפוי האייפון להגיע בקצב הזה לרף 500 מחזורי טעינה בתוך כשנתיים, הנקודה בה לטענת אפל ביצועי הסוללה יורדים באופן משמעותי, וכזכור גם גורמים לצניחה בביצועי המעבד. הממוצע עומד על שלוש שנים, אולם הטעינה האלחוטית עשויה לשחוק את הסוללה ובתוך שנתיים תצטרכו להחליפה. לכן אם אתם משתמשים כבדים, הימנעו מהטענה אלחוטית והיצמדו להטענה חוטית, כמו בימי הביניים.

נקו את זיכרון המטמון

אפליקציות משתמשות בזיכרון המטמון במכשיר בעת פעילותן. קבצים חדשים זמניים נוצרים ונאגרים, ובעת שימוש פעיל וממושך של כמה חודשים, הקבצים שמאוחסנים בזיכרון המטמון מעמיסים על המכשיר וגורמים לו לעבוד לאט יותר. מומלץ להיכנס מעת לעת להגדרות המכשיר ושם לרשימת האפליקציות על מנת לבצע ניקוי מטמון. עם זאת, ישנו פתרון פשוט אף יותר, שכן בחנויות היישומים תוכלו למצוא לא מעט אפליקציות שיעשו עבורכם ניקוי כללי ויסודי.

החליפו את הסוללה של הסמארטפון

הסמארטפון בן שנה או יותר? מרגישים שהסוללה היא לא כמו שהייתה כשרק קניתם את המכשיר? הגיע הזמן שתחליפו את הסוללה שלו. אפל מבצעת האטה יזומה לסמארטפון במידה וחיי הסוללה התקצרו באופן משמעותי, אולם גם סוללה שחייה עומדים לפקוע, תספק מתח נמוך יותר ועלולה לגרום לאתחולים כשתפעילו אפליקציות כבדות. לכן, אם אתם מרגישים שחיי הסוללה התקצרו משמעותית, גשו למעבדה הרשמית של יצרנית הסמארטפון שלכם והחליפו סוללה. מלבד חיי הסוללה שיתארכו, תוכלו להרגיש שהוא עובד מהר יותר באופן משמעותי.

אפסו את המכשיר פעם בשנה

זהו המוצא האחרון והכי פחות מומלץ אבל כשאין ברירה, אז אין ברירה. אם הסרתם את כל האפליקציות שאתם לא מכירים, ניקיתם את זיכרון המטמון ועדיין כל הדברים הללו לא שיפרו מעט את הביצועים וחיי הסוללה, ייתכן ואתם במבוי סתום, כשהדרך היחידה לצאת ממנו היא לאפס את הסמארטפון שלכם וזה ל תמיד הדבר הרע ביותר. גבו את תכני הסמארטפון בענן או על המחשב שלכם תוך התייחסות לאילו קבצים אתם מגבים, שכן במשך השימוש, המכשיר שלכם יכול לצבור גם נתונים מיותרים. לאחר שבדקתם שכל המידע מגובה, היכנסו להגדרות, בחרו בגיבוי ואחסון ואז לחצו על "אפס נתונים". לאחר הזנת סיסמת הסמארטפון (במידה ויש כזו), הוא יבצע איפוס מלא וימחק את כל הנתונים.

איפוס סמארטפון. צילום מסך, צילום מסך
עמוד האיפוס במכשירי אנדרואיד/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully