וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי ווינדוס? המחשב שלכם בסכנה בגלל הדפדפן "אינטרנט אקספלורר"

19.1.2020 / 10:01

דפדפן "אינטרנט אקספלורר" מוכר למשתמשי ווינדוס הוותיקים, וכעת פירצת אבטחה חמורה התגלתה בדפדפן. למרות שאינו בשימוש, נראה כי כל המחשבים שפועלים באמצעות מערכת ההפעלה של מיקרוסופט נמצאים בסכנה. מיקרוסופט הגיבה לנושא ואמרה ש"העדכון בדרך"

אינטרנט אקספלורר. אתר רשמי, אתר רשמי
אתם כנראה לא משתמשים בו, אבל הוא כן מותקן על המחשב שלכם./אתר רשמי, אתר רשמי

פירצה חמורה נמצאה בדפדפן אינטרנט אקספלורר שמותקן על כל מחשבי ווינדוס. מדובר בחולשה שנמצאה בניהול הזיכרון של הדפדפן, כך שהאקרים יכולים לשלוח קוד זדוני מרחוק או לשלוח קישור זדוני במייל, וכך המשתמש ידבק. אגף הסייבר של הביטחון הלאומי בארצות הברית צייץ אודות המתקפה הפוטנציאלית והזהיר את המשתמשים, אך נראה שהפיתרון עדיין רחוק. עוד מיקרוסופט ציינה כי כל משתמשי ווינדוס נמצאים בסכנה, לרבות משתמשי מערכת ההפעלה ווינדוס 7 שבשבוע שעבר הפסיקה לקבל עדכונים.

בעולם טוענים כי הפירצה דומה לזו שנמצאה בדפדפן פיירפוקס, השלישי בגודלו בעולם. לפי הפרטים שפורסמו בשבוע שעבר, דווח כי האקר יכול לפרוץ אל תוך המחשב שמריץ את הגרסה הבעייתית, ומבלי שהמשתמש ידע, לשאוב את כל המידע, לנעול את המחשב ולדרוש עבורו כופר או למכור את המידע בדארק נט. אך בניגוד לעדכון המהיר של פיירפוקס, נראה כי בפירצה הנוכחית בווינדוס תאלצו להמתין עד שמיקרוסופט תשחרר עדכון תוכנה. מיקרוסופט הגיבה וציינה כי עדכון האבטחה החודשי ישוחרר ב-11 בפברואר, ועד אז, תצטרכו להיות מאוד זהירים.

הסיכויים שתדבקו ברוגלה לא גבוהים במיוחד, מאחר ומדובר בדפדפן שכבר כמעט ולא נמצא בשימוש. אך עם זאת, הדפדפן עדיין מותקן על כל מחשבי ווינדוס לרבות החדשים והאקרים מתחכמים עשויים להערים על המחשב ולאלץ את מערכת ההפעלה לפתוח את דפדפן האקספלורר, על מנת להשתמש בפירצת האבטחה. מדובר בתרחיש קיצוני, אך מאחר ומדובר בתוכנה שמותקנת על כל מחשבי הווינדוס, מומלץ שתיזהרו מקישורים חשודים, במיוחד כאלו שנשלחים דרך המייל. בשנים האחרונות, מאז שחרור ווינדוס 10, מיקרוסופט מקדמת באופן אגרסיבי את הדפדפן אדג', למרות הנסיונות של ענקית התוכנה האמריקאית, הדפדפן הפופולרי ביותר הינו כרום של גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully