וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אפל נדהמו: מדוע אייל גולן כונה "פדופיל" בסירי?

20.1.2020 / 12:24

משתמשי אפל גילו ביממה האחרונה כי סירי, העוזרת הווירטואלית של אפל, מכנה את אייל גולן תחת שם אחר. סירי הוטמעה בכל מוצרי החברה, לרבות אייפונים, אייפדים ומחשבים, ובין היתר מספקת גישה מהירה לחיפוש ומידע אודות אנשים באמצעות המאגר של ויקיפדיה

הזמר אייל גולן מופיע בעוזרת הקולית של אפל, סירי, כ"אייל הפדופיל"/צילום מסך

משתמשי אפל נדהמו לגלות אמש (ראשון) כשחיפשו בסירי "אייל גולן" בעברית, את התוצאה "אייל הפדופיל". סירי הינה העוזרת הווירטואלית של אפל, ופועלת בכל מוצרי החברה, לרבות אייפון, אייפד ומחשבים. העוזרת שואבת את הנתונים מהמאגר של ויקיפדיה, בשם "ויקי-דאטה", מאגר עולמי, רב לשוני של נתונים מובנים ומקושרים. המאגר נועד כדי ששירותים כמו סירי, יוכלו לעבוד עם התוכן בצורה קלה יותר. "לא יודע אם לבכות או לצחוק, התוצאה שמחפשים 'אייל' בחיפוש של סירי", כתב אחד הגולשים, ואחריו הצטרפו גולשים נוספים שקיבלו תוצאה זהה.

אמש דיווח אתר מאקו כי השחתה דומה נעשתה לערך "ראובן ריבלין" ושם נכתב כי הוא "ראש הכיבוש הציוני". ערכים בוויקיפדיה, לרבות ויקידאטה, מתוחזקים על ידי משתמשים מזדמנים ועורכים קבועים, כך שכל משתמש יכול לערוך את תכני ויקיפדיה ויקי-דאטה, ולבצע שינויים ללא הגבלה. לעיתים תכופות, עורכי ויקיפדיה נועלים ערכים בעייתיים, כשהם מזהים השחתה חוזרת. אחרי פניית וואלה! TECH לויקיפדיה, הערך תוקן. התיקון התבצע באופן אוטומטי גם בסירי, כך שכעת מקבלים תוצאה תקינה לערך "אייל גולן".

הזמר אייל גולן מופיע בעוזרת הקולית של אפל, סירי, כ"אייל הפדופיל". צילום מסך, צילום מסך
הזמר אייל גולן מופיע בעוזרת הקולית של אפל, סירי, כ"אייל הפדופיל"/צילום מסך, צילום מסך

מויקיפדיה נמסר: "מדובר בהשחתה שלצערנו לא אותרה בזמן ואשר בוצעה על ידי אנונימי בוויקינתונים, המשמש כמאגר המידע המרכזי של כלל הוויקיפדיות. בעקבות פנייתכם שוחזר הערך במיידי".

ממשרדו של אייל גולן טרם התקבלה תגובה, ונפרסמה כשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully