וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשדות להפרת חוק הגנת הפרטיות": הדליפה באפליקציית "אלקטור" תיבדק

הרשות להגנת הפרטיות במשרד במשפטים הודיעה על פתיחת הליך הפיקוח, בשל חשדות להפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות, בעקבות דליפת מידע מפנקס הבוחרים באפליקצייה שבה משתמש הליכוד במהלך מערכת הבחירות. הליכוד: "זה ספק חיצוני שמספק שירותים למפלגות רבות"

עריכה: שאול אדם

הרשות להגנת הפרטיות שבמשרד במשפטים הודיעה היום (שני) כי היא פתחה בהליך פיקוח, בשל חשדות להפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), בעקבות מידע על דליפת פנקס הבוחרים. ההליך נפתח בעקבות הדיווח מאתמול, לפיו פרטיהם של 6.5 מיליון אנשים מתוך פנקס הבוחרים דלף באמצעות אפליקציית "אלקטור", המשמשת את מפלגת הליכוד.

"פנקס הבוחרים שנמסר למפלגות מדי מערכת בחירות נועד לשימושן בכפוף להוראות חוק הבחירות וחוק הגנת הפרטיות", מסרו ברשות להגנת הפרטיות. "יודגש כי האחריות לקיום הוראות חוק הגנת הפרטיות וחוק הבחירות, לרבות אבטחת המידע שבפנקס הבוחרים, מוטלת בראש ובראשונה על המפלגות". ברשות הוסיפו כי "גם ובמיוחד כאשר הן נעזרות בספקי מיקור חוץ, והן עלולות לשאת באחריות פלילית או אזרחית במקרה של הפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות".

אפליקציית "אלקטור" נועדה לאסוף פרטים על תומכי ליכוד פוטנציאליים, ובאמצעית פירצת אבטחה חמורה, אפשרה גישה מלאה לפנקס הבוחרים שכלל שמות, כתובות, מספרי טלפון ועוד. "נבחרת לסייע להצלחת הליכוד בבחירות 2020! אני סומך עליך בעיניים עצומות. אך ורק איתך נעשה ונצליח בגדול!", נכתב בסמס שנשלח בשבועות האחרונים לרשימת תפוצה רחבה במיוחד, ולצד ההודעה צורפה "סיסמה להפעלת האפליקציה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בכנס בבית שמש 4 בפבוראר 2020. אין, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו נואם בכנס בבית שמש, השבוע/אתר רשמי, אין

האפליקציה כללה בנוסף לכך גם סרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הקרוא לפעילי הליכוד לתרום לניצחון באמצעות התוכנה. "כשהמדינה נותנת למפלגות גישה למידע הכי רגיש עלינו, ואין שום בקרה על אבטחתו, דליפה של המידע הזה היא רק ענין של זמן", אמרה ד"ר תהילה שוורץ, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה. "המפלגות יכולות לעשות שימוש במידע הרגיש והפוליטי עלינו כבוחרים כדי להפעיל עלינו מניפולציות כפי שלא היה מעולם", הוסיפה. לדברי שוורץ, "מי שמזלזל בזכות שלנו בפרטיות ורוצה לעשות עלינו מניפולציות באמצעות דאטה, יסכן את ביטחון המדינה".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "'אלקטור' היא ספק חיצוני שמספקת שירותים למפלגות רבות וביניהן הליכוד. האחריות המקצועית והמשפטית היא עליה. הליכוד עושה כל מאמץ מצידו, בכל הקשור לנתונים הקשורים אליו ואל בוחריו, כדי לאבטח את המידע ולדאוג לשמירתו המלאה על פי החוק והסטנדרטים המקובלים".

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully